Gå til innhold

Misunnelig på pappa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå for ca 2 mnd ferdig med min mammaperm og min samboer er snart ferdig med sin. Han har ikke fast jobb men det har jeg, det betyr at jeg er nødt til å ha en viss prosent selvfølgelig.. Han er derfor mye hjemme med barna, yngste på 10 mnd spesielt.. Han er veldig flink med de, oppmerksom og omsorgsfull, barna er heldig som har en slik pappa. Men jeg merker at jeg går glipp av masse, og barna velger nå pappa hvis det er noe.. Jeg får av og til ikke en gang lov å gi mat uten at ungen nekter. Det går da spesielt på yngste som sagt.. Og jeg merker at jeg er sjalu og såret.. Skulle så veldig gjerne ønske jeg kunne være mer hjemme med barnet, og hn har bestandig vært mammadalt, nå bryr hn seg knapt.. Æsj, jeg vet det er ego og det var er bra at barna har det bra, men det er kjipe følelser. Noen som har noen ord på hvordan takle det? 

Anonymkode: c33e8...cb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skill deg med mannen, så får du all tid med unga for deg selv 😄

• Liker 1
Skrevet

Neida, men hva med at dere gjør det sånn at han tar alle husoppgavene en periode når du er hjemme til du ser barna begynner og bli "trygg" på deg igjen? Så får du litt kvalitetstid med barna når du kommer hjem. ❤️ 

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har noen ord på hvordan takle det? 

Sett deg ned med en kopp te og les de tusenvis av trådene her inne om kvinner som sliter med komplett uegnede og udugelige fedre som ikke kan vaske klær, lage enkel mat, re en seng eller vise omsorg. Som tror at papaparm betyr ferie. 

Det burde kurere det meste. 

• Liker 20
Gjest Familytree
Skrevet

Dra nytte av fridagene eller tiden du har til rådighet for dem. Du kan gjøre hendelser med dem alene, jeg forstår følelsene dine😊

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Her er ungen mammadalt og vil i perioder kun at jeg skal gi mat etc. Det ignorer vi. Har pappa startet å gi mat så skal pappa fullføre. Har pappa startet kveldsstell så avslutter han det. Ungen kan hyle og protestere, men jeg gjør meg opptatt med andre ting og lar pappa ta seg av trøst og kos og så går det seg til. 

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Takk for svar og gode råd. Jeg må nok ta meg en prat med samboer slik at han skjønner. Også er det jo en omveltning fra å gå hjemme og være med barna hele tiden til å være borte 8 timer om dagen.. Det går seg jo til vil jeg tro 😊

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og gode råd. Jeg må nok ta meg en prat med samboer slik at han skjønner. Også er det jo en omveltning fra å gå hjemme og være med barna hele tiden til å være borte 8 timer om dagen.. Det går seg jo til vil jeg tro 😊

Han må bare trekke unna når du er hjemme. Dere bestemmer i forkant hvem som skal gjøre hva med barnet og så holder dere dere til det 😊 Ungen vil etterhvert innse at mamma er like mye boss som pappa 😉

Skrevet
2 timer siden, Antoinette skrev:

Sett deg ned med en kopp te og les de tusenvis av trådene her inne om kvinner som sliter med komplett uegnede og udugelige fedre som ikke kan vaske klær, lage enkel mat, re en seng eller vise omsorg. Som tror at papaparm betyr ferie. 

Det burde kurere det meste. 

This! 

Skrevet

Be han bruker krefter for å finne seg enn jobb og slutt å være en sugarmamma. 

Anonymkode: d0407...61a

Skrevet

Tenk på at din mann sikkert har følt seg som nr 2 i mange kortere og lengre perioder, og jobb med å unne ham å være favoritten en stund. Hvis det vedvarer må dere gjøre noen grep, men det er mest sannsynlig bare en periode.

Anonymkode: cee53...ec5

• Liker 1
Gjest RødeFare
Skrevet

Dere er ikke konkurrenter. Dere er et lag. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...