Gå til innhold

Sønnen min på 16 røyker hasj hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 16 år gammel og har bodd på institusjon det siste året. Da han bodde hjemme brukte han mye hasj og var ofte på fester i helgene, jeg var veldig redd for utviklingen og da barnevernet foreslo institusjon med alt de hadde og tilby trodde jeg det var riktig av meg at flyttet inn dit for en periode. I går ble jeg oppsøkt av en av hans tidligere kompiser som var tydelig bekymret, han viste meg bilder, videoer og chatsamtaler hvor min sønn blant annet skriver at han har røykt (hasj) hver eneste dag denne uken. Jeg er helt fortvilet, institusjonen gir langt faen i situasjonen og sier at de har kontroll på han, noe de helt tydelig ikke har.

Anonymkode: fc57a...10f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det andre tilbud? Ring å høre om han kan flyttes til en annen institusjon.

Skrevet

Begynn i riktig ende, Finn ut hvorfor han har dette behovet for å ruse seg. 

Skrevet

Jeg har selv vært i institusjon, og vet at det ikke alltid er slik at de ansatte kan fysisk gjøre noe med situasjonen. Forhåpentligvis er han på en plass hvor han har jevnlig oppfølging og hvor fokuset er langsiktig hjelp. Har opplevd at folk ruser seg inne i institusjon over perioder, men som også ender opp rusfrie når de har lange opphold. 

Håper du har kontakt med en form for støtteapparat for pårørende til rusavhengige, de har ofte god hjelp å komme med i slike situasjoner ettersom de har god erfaring. Hvis ikke du er i kontakt med noe slikt, anbefaler jeg at du gjør det. 

Anonymkode: b6c1b...86d

Skrevet

Hvorfor har han behov for rus? Hvorfor syntes han ikke livet er nok som det er?

Skrevet

Du skriver at han kun skulle bo der for en periode. Så da er det bare å ta han hjem og passe på.

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet (endret)

Er han under frivillig vedtak? 

Endret av BangersBeans&Mash

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...