Gå til innhold

Barnehage vil ha klipseseler i vognen istede for vanlige seler som hører til vogna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken seler til vognen bruker deres barnehage når barnet skal sove? Vi måtte kjøpe nye sånne seler man klipser på for å ha i vognen, fordi det tar lengre tid for dem å bruke de selene som hører til vogna, for vognposen skal henge inne, og da tar det tid å tre den på de vanlige vognselene. Jeg liker ikke de selene de bruker, fordi ungen kan lettere gli nedover på en måte og evt bli hengende igjen i selene og kveles! Er det normalt for barnehager å bruke sånne seler? 

Anonymkode: 1c892...e3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår barnehage har også krav om det, har ikke kjøpt det enda siden det ikke har vært spesielt kaldt foreløpig. Vi har vognvakt ved soving, hva med dere? 

Anonymkode: e33ab...e36

Skrevet

Vi bruker de som er i vognene, og så har vi vognvakt som sitter ute med barna :)

Anonymkode: ce5c0...b90

Skrevet

Vil heller at de bruker klipsseler enn at de bruker tiden på å tre 15 vognposer hver dag. Pass på at selene er tilpasset barnet. 

Anonymkode: 6b6c1...4cc

• Liker 3
Skrevet

Hos oss ble posene liggende i vognen (i oppvarmet skur). Jeg synes det er noe herk å ta ut posen når den skal vaskes, så skjønner godt at de ikke gidder å gjøre det 15 ganger om dagen! Må jo være mye bedre at den tiden brukes på barna...

Anonymkode: 59df5...12d

• Liker 2
Skrevet

Bare lurer av ren nysgjerrighet - har ikke barn selv - dere med små barn som sover i vogn hjemme, sitter dere og ser på? 

Anonymkode: 434ec...37b

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare lurer av ren nysgjerrighet - har ikke barn selv - dere med små barn som sover i vogn hjemme, sitter dere og ser på? 

Anonymkode: 434ec...37b

Har vogna på terassen og et stort vindu inn til stua så jeg ser den godt. Har også døra på gløtt så jeg hører når han våkner.

Anonymkode: 02ccb...e72

• Liker 1
Skrevet

Ville aldri ha.barna til å sove ute. Stakkars.

Anonymkode: 918e5...323

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn har det mye bedre av å sove ute enn inne. Du og forsåvidt 

Anonymkode: 8bf5f...e9c

• Liker 9
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes synd på deg jeg. Håper egentlig at du bare er en uviten ungdom. 

Anonymkode: 18147...db1

• Liker 1
Skrevet

Mtp hvor knot det er å ta vognposen oppi, skjønner jeg det utmerket godt. Er det bhg som har bestemt at vognposen skal tas inn? Hos oss er den i vognen hele tiden. Det er også alltid sovevakt tilstede. 

Da ville jeg enten kjøpt slik sele, eller gått over til dyne.

Anonymkode: ee9e4...58d

• Liker 1
Skrevet

Har kjøpt sånn sele, og synes selen virker utrolig slakk ut når jeg henter inn vognposen når jeg henter. Tenker at barnet mitt fort kan få seg litt ut av selene og evt at det kan gå galt. Skjønner at det tar tid å få inn vognposene på alle vognene, men kunne vel ha fått taki noe varme inn i skure sånn at vognposene hele tiden kan ligge der da? Må jo regne med å ordne sånn at ting er greit når man har en barnehage. Dette er en privat barnehage, nei de har ikke vognvakt. De har babycall. Kunne også tenkt meg at noen fulgte litt med. Spesielt etter den hendelsen som skjedde for en stund siden som var på nyheten der en gutt kvelte av sånne sele for at han kom seg litt ut av den. 

Ts

Skrevet

Vi har alltid brukt selene som har vært i vognene. Men, hvorfor er det barnehagen som må feste vognposen? Det er jo noe skikkelig plukk, så skjønner godt at de ikke ønsker det. Kan du ikke feste vognposen ved levering? Det har vært vanlig i begge barnehagene vi har brukt. 

Anonymkode: ccc98...1f4

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alltid brukt selene som har vært i vognene. Men, hvorfor er det barnehagen som må feste vognposen? Det er jo noe skikkelig plukk, så skjønner godt at de ikke ønsker det. Kan du ikke feste vognposen ved levering? Det har vært vanlig i begge barnehagene vi har brukt. 

De vil nok ta den inn når det er kaldere vær/rått ute. I vår barnehage står vognene ute under tak. Ingen tar inn posene enda, men når det blir skikkelig kaldt så er det ikke optimalt å legge ungene til å sove i en iskald pose. 

Skrevet

Her er det vi foreldre som må ta posen inn og ut hver dag. Foreslå det så kan de ikke klage på at det tar tid?

Anonymkode: 850fc...097

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vil nok ta den inn når det er kaldere vær/rått ute. I vår barnehage står vognene ute under tak. Ingen tar inn posene enda, men når det blir skikkelig kaldt så er det ikke optimalt å legge ungene til å sove i en iskald pose. 

Mitt inntrykk er at det er helt vanlig. Altså at vogn med vognpose i står utendørs fra barnet leveres og frem til hvilen (og forsåvidt resten av dagen etter det også). Har sett noen foreldre styre med varmeflasker osv. Selv hadde jeg et tjukt ullteppe liggende over vognposen, og da ble det ikke fullt så rått. 

• Liker 1
Skrevet
På 4.9.2019 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Her er det vi foreldre som må ta posen inn og ut hver dag. Foreslå det så kan de ikke klage på at det tar tid?

Det var jo en veldig god ide👍🏻 Men når det er vinter og minus grader ute blir kanskje vognposene litt råe før ungene skal sove dupp? 

Skrevet
På 4.9.2019 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke så mye om de ansatte må legge posen i vognene til soving og tre selene mellom på alle posene, det er det. 

• Liker 1
Skrevet
På 4.9.2019 den 21.41, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk er at det er helt vanlig. Altså at vogn med vognpose i står utendørs fra barnet leveres og frem til hvilen (og forsåvidt resten av dagen etter det også). Har sett noen foreldre styre med varmeflasker osv. Selv hadde jeg et tjukt ullteppe liggende over vognposen, og da ble det ikke fullt så rått. 

Sikkert forskjellig praksis, barnehagen vår og de jeg har jobbet i tidligere tok alltid posene inn på vinterstid. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke så mye om de ansatte må legge posen i vognene til soving og tre selene mellom på alle posene, det er det. 

Vi foreldre legger posen i vogna og trer selene gjennom og gjør alt klart så de bare kan legge ungene rett oppi. Når vi henter tar vi posene med inn og henger de på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...