AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #1 Del Skrevet 4. september 2019 Kjøpte meg nytt vektapparat i går for å dytte meg selv over dørstokken og komme igang med trening igjen. Har ikke trent på over to år, sjekka muskelmassen og den var på 38,5 prosent?! Kan dette stemme? Jeg har sitti på ræva såpass lenge nå at jeg ikke aner hvor musklene kommer fra. Finnes det en annen måte å sjekke muskelmassen på som er mer pålitelig enn en personlig baderomsvekt? Anonymkode: ef103...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2019 #2 Del Skrevet 9. september 2019 En slik baderomsvekt er ikke pålitelig i det hele tatt. Du kan sjekke det med litt bedre metoder på treningssenter - de kan bruke kaliperklype eller en mer avansert vekt. Skal du ha veldig nøyaktige resultater må du ta en dexa-scan. Anonymkode: 0d081...09e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 9. september 2019 #3 Del Skrevet 9. september 2019 Er jo prosent. Så om du har lite/ingen fett, i tillegg kanskje litt dehydrert, så blir prosentandelen større, uten at du har så mye mer muskler. Og motsatt, mye fett og vannansamlinger og muskelprosenten synker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå