AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #1 Skrevet 4. september 2019 Svigermor har ett fælt syn på utlendinger og flyktninger. Hun snakker ofte, nærmest i hver situasjon vi er samlet, om hva hun syns om de forbanna utlendingene og hvordan de ødelegger landet vårt. Jeg har en datter som går i andre klasse. Hun har fem syrerere og to somaliske i klassen sin som er hennes venner. Jeg forsvarer alltid den slags snakk da jeg vet at det er fåtallet av flykningene i kommunen vær som lager bråk. Samtlige foreldre av min datters klassevenner er oppegående folk som har vert velstående og velutdannede i hjemlandet sitt. Nå begynner jeg å få nok. Det er KUN hennes mening som gjelder, og vi må da skjønne hvor fælt det er at de er her. Jeg vurderer å kutte ut sammenkomster hvor min svigermor er involvert. Det er flaut og det gir dårlig innflytelse på barnet mitt. Overdriver jeg om jeg tenker slik? Anonymkode: 8cb28...8e1 19
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #2 Skrevet 4. september 2019 Det er mulig din mor ikke liker måten landet blir endret på. At hun liker landet slik det var da hun var liten og i deler av sitt voksne liv. Slik er det for veldig mange, de liker ikke at befolkningen stadig består av andre kulturer, folk og religioner enn det de vokste opp med og er vant til. De ser endringene som negative, og jeg er 100% enig i det. Anonymkode: 8662b...bf4 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 4. september 2019 Nei, du har helt rett. Rasisme og fordommer må bekjempes ved handling. Så gode signaler du gir til din datter. Anonymkode: 61f2d...b3a 64
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #4 Skrevet 4. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er mulig din mor ikke liker måten landet blir endret på. At hun liker landet slik det var da hun var liten og i deler av sitt voksne liv. Slik er det for veldig mange, de liker ikke at befolkningen stadig består av andre kulturer, folk og religioner enn det de vokste opp med og er vant til. De ser endringene som negative, og jeg er 100% enig i det. Anonymkode: 8662b...bf4 Svigermor?? Anonymkode: 61f2d...b3a 12
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #5 Skrevet 4. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Svigermor?? Anonymkode: 61f2d...b3a Minor details. Mor eller svigermor er det samme i denne saken. Anonymkode: 8662b...bf4 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #6 Skrevet 4. september 2019 Du overdriver IKKE! Best om du klarer å konfrontere henne med rasismen hennes, og hold deg gjerne unna henne. Anonymkode: e1c6f...2de 20
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #7 Skrevet 4. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig din mor ikke liker måten landet blir endret på. At hun liker landet slik det var da hun var liten og i deler av sitt voksne liv. Slik er det for veldig mange, de liker ikke at befolkningen stadig består av andre kulturer, folk og religioner enn det de vokste opp med og er vant til. De ser endringene som negative, og jeg er 100% enig i det. Anonymkode: 8662b...bf4 Dette er rasisme og intet annet. Anonymkode: e1c6f...2de 22
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #8 Skrevet 4. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, du har helt rett. Rasisme og fordommer må bekjempes ved handling. Så gode signaler du gir til din datter. Anonymkode: 61f2d...b3a Er ikke sikkert hun er rasist bare fordi hun ikke vil at hele verden skal overta landet? Ser ikke helt logikken. Man kan være interessert i andre kulturer og respektere de, uten å ville ha den kulturen hjem. Alt er ikke så svart og hvitt Med det sagt, så burde hun virkelig holde meningene sine for seg selv. Anonymkode: 98d03...dcc 13
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #9 Skrevet 4. september 2019 Eg har ei veninna som er sånn, slitsomt... Bra val! Heia. Anonymkode: 120fc...8d8 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #10 Skrevet 4. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du har helt rett. Rasisme og fordommer må bekjempes ved handling. Så gode signaler du gir til din datter. Anonymkode: 61f2d...b3a 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du overdriver IKKE! Best om du klarer å konfrontere henne med rasismen hennes, og hold deg gjerne unna henne. Anonymkode: e1c6f...2de Prøv i det minste å være saklig. Det er ikke rasisme det er snakk om men flyktninger og innvandring. Å si "forbanna utlending" er ikke rasistisk. Anonymkode: 8662b...bf4 9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #11 Skrevet 4. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er rasisme og intet annet. Anonymkode: e1c6f...2de Det er nok ikke det. Som du ser, sier jeg ikke et ord om andre raser, men snakker om kulturer, folk og innvandring fra andre land. Å dra rasismekortet her blir bare flaut, når du kan lese svart på hvitt hva jeg skriver. Anonymkode: 8662b...bf4 18
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #12 Skrevet 4. september 2019 Både jeg og familien min er hverdagsrasister på mange måter. Vi er ikke så glad i at det ser ut til å være mer innvandrere enn hvite i området vi bor, eller alt de fører med seg. MEN vi er vokst opp på en annen tid enn barna mine gjør nå. Og det er så utrolig viktig, at de får et godt utgangspunkt. Så å snakke om det er uaktuelt så lenge barna er til stede. Det samme gjelder svigerfars snakk om kriser og katastrofer rundt i hele verden. Totalt forbud mot alt som er negativt, og alle er velkomne her så lenge de har en grei oppførsel mens de er her. Uansett. Anonymkode: ad294...411 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #13 Skrevet 4. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er rasisme og intet annet. Er du sprøyte gal? At man er i mot innvandring har null, niks og ingen ting med rasisme å gjøre. Har man derimot mot andre mennesker grunnet hudfarge så er det rasisme. Men å ikke ville forandre samfunnet, kultur og sammensetning er helt legitimt. Anonymkode: a2493...8e6 28
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #14 Skrevet 4. september 2019 Fremmedfrykt er vel det hun har. Hun bør bli kjent med noen som er "jævla innvandrer", så kanskje hun ser at alle ikke er like. Anonymkode: 766f8...e40 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #15 Skrevet 4. september 2019 Er så lei av rasister som furter over at de blir kalt rasister og at rasismekortet dras hele tiden. Anonymkode: e1c6f...2de 20
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #16 Skrevet 4. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du sprøyte gal? At man er i mot innvandring har null, niks og ingen ting med rasisme å gjøre. Har man derimot mot andre mennesker grunnet hudfarge så er det rasisme. Men å ikke ville forandre samfunnet, kultur og sammensetning er helt legitimt. Anonymkode: a2493...8e6 Det er en skam at den du siterer får ytre seg slik i det hele tatt. Men det vitner bare om hvor lite vedkommende skjønner av innvandringsdebatten, når en må dra dette kortet i første setning. Anonymkode: 8662b...bf4 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #17 Skrevet 4. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fremmedfrykt er vel det hun har. Hun bør bli kjent med noen som er "jævla innvandrer", så kanskje hun ser at alle ikke er like. Anonymkode: 766f8...e40 Om det er "fremmedfrykt", hvorfor skal folk kurses og utsettes for fremmede? Hvorfor kan de ikke få ha meningene sine og respekteres for det? Hvorfor skal folk tvinges til å like dette? Anonymkode: 8662b...bf4 13
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #18 Skrevet 4. september 2019 Jeg har svigerforeldre med mange skumle politiske meninger. Jeg var prinsippløs og unnvikende helt til vi fikk barn. Fra da av har jeg alltid tatt diskusjonen, men på en rolig måte og med et smil. Samboeren min har begynt med det samme, så vi stiller sterkt. Jeg mener at det ikke er så farlig at barna blir "utsatt for" disse meningene så lenge de erfarer fra tidlig av at meningene blir imøtegått av saklige argumenter. Anonymkode: 79fce...21d 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #19 Skrevet 4. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sprøyte gal? At man er i mot innvandring har null, niks og ingen ting med rasisme å gjøre. Har man derimot mot andre mennesker grunnet hudfarge så er det rasisme. Men å ikke ville forandre samfunnet, kultur og sammensetning er helt legitimt. Anonymkode: a2493...8e6 Enig. Og at et land på knappe 5 millioner, skal ta imot så mange er helt rusk. Av en eller annen grunn tror jeg ikke andre land hadde tatt imot nordmenn om de trengte det en gang i fremtiden. Anonymkode: 98d03...dcc 14
A-hunter Skrevet 4. september 2019 #20 Skrevet 4. september 2019 Det bør anses som berikende for din datter at hun får forståelsen av at saker har to, eller enda flere, sider, at man fint kan omgås uten å være enige og at samfunnets utvikling ikke nødvendigvis har konsensus av bred enighet i befolkningen. Svigermor har selvsagt sin fulle rett til å ytre sin mening om innvandringen, som hun også har om bompenger, vindmøller og kongehuset. At du, antagelig opprømt av din egen godhet, vil legge føringer for hvilke tanker som blir fremført i ditt barns nærvær er skremmende. Intet annet. Verden er full av motsetninger, også når det gjelder meninger, tanker og ideer. 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå