Gå til innhold

Hvordan få de til å la folk være i fred?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et sted jeg går forbi nesten hver dag så sitter det en del folk. Der sitter de hver gang jeg går forbi og det virker som om at de tror de eier hele stedet. Det virker som at de ikke skjønner at det finnes andre folk enn de her i verden. Det er bare de som bor i Norge i det hele tatt. Ingen andre.

Innimellom skriker de til folk, de veiver til meg og andre, de kommer med noen kommentarer om hva de syns om folk, de deler ut råd og mye mer mas. 

Så jeg merker at jeg blir irritert hver gang jeg går forbi de.

Spesielt fordi de seriøst mener at de eier hele verden, og tar null hensyn til andre. 

Så derfor gå jeg en omvei men det er ikke noe vits for de finner tydeligvis de de vil finne og jeg vil ikke bli kjent med de.

Så lurer jeg på: hvordan få dem til å stoppe?

Anonymkode: a8da2...051

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er de?.

Anonymkode: 9bd23...770

Skrevet

En annen ting er at flere av de (ikke alle) er så ufine mot folk i kommentarene sine. Ting som: dra til helvette og sånt er helt vanlig for dem å si til folk og dette er voksne mennesker. Ikke fjortisser så jeg observerer at folk blir redde de og unngår de. Tror det er flere, ganske mange som unngår de for tiden. Når såpass mange er redde de hvorfor får dem holde på sånn da????

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er de?.

Anonymkode: 9bd23...770

Ukjente. Noen folk som sitter i en klynge som oppfører seg sånn. 

Skrevet

Hva slags sted er dette? Er det på en park, utenfor et spisested eller hva?

Anonymkode: 2a674...dfa

Skrevet

Er de alkoholikere? Vet at ikke alle alkoholikere driver på sånn, men noen av dem gjør. Har flere ganger observert at alkoholikere kan være motbydelige mot andre når de er ute blant folk. 

Anonymkode: 8f9d9...08d

Skrevet

Det er enten:

Pensjonister som sitter i en klynge på en benk utenfor sitt gamle arbeidssted, alkiser eller narkiser på trygd, eller måker. 

Alt er gjengvirksomhet og bør slås hardt ned på av politi. 

• Liker 4
Skrevet

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de alkoholikere? Vet at ikke alle alkoholikere driver på sånn, men noen av dem gjør. Har flere ganger observert at alkoholikere kan være motbydelige mot andre når de er ute blant folk. 

Anonymkode: 8f9d9...08d

Aner ikke. Er mest opptatt av at de følger etter folk og syns ikke det skal være greit. 

17 minutter siden, Minitroll skrev:

Det er enten:

Pensjonister som sitter i en klynge på en benk utenfor sitt gamle arbeidssted, alkiser eller narkiser på trygd, eller 

Samme hva de er. Hvorfor får de holde på sånn? Det er ikke normal oppførsel. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis de oppleves som truende på noen måte, kan man kontakte politiet. Er det på et kjøpesenter, spisested e.l. kan man eventuelt kontakte vekter eller de som driver/eier stedet. Hvis de er på offentlig sted og "bare" er ufine og ubehagelige er vi over i avdelingen for ting i livet som ikke alltid er ideelt eller ønskelig, men som man må leve med.

Alternativet er at du selv tar på deg å oppdra dem (og lykke til med det).

• Liker 2
Skrevet

Det må vel være et tidspunkt på dagen hvor de ikke sitter der. Hva med å sabotere området i så stor grad at de ikke kan sitte der? Vær kreativ. Salsasaus utover hele området. sprerretape rundt dette slik at det ser ut som et åsted. Fiskeslo? Og da vil det også tiltrekke seg så mye rotter og måker at det blir slitsomt for denne gjengen å sitte der (ved mindre det var måker det var snakk om da, dette svarte du ikke på). 

Eller så kan du og noen andre kjøpe laserpekere, og gjemme dere et sted i nærheten. Hold pekeren på gjengen i lang tid, slik at de blir paranoide. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Daria skrev:

Hvis de oppleves som truende på noen måte, kan man kontakte politiet. Er det på et kjøpesenter, spisested e.l. kan man eventuelt kontakte vekter eller de som driver/eier stedet. Hvis de er på offentlig sted og "bare" er ufine og ubehagelige er vi over i avdelingen for ting i livet som ikke alltid er ideelt eller ønskelig, men som man må leve med.

Alternativet er at du selv tar på deg å oppdra dem (og lykke til med det).

Det hjelper ikke ellers hadde de vel ikke vært der hele tiden tror jeg da. Hva de mener bryr meg ikke men liker ikke å bli forfulgt. :redd: 

Skrevet

Er det du som har laget flere tråder her inne om folk som er «ute etter deg» eller «prøver å gjøre livet ditt vanskelig/ødelegge for deg»? 

Synes jeg kjenner igjen skrivemåten og at det er noe ullent hvem «de» er som «snakker om deg» eller «er ute etter deg».

Jeg tror kanskje du er litt paranoid? Får du hjelp av noen innen psykisk helse?

Anonymkode: c156e...bb9

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke ellers hadde de vel ikke vært der hele tiden tror jeg da. Hva de mener bryr meg ikke men liker ikke å bli forfulgt. :redd: 

Blir du virkelig forfulgt? 🤷🏼‍♀️🤔

Skrevet

Høres ut som om du bor i en ghetto og bør vurdere og flytte.

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som har laget flere tråder her inne om folk som er «ute etter deg» eller «prøver å gjøre livet ditt vanskelig/ødelegge for deg»? 

Nei. 

• Liker 1
Skrevet

Blir du virkelig forfulgt? 🤷🏼‍♀️🤔

Altså vedkommende går etter/følger etter folk. Ikke bare meg som opplever personen slik. 

Skrevet

Nå får du bestemme deg: er det en person eller flere?

Anonymkode: a4fd6...3bb

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du bestemme deg: er det en person eller flere?

Anonymkode: a4fd6...3bb

Skrev at det er flere som har opplevd det. :smilbla: 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså vedkommende går etter/følger etter folk. Ikke bare meg som opplever personen slik. 

Men her skriver du vedkommende og personEN! 

Er det ett menneske eller en liten gjeng folk?

Skrevet

Men her skriver du vedkommende og personEN! 

Er det ett menneske eller en liten gjeng folk?

Det er flere som sitter på et område i en klynge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...