Gå til innhold

Hvordan skal jeg holde ut et år til på jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et år igjen før jeg er ferdig med studiene, og kan søke jobber innenfor mitt interessefelt. I mellomtiden har jeg en gørr kjedelig jobb som suger livsgnisten ut av meg. Begynte å studere fordi jeg var lei av jobben. Jobbet her i syv år og alltid mistrives tildels, men nå er det helt ille; oppgaver gjøres, men i sneglefart og en del pauser mellom hver ting. Trives dessverre ikke, og vet ikke hvordan jeg skal holde ut.

Det å bytte jobb er uaktuelt da ikke jeg har hjernekapasitet til å lære noe nytt ved siden av krevde studier nå.

Noen som har vært i en lignende situasjon? Holdt du ut - hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: e933e...899

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til arbeidslivet. Det er ikke gøy og gå på jobb, men en dyd av nødvendighet. 

Anonymkode: ffd4b...71b

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til arbeidslivet. Det er ikke gøy og gå på jobb, men en dyd av nødvendighet. 

Det kommer da an på jobben :)

Jeg ser fram til hver eneste arbeidsdag :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville byttet jobb, eller bare sluttet. Tror det er mer krevende og utmattende å bli værende et år i en jobb man mistrives i enn å bruke noen uker på å lære noe nytt. Du trenger jo kanskje ikke ha en veldig krevende jobb? 

Anonymkode: 1b010...c06

Skrevet

Du om det, jeg gleder meg til å dra på jobb! 

Ts bare hold ut - prøv å motivere deg selv til å gjøre en ok jobb så du får med deg en attest og en referanse som er verdt noe? Det går sykt fort til juni, og du kan jo begynne å søke jobb litt over nyttår. Bare 4 mnd til nyttår ☺️

Anonymkode: 38c93...ae1

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et år igjen før jeg er ferdig med studiene, og kan søke jobber innenfor mitt interessefelt. I mellomtiden har jeg en gørr kjedelig jobb som suger livsgnisten ut av meg. Begynte å studere fordi jeg var lei av jobben. Jobbet her i syv år og alltid mistrives tildels, men nå er det helt ille; oppgaver gjøres, men i sneglefart og en del pauser mellom hver ting. Trives dessverre ikke, og vet ikke hvordan jeg skal holde ut.

Det å bytte jobb er uaktuelt da ikke jeg har hjernekapasitet til å lære noe nytt ved siden av krevde studier nå.

Noen som har vært i en lignende situasjon? Holdt du ut - hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: e933e...899

Er det ikke motivasjon nok å tjene penger ved siden av studier? Jeg mener, det er midlertidig - varer da ikke evig. 

Vil du heller be foreldre, venner, NAV om økonomisk hjelp fremfor å forbli i en litt kjedelig midlertidig jobb? I så fall bør du jobbe med utholdenheten din. 

Skrevet

Høres ut som om du burde bytte jobb. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, prt90 skrev:

Høres ut som om du burde bytte jobb. 

Har bare 10 år igjen og jobbe før pensjonisttilværelsen, så bytte jobb er uaktuelt. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bare 10 år igjen og jobbe før pensjonisttilværelsen, så bytte jobb er uaktuelt. 

Høres ut som du burde byttet jobb for mange år siden.

• Liker 1
Skrevet

Bare de pur-unge som synes alt er "spennende" på jobb. Vi andre sliter oss opp om morgenen, gjør jobben og får betalt for det. Ikke noe mer enn det. Sliten av alle unge som synes "endringer" er "spennende".

Anonymkode: edeae...36d

• Liker 3
Skrevet

Bare de pur-unge som synes alt er "spennende" på jobb. Vi andre sliter oss opp om morgenen, gjør jobben og får betalt for det. Ikke noe mer enn det. Sliten av alle unge som synes "endringer" er "spennende".

Slett ikke :)

Vet om flere som ønsker å fortsette å jobbe så lenge de får lov, gjerne godt utover normal pensjonsalder :)

Skrevet

Skumleste de andre svarene, men hørtes ikke ut som om ts hadde svart. Ts: finnes det noen grunn utover økonomi til at du ikke kan bytte jobb/finne en bedre jobb innenfor ditt interessefelt som kan vente til du er ferdig? Jeg fant en jobb mens jeg fullførte mastergrad, og trives fortsatt to år senere. Butikkjobbene jeg tok langs veien var verdt det, selv om de var kjedelige.

Anonymkode: 68040...9e0

Skrevet

Hvis du hadde kuttet forbruket litt for lenge siden ville du hatt nok penger til å klare deg uten jobb nå. Var alt du har brukt penger på i løpet av disse årene verd å måtte jobbe ett år til for? Uavhengig av hva svaret er kan du se på dette som livslæring.

Anonymkode: e557b...725

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på jobben, men ja, i mange jobber kan det nok dessverre være slik. 

Anonymkode: dd8c5...269

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har mulighet til det: Hvorfor ikke forsøke noe annet eller forsøke deg på førtidspensjonering? Eller kanskje jobbe noe redusert? Hvis man antar du er 57, så kan du ha mange gode år igjen der du driver med noe du har lyst til eventuelt mer fritd. For min del er det en god stund til 50 ennå, men jeg planlegger å "pensjonere" meg da, med å leve relativt rimelig, avkastning fra investeringer osv. Livet er for kort til å jobbe til 67, eller kanskje ennå lengre etterhvert som pensjonsalderen sannsynligvis øker. 

Anonymkode: dd8c5...269

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...