AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #1 Skrevet 4. september 2019 Har det noe for seg å kjøpe bolig om man ikke vet at man vil bo i Norge resten av livet? Sliter med å passe inn i samfunnet, og vet ikke om jeg ser for meg å bo her resten av mitt liv... Ja samfunnet kan aldri endres, men jeg tviler litt på det sånn som ting ser ut nå. så hva gjør man om ikkke er 100% sikker at dette er her man vil bo til man dør? Anonymkode: 131ae...727
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #2 Skrevet 4. september 2019 Man forandres selv i løpet av livet. Ja det lønner seg alltid å kjøpe, da man jo oftest selger for mer enn man kjøpte for. Da sparer man penger i egen bolig. Anonymkode: 30368...302
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #3 Skrevet 4. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man forandres selv i løpet av livet. Ja det lønner seg alltid å kjøpe, da man jo oftest selger for mer enn man kjøpte for. Da sparer man penger i egen bolig. Anonymkode: 30368...302 Jeg har ikke forandret meg så mye på 10 år... Så tviler neppe på at jeg kommer til å forandre meg drastisk i de neste 10 åra. Ja, det har jeg tenkt på ... men vet ikke hvordan boligmarkedet blir i fremtiden heller, kanskje det går ned i verdi og da er det jo synd.. Anonymkode: 131ae...727
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #4 Skrevet 4. september 2019 Sørg for å kjøpe noe du kan leie ut (mange borettslag har strenge regler vedr utleie), for da kan du alltids ha leieboere. Det taper seg aldri, men mindre du leier ut for en veldig lav pris. Anonymkode: d0a39...0a8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #5 Skrevet 4. september 2019 Du bør bo i boligen 3-4 år om det skal lønne seg å eie fremfor å leie. Så du trenger jo ikke vite noe om for resten av livet.. kjenner du virkelig ingen som noensinne har flyttet, du da? Jeg eide min første bolig i 5 år, solgte og kjøpte ny i en annen by, og solgte den igjen etter 4 år og ble samboer.. Anonymkode: 83aca...fee 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #6 Skrevet 4. september 2019 se denne - https://p3.no/boligmangel-intet-hinder/ det er alltid noen som velger alternative løsninger, er det kanskje noe for deg? men ellers. jo, på grunn av prisveksten, og basert på erfaring fra siste 10-15 år, lønner det seg å eie en bolig selv 3-4 år. Ingen kan si for sikkert at det vil også gjelde for 4 år fremover i tid, vi baserer oss bare på historiske data, når vi sier at det vil sannsynligvis lønne seg. Anonymkode: e3f09...9cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå