Gå til innhold

Hjelp, 12 dager igjen og kjolen for "trang"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hulk hulk!

I går fikk jeg kjolen min.

Det er litt over 3 mnd. siden jeg prøvde den, og i går når jeg prøvde den igjen, er den trang i livet. Og ikke noe av undertøyet jeg hadde kjøpt passet under den. Arghhhh.... jeg blir gaaaaaaal.

Det viser seg altså at butikken som leier ut kjolen ikke har gjort alt med den som var avtalt. Det eneste de har gjort er at den er lagt opp 6 cm.

Ellers skulle de sy på hemper inne ved skuldrene som BH-stroppene kunne være på plass i, samt sy på hempe nederst ved slepet for å heise opp under dansing, samt sy ordentlig hekte på øverst ved glidelåsen.

Så nå når jeg bøyer meg går glidelåsen opp fordi den er trang, og bh-stroppene "flagrer vilt", og den blir vanskelig å danse i med tanke på slepet.

Må vel også nevne at kjolen er leid fra en butikk som ligger ca. 25 mil unna der jeg bor og allerede betalt.

HVA GJØR JEG NÅ DA?? SULTEKUR OG SYDAME??

Trenger tips til "super-dupert" undertøy som kan holde inn masse og som ikke ruinerer meg. Samt hva jeg skal gjøre med det som gjenstår å fikses på kjolen?

:cry: :cry: :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tråkigt att höra.

Ta kontakt med butiken där du köpt kjolen. Klaga. Det är din enda chans att få pengar tillbaka, gratis hjälp med ändringar (hmm 25 mil..) eller bidrag till ändringar i en butik nära dig.

BH går att lösa. Antingen syr dy själv (eller någon flink vän) fast fästen till bh-stropperne, eller så skaffar du en axelbandslös. Kanske du till och med kan göra som jag gjorde och ta av stropperna på en bra bh du hittar. Det ställer dock krav på liten byst och bra klänning som sitter åt.

Kanske kan du få hjälp även med hekte vid glidlåset av samma person som hjälper dig med axelbandsfästet. Vad du måste göra oavsett är att ringa till butiken där du hyrt klänningen och påpeka att de inte gjort vad de lovar.

Lycka till, jag hoppas det ordnar sig för dig.

Skrevet

Huff og huff!!! Så leit! Jeg føler virkelig med deg! :cry:

Dette skal ikke skje! Du må ivertfall ringe og klage! Er det for sent å sende den som ilpost slik at butikken gjør endringene og sender den tilbake?

Kan det være mulig å gjøre noen små justeringer på kjolen selv, slik at den passer bedre. Jeg tror jeg og du har nokså lik kjole var det ikke så? Mulig jeg husker helt feil :roll: På min er det uansetti siden på livet mulighet for å justere nokså mye bare man tar sjansen på å sprette opp fòret litt. Dette er selvfølgelig egentlig en jobb for en sydame, men jeg tror faktisk jeg skulle klart det i et nødstilfelle. Det gjør jo ikke noe når det synes bare på vrangen. Jeg skal også selv sy på et lite smalt silkebånd under slepet på kjolen, og jeg er ingen sydame altså!!! Når det gjelder bh hemper kan du lese svaret jeg fikk på mitt spørsmål om dette, under temaet; "med eller uten sjal". Håper dette kan hjelpe litt... Dakkars deg!

Trøsteklem fra Vekten :roll:

Skrevet

Huff og huff, dette må vel være marerittet og oppleve?

Ta en telefon til de som skulle sy kjolen for deg og forklar hva som har skjedd og hvor lei deg du er. Naturligvis forstår de det.

Du kan foreslå at de betaler en annen sydame som er i nærheten av deg, slik at du slipper å sende kjolen avgårde 25 mil for å få sydd den igjen. Smartere om du finner noen i nærheten slik at du får prøvd kjolen ordentlig etter at den er sydd. Kjolen kan garantert sys ut i livet, så det er klart det ordner seg. Egentlig så er jo dette butikken problem at de ikke har gjort alt de skulle med kjolen, så du får først høre hva de foreslår.

Skrevet

For aa hindre bh-stroppene aa flagre vilt, kan du sy dem fast i kjolen. Dette gjorde jeg, dvs jeg fikk hjelp, og det var gjort paa 1/2 min.

Naar det gjelder aa feste en hempe paa undersiden av skjortet klarer du vel ogsaa det selv? Kjop et silkebaand og sy fast.

Naar det gjelder det at kjolen er for trang, er vel det er storre problem. Stotter forslaget om aa faa en lokal sydame til aa legge den ut -det gaar ikke ann aa ha paa en for trang brudekjole -det kommer til aa synes og dessuten vaere forferdelig aa gaa med!

Grusomt naar saanne ting skjer, men ikke noe av dette er vel umulig aa fikse? -og pengene for utlegging av kjolen bor du definitift faa igjen av brudebutikken der du leier!!

Skrevet

Ussj Sannasol dette var leit ! :roll: Men jeg kan bare si meg enig i at du burde hive deg over telefonen og be de som du kjoepte kjolen hos ta ansvar for at de ikke har levert kjolen etter den avtalen som var bestemt og at de derav faar vaere behjelpelig med aa finne en loesning.

Jeg haaper virkelig at de kan ordne noe for deg !! Lykke til !

Gjest Anonymous
Skrevet

Huff, leit aa hoere!

Jeg kan anbefale Woolfords stroemper som holder inn og presser opp...

De har iallefall hjulpet meg, da jeg har et underskjort som er noen cm for lite! Stroempene gjoer saa at det naa gaar greit og sitte spise etc!

Haaper det ordner seg!

Skrevet

Det var en eller annen melding her inne om noe som het "body stocking", kanskje det er noe? Ellers ville jeg fått en lokal sydame til å fikse.

Lykke til - håper det ordner seg.

Gjest Anonymous
Skrevet

OBS! Siden du leier kjolen bør du absolutt ikke begynne å endre den på egenhånd uten å snakke med de som leier den ut. Ring og klag, så får dere finne en løsning i fellesskap. Kanskje har de også tips til undertøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...