Gå til innhold

Kraftig gult snørr

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, har vært forkjølet i 9–10 dager nå, startet med vondt i halsen, deretter hodepine, dårlig form, ufattelig tett nese og ingen luktesans.

Alt dette er borte nå, men er ennå litt tett i nesa(luktesansen er tilbake), og når jeg snyter meg så merker jeg at snøret er veldig gult. Ikke sånn vanlig farget liksom. Hva skyldes det?

Anonymkode: a933a...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gult snørr: Et tegn på at forkjølelsen eller infeksjonen går fremover. Forsvarsceller strømmer til stedet for den mikrobielle infeksjonen. Hvite blodceller eller hvite blodlegemer er blant disse, og skilles ut i snørret så det får et snev av oker. Forkjølelser varer vanligvis i 10-14 dager. Ro ned og vent til det går over.

Anonymkode: 1a799...2fe

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gult snørr: Et tegn på at forkjølelsen eller infeksjonen går fremover. Forsvarsceller strømmer til stedet for den mikrobielle infeksjonen. Hvite blodceller eller hvite blodlegemer er blant disse, og skilles ut i snørret så det får et snev av oker. Forkjølelser varer vanligvis i 10-14 dager. Ro ned og vent til det går over.

Anonymkode: 1a799...2fe

Så det betyr at forkjølelsen er på vei ut? 

Anonymkode: a933a...aac

Skrevet

Høres ut som en bihulebetennelse. Ikke rart du har gult snørr. Jeg ville ha kjøpt et nesehorn og saltvann (eller laget det selv) og fått ut gørra. 

Anonymkode: c0614...3f5

Skrevet

Gult eller grønt snørr tyder på bakterieinfeksjon. Klart eller blankt, hvitt snørr er virus.

Det kan være du trenger en antibiotikakur, dersom det er bihulebetennelse. Jeg ville gått til legen om jeg var deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...