Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forventet at lærere skal kunne ta elever med på fjellturer og andre fysiske aktiviteter? Jeg holder på med siste året av lektorutdannelsen min, men jeg kjenner en del som alle rede er i jobb. Lektorer jeg kjenner går på fjellturer og alt mulig med sin skole, og det er noe som bekymrer meg som ikke er i jobb enda. Når jeg begynner i jobb tenker jeg at det forventes at jeg som er ung skal være med på aktivitetsdager og dra på fjellet med elver, men jeg har en kneskade som gjør at jeg ikke kan være med på dette. Jeg har også sett skoler som tar med elevene på lange turer med sykkel. En skole jeg var i praksis på hadde arrangert sykkeltur hvor elever og lærere syklet rallarvegen. 
Jeg er veldig flink til å undervise, men jeg er redd for at folk skal tenke at jeg ikke er bra nok hvis jeg ikke kan gjøre de tingene. 

Hvordan arrangeres slike ting? Vil de andre lærerne tenke negativt om meg hvis jeg ikke melder meg som frivillig på slike ting?

Anonymkode: 67da0...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan da ikke være et problem. Det er mange som elsker slikt, så da gjør de det. Dette er jo uansett bare maks et par dager i året og ikke en stor del av jobben. Og da må det tilrettelegges for folk. Så lenge ikke du blir valgfagslærer i friluftsliv da... 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er lærer, og har hatt kolleger som ikke har vært med på turer pga skader. Da har de byttet med en annen lærer som blir med på turen i stedet. 

Anonymkode: 348dd...0c7

Skrevet

Jeg har hatt massevis av lærere som ikke har vært med på noen form for fysisk aktivitet

Anonymkode: abf66...bdd

Skrevet

Det pleier å være delvis frivillig hos oss, jeg er en av de som liker de dagene veldig godt, så jeg vil alltid være med på tur. Vi pleier å ha litt ulikt opplegg på slike dager hos oss, og vi har også en kollega med kneskade, da blir det gjerne til at den læreren og andre lærere som ikke vil på tur samt elever som av ulike årsaker ikke kan gå så langt har et eget opplegg. 

Anonymkode: 7e953...9d8

Skrevet

Hos oss forventes det at man skal være med dersom man jobber på det trinnet, med mindre man har noen som hindrer en, for eksempel skade. Da byttes det, eller så kjører vedkommende følgebil. 

Anonymkode: 09d2e...3cb

Skrevet

Bare ikke nevn skaden din på intervju! 

Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge, så dette kan de ikke kreve at du blir med på.

Anonymkode: a8f32...6f3

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare ikke nevn skaden din på intervju! 

Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge, så dette kan de ikke kreve at du blir med på.

Anonymkode: a8f32...6f3

Nei, jeg kommer ikke til å dele noe informasjon som ikke kan kreves av meg på intervju. 😅Hvis det er noe jeg ikke kan være med på, så må jeg rett og slett bare beklage og si at jeg har et vondt kne. Jeg er ikke helt ubrukelig fysisk, men jeg har slitt med fjellturer. Jeg kan sykle, men jeg ville ikke tatt med en lærer med dårlig kne for å sykle Rallarvegen. 
Jeg ønsker jo selvfølgelig å delta og gjøre min del om det er noe som jeg er i stand til. :) 

Anonymkode: 67da0...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...