AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Jeg har kranglet med moren min i årevis, siden starten av tenårene. For komplisert å komme inn på hva og hvorfor her, men det går veldig opp og ned. Vi har gode perioder også og vi har prøvd ulike typer terapi for å reparere relasjonen. Jeg er glad i morgen min, det er grunnen til at jeg holder ut og ikke bryter kontakten. Jeg har barn som elsker henne og er veldig nær henne. Nå er saken den at min får har vært gjennom en svært alvorlig operasjon og fortsatt er på sykehuset. Han vil komme seg gjennom, men er svært redusert og vil trenge lang, lang tid på å bli friskere. Jeg og resten av familien er veldig nært knyttet til faren min. Problemet er at alt det negative mellom meg og min mor nå blusser opp. I tillegg er hun veldig anspent, hissig, nesten eksplosiv. Hun er også svært rastløs, avbryter, skjærer over og ødelegger alt jeg prøver å få sagt, er "in charge" på besøksplan, hinter om at jeg ikke bør være der. Blir myk som smør, oppvartende og omsorgsfull, og påfallende rolig når min far er i nærheten og våken. Svarer depressivt til henvendelse om resultater, er utålmodig mot sykepleierne. Hun er selv helsepersonell. Hva gjør jeg? Blir helt sprø av dette, vet at situasjonen vil vedvare en stund fremover. Anonymkode: c2c85...358
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Hva mener du er unormalt? Hun virker redd (naturlig nok om ektemannen er alvorlig syk), men holder masken foran han. Ganske normalt. Hun hinter vel til at du skal holde deg litt unna fordi hun ikke har kapasitet til å krangle med deg akkurat nå? Anonymkode: e5d51...a7f 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Hun er sikkert kjempestressa pga. situasjonen. Folk reagerer ulikt på kriser. Forsøk å ha litt mer tålmodighet? Anonymkode: 666c0...ccd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 Det unormale, til å være henne, er graden av hissig oppførsel og rastløshet. Jeg forstår jo selvfølgelig årsaken, vi er alle redde nå og det er heller ikke overraskende at krangling blusser opp nå, men det er forferdelig slitsomt og jeg lurer på hvordan jeg skal forholde meg til det rent praktisk. Plass at jeg faktisk lurer på om jeg burde varsle noen om min bekymring for om hun viser tegn til alvorlig ustabilitet nå. Hun kan selvfølgelig mene at jeg burde holde meg unna henne, men det har ikke vært praktisk mulig de siste dagene. Jeg har ikke startet kranglingen som jeg refererer til de siste dagene. Anonymkode: c2c85...358
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er sikkert kjempestressa pga. situasjonen. Folk reagerer ulikt på kriser. Forsøk å ha litt mer tålmodighet? Anonymkode: 666c0...ccd Jeg forstår at dette forverres av situasjonen. Problemet er at jeg (også) blir forferdelig sliten av å ha dette i tillegg til min fars sykdom og jeg lurer på hvordan jeg best mulig forholder meg. Pluss at jeg lurer på om jeg burde varsle noen om min bekymring for om hun trenger profesjonelle hjelp for å takle situasjonen eller om jeg skal bære over med det. Anonymkode: c2c85...358
Gjest kulLama Skrevet 4. september 2019 #6 Skrevet 4. september 2019 Hva forventer du av din mor? Hun er er menneske og den hun elsker aller høyst er nå alvorlig syk. Hun har levd mere .er han en seg og det er han som hun kjenner best og lever med. Du trykker sikkert på knapper hos henne. Viss det er noe som irriterer deg ved mamman din så kan du vedde på at det er noe Irriterer mamma over deg. Hun takler og orker ikke å vise hensyn til deg nå. Hun er redd og hun er stressa. Og sånn er det å være pårørende på sykehus. Pleiere er vant til ulike typer folk . Og erfaring jeg har et at folk som jobber i helse er de værste pårørende . Pga de har ikke kontroll over situasjonen. Du er den fiske her hun orker nok ikke ta hensyn til deg . Nå kommer du på tredje eller fjerde plass . Din far de rundt og din mor kommer først. Det er ikke i denne situasjonen du kan forvente at dere er perlevenner og alt er Lykke. Pust med magen og ikke forvent noe Du kan snakke med din mor men da tror jeg pingenen kommer ut med en gang. Og tror viss hun trenger psykisk hjelp har hun sikkert andre folk som ser det. Det er ikke helt den " kranglete datter" folk hører på.( Vet av erfaring)
Sensi Skrevet 4. september 2019 #7 Skrevet 4. september 2019 (endret) Det kan hende hennes personlighet er mest skyld i konfliktene. Men jeg tror likevel det er best å starte med seg selv. Hva kan du gjøre for å bedre relasjonen? Hun må ta ansvar for seg selv. For nåværende situasjon så ville jeg skrudd opp både empati og toleransegrensen. Hun hinter om at du ikke burde vært der. Men kan du fortelle henne at du er glad i henne tross all krangling og at du vil være der for dem begge nå? Helsepersonell forstår nok at hun er stresset så ikke tenk på hvordan hun er mot dem. Det siste mor trenger nå er kritikk. Jeg kjenner jo ikke hele historien din så det kan godt være mine kommentarer ikke passer. Men du vet, med godt skal ondt fordrives. 🙂. Ja. Bær over med alt nå. Endret 4. september 2019 av Sensi
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #8 Skrevet 4. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kranglet med moren min i årevis, siden starten av tenårene. For komplisert å komme inn på hva og hvorfor her, men det går veldig opp og ned. Vi har gode perioder også og vi har prøvd ulike typer terapi for å reparere relasjonen. Jeg er glad i morgen min, det er grunnen til at jeg holder ut og ikke bryter kontakten. Jeg har barn som elsker henne og er veldig nær henne. Nå er saken den at min får har vært gjennom en svært alvorlig operasjon og fortsatt er på sykehuset. Han vil komme seg gjennom, men er svært redusert og vil trenge lang, lang tid på å bli friskere. Jeg og resten av familien er veldig nært knyttet til faren min. Problemet er at alt det negative mellom meg og min mor nå blusser opp. I tillegg er hun veldig anspent, hissig, nesten eksplosiv. Hun er også svært rastløs, avbryter, skjærer over og ødelegger alt jeg prøver å få sagt, er "in charge" på besøksplan, hinter om at jeg ikke bør være der. Blir myk som smør, oppvartende og omsorgsfull, og påfallende rolig når min far er i nærheten og våken. Svarer depressivt til henvendelse om resultater, er utålmodig mot sykepleierne. Hun er selv helsepersonell. Hva gjør jeg? Blir helt sprø av dette, vet at situasjonen vil vedvare en stund fremover. Anonymkode: c2c85...358 Er hun sjalu på deg, og ditt forhold til din far, er det derfor dere har hatt konflikter? Anonymkode: 397ee...606
Maaaddepaaadde Skrevet 4. september 2019 #9 Skrevet 4. september 2019 Ser dere alle skriver at det er noen hun elsker høyest blablabla, men syntes dere også skal ta en tanke til at det Ts sin far og noe hun også sikker elsker veldig høyt. Så de begge har like mye rett til og kunne ha de samme følelsene nå. Men tanke på krangling ville jeg nok bare latt vær og heller bare svart rolig typ ja og nei 😜 så slipper dere kranglingen, når dette er over heller ta det opp da.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #10 Skrevet 4. september 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er hun sjalu på deg, og ditt forhold til din far, er det derfor dere har hatt konflikter? Anonymkode: 397ee...606 Slik høres det ut ja Anonymkode: 69c5c...422 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå