Brunhilde Skrevet 15. mai 2005 #1 Skrevet 15. mai 2005 Kan noen hjelpe meg med tittel og forfatter på et dikt? Det eneste jeg husker er noen linjer som går omtrent som dette: "Det heter ikkje eg no lenger, heretter heter det vi...." Husker egentlig ikke om det er skrevet på bokmål eller nynorsk heller, men tror det er nynorsk. Blir veldig glad om noen kan hjelpe meg!
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2005 #2 Skrevet 15. mai 2005 Å, det diktet kjenner jeg. Det er så fint Diktet heter "Tung tids tale" og er skrevet av Halldis Moren Vesaas. TUNG TIDS TALE Det heiter ikkje: eg – no lenger. Heretter heiter det: vi. Eig du lykka så er ho ikkje lenger berre di. Alt det som bror din kan ta imot av lykka di, må du gi. Alt du kan løfte av børa til bror din, må du ta på deg. Det er mange ikring deg som frys, ver du eit bål, strål varme ifrå deg! Hender finn hender, herd stør herd, barm slår varmt imot barm. Det hjelper da litt, nokre få forfrosne, at du er varm!
Brunhilde Skrevet 15. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2005 Takk! :dagensrose: Du skjønner, jeg var på et kurs, og det ble referert til dette diktet, men med Inger Hagerup som forfatter - og DET fikk jeg ikke til å stemme! Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå