AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Jeg er så sliten nå. Gikk på AAP i 4 år, for så å starte å jobbe igjen for 1,5 år siden. Jeg jobber nå 100%. Jobben i seg selv er ikke av den krevende typen stort sett. Av og til. Jeg jobber turnus. Har to barn som jeg bor alene med, 8 og 12 år. Jeg er så sliten! Presser meg selv mye da jeg vet vi ikke har folk til å jobbe dersom jeg blir sykmeldt. Jeg er ofte deprimert, men innimellom svimmel og distré. Jeg er kvalm hver eneste kveld pga at jeg er sliten, sover mye i perioder, men dårlig. Gir alt av overskudd jeg har etter jobb, til barna. Akkurat nå føler jeg meg helt ferdig. Er kritisk til alt, gjør småfeil på jobb, klarer ikke noe. Jeg føler at jeg ikke kan jobbe 100%, men kan ikke gå ned i stilling pga tap av inntekt. Jeg har hatt diagnose tilbakevendende depresjon siden 15års alder, og fikk diagnosen bipolar 2 i voksen alder. Råd? Kvinne 35 Anonymkode: 6cdb6...9f3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #2 Skrevet 4. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så sliten nå. Gikk på AAP i 4 år, for så å starte å jobbe igjen for 1,5 år siden. Jeg jobber nå 100%. Jobben i seg selv er ikke av den krevende typen stort sett. Av og til. Jeg jobber turnus. Har to barn som jeg bor alene med, 8 og 12 år. Jeg er så sliten! Presser meg selv mye da jeg vet vi ikke har folk til å jobbe dersom jeg blir sykmeldt. Jeg er ofte deprimert, men innimellom svimmel og distré. Jeg er kvalm hver eneste kveld pga at jeg er sliten, sover mye i perioder, men dårlig. Gir alt av overskudd jeg har etter jobb, til barna. Akkurat nå føler jeg meg helt ferdig. Er kritisk til alt, gjør småfeil på jobb, klarer ikke noe. Jeg føler at jeg ikke kan jobbe 100%, men kan ikke gå ned i stilling pga tap av inntekt. Jeg har hatt diagnose tilbakevendende depresjon siden 15års alder, og fikk diagnosen bipolar 2 i voksen alder. Råd? Kvinne 35 Anonymkode: 6cdb6...9f3 Gå ned i stilling og lev billigere. Ingen jobb i verden er verdt helsa. Det eneste du oppnår ved å strekke deg, er å bli en sint og stresset mamma uten energi til ungene dine. sett deg ned og regn ut hva du kan leve av uten å sulte. Med diagnosen din har du i utgangspunktet lite energi. Du må ikke pushe deg over grensen, slik at du blir for syk til å være mor. Å være mor er din viktigste oppgave. vurder også uføretrygd. Stabiliteten til ungene dine er det ENESTE viktige. Anonymkode: d16b6...6fc 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #3 Skrevet 4. september 2019 Man er nesten nødt til å gå ned litt i stilling hvis man ikke klarer å stå i det, for det er ennå verre for økonomien om man skulle bli langvarig syk, og du har jo allerede hatt AAP, noe du bør ta som et signal fra kroppen at du ikke makter alt per i dag. Man trenger ikke nødvendigvis å gå ned ekstremt, f. eks. til 80% og redusere utgiftene litt kan være det som skal til. En dag ekstra fri i uka i snitt kan være det som får energiregnskapet til å gå i balanse. Anonymkode: 29635...3bb 1
Chantielle Skrevet 4. september 2019 #4 Skrevet 4. september 2019 Snakk med legen din om dette.Om du ikke er utbrent,kan du bli det,med det presset du har.Er vel mulig å få delvis uførhetsgrad skulle jeg tro.Du har jo også en diagnose, som kan tilsi at press/stress over lengre tid ikke er ok. Uansett,tenk på helsen din først og fremst.Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå