AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Oppdaget muggsopp på soverommet for noen dager siden. De jeg leier med tok tak i dette fort, og det kommer noen for å se på soppen og finne ut hva som er årsaken i morgen. Spørsmålet er hva jeg kan forvente... Kan jeg risikere å måtte finne et annet sted å bo fordi de eventuelt må rive rommet? Kan det være et problem i hele leiligheten selv om jeg ikke har blitt syk eller sett tegn til muggsopp på andre rom enn soverommet? Jeg er ganske nervøs for dette, flytta inn for ikke så lenge siden og har ikke så lyst å finne et nytt sted å bo. På soverommet der soppen ble oppdaga er der ventilasjon, ventilen i vinduet er åpent + der er luftventil, og jeg har oppe soveromsdøra om dagen. Likevel har det dannet seg fukt bak og under senga, ingen andre steder i rommet som er synlig. Jeg vaska vekk en liten del av muggen i går, og det tok faktisk et par timer før det var tørt der jeg vaska. Noen med erfaringer? Anonymkode: 83c15...73c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #2 Skrevet 4. september 2019 Høres ut som om det er mye fukt i veggen der. Bor du i en kjeller? Hvordan er dreneringen der? Anonymkode: f9c5c...a84
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #3 Skrevet 4. september 2019 Hvis du har satt senga helt inntil veggen må du bruke din forsikring til å dekke dette, da du har vært uforsiktig. Møbler skal ikke stå helt inntil veggen i kjellerleiligheter. Har du fått mugg på senga? Da er det bare å kaste den. Muggsporene gjør deg syk, kan ta måneder og år. Anonymkode: a42c8...114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå