GÃ¥ til innhold

Bilen stopper opp 🚗

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt lappen. Og har bil.🚗

Hva gjør jeg om bilen plutselig stopper opp på veien og den er ødelagt? Hvem ringer jeg?

Anonymkode: 673b6...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Falken eller Viking. Sjekk hvem forsikringselskapet ditt har avtale med. Eller få deg NAF-medlemskap

Anonymkode: f3697...b26

Skrevet

NAF eller Falck. Du kan også be om assistanse fra politi eller brannvesen, men de vil sannsynligvis henvise deg til nærmeste bergingsselskap. 

For en drøy tusenlapp i året får du NAF-medlemsskap med veihjelp. Da ringer du til NAF ved problemer, og de kommer og hjelper deg. Hvis de ikke kan løse problemet på stedet, tauer de deg til nærmeste verksted. Falck har lignende avtaler, tror jeg.

Anonymkode: 84c7e...9ed

Skrevet

Skaff deg NAF medlemskap, også ringer du bare de om det skjer. 

Anonymkode: 37de8...23b

Skrevet

Jeg ringte til forsikringsselskapet mitt og de ordnet med tauebil og transport til verksted. Men jeg har også fått et nummer fra Citröen som jeg kan ringe til i nødsituasjoner. Jeg visste ikke på forhånd hva en bør gjøre i slike tilfeller før jeg plutselig stod der selv med motorstopp. Lurt at du sjekker dette opp på forhånd:)

Skrevet

Vet NAF, Falken eller Viking hvor det nærmeste verkstedet er? Blir jeg da med dem i bilen når de kjører? Eller tar de kun med seg bilen og kjører? Litt kjekt om jeg da kan være med sånn at jeg vet hvor verkstedet ligger.

Skrevet

Og hvordan vet man om det verkstedet har ledig tid til min bil om det er utenom åpningstidene?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvordan vet man om det verkstedet har ledig tid til min bil om det er utenom åpningstidene?

Hvis merkeverkstedet ikke har tid kjører du feil merke.

Og du kan jo bare kjøre leiebil/lånebil.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet NAF, Falken eller Viking hvor det nærmeste verkstedet er? Blir jeg da med dem i bilen når de kjører? Eller tar de kun med seg bilen og kjører? Litt kjekt om jeg da kan være med sånn at jeg vet hvor verkstedet ligger.

Du får jo beskjed hvilket verksted som er det nærmeste før de tar med bilen din. Hvor verkstedet ligger kan du sjekke på google maps. 

8 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvis merkeverkstedet ikke har tid kjører du feil merke.

Og du kan jo bare kjøre leiebil/lånebil.

Hvorfor merkeverksted? Min erfaring er at det er svindyrt i forhold til andre verksted med minst like gode mekanikere. For meg som har en noe eldre bil så er det å ha bilen på merkeverksted som å kaste penger ut vinduet. 

Anonymkode: 0b0ef...69e

Skrevet

Så bergingsbiler tar kun med seg bilen uten sjåføren?

Er så redd for at bilen min bare skal stoppe opp. Hadde nok fått helt panikk.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så bergingsbiler tar kun med seg bilen uten sjåføren?

Er så redd for at bilen min bare skal stoppe opp. Hadde nok fått helt panikk.

De tar med seg deg også. Ikke tenk så mye på dette. Hvis bilen din har fulgt serviceprogrammet og er EU-godkjent, er det lite sannsynlig at den bare stopper. Den mest sannsynlige grunnen måtte være at du har glemt å fylle drivstoff - og da er det egentlig ikke synd på deg....

Anonymkode: 84c7e...9ed

Skrevet

Du har helt sikkert forsikring?

Da ringer du selskapet ditt, så får du tastevalget om bilberging og du settes over til selskapet forsikringen er tilknyttet

Anonymkode: 3299f...44c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har helt sikkert forsikring?

Da ringer du selskapet ditt, så får du tastevalget om bilberging og du settes over til selskapet forsikringen er tilknyttet

Anonymkode: 3299f...44c

Hvis man har kasko med veihjelp, ja. Har man bare ansvarsforsikring, som er vanlig på litt eldre biler, så har man ikke tilgang på veihjelp.

Anonymkode: 0e990...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...