Gjest C Skrevet 15. mai 2005 #1 Skrevet 15. mai 2005 Hei! Hvor lang tid i forveien må man begynne å planlegge bryllup? Og når dere begynner, tenker dere på det hele dagen, eller 2 timer per dag (f.eks)?
Gjest Gjesta Skrevet 15. mai 2005 #2 Skrevet 15. mai 2005 Jeg begynte så smått å planlegge rett etter forlovelsen jeg (ca 1,5 år i forveien) - sånne småting som hvordan vi ønsket å feire dagen, titte på brudekjoler o.l. Jo mer det nærmet seg, jo mer planlegging ble det jo - men jeg har ikke oversikt over hvor mye tid jeg har brukt på det, bortsett fra at det er mye! Mest for moro skyld da, selvsagt - man kan helt sikkert planlegge et bryllup på noen uker! Lykke til! K
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2005 #3 Skrevet 15. mai 2005 Eg vart fridd til på første pinsedag i fjor, og har vel planlagt sidan.. Og vi giftar oss om eit år. Men det er ikkje slik at eg set meg ned for å planlegge eit visst antall timar i veka, liksom. Men eg har (nesten) alltid bryllupet i bakhodet, slik at eg plukkar opp idèar rundt om kring. Og då går nesten planlegginga av seg sjølv, skal eg sei deg! Når eg såg bilde avkjolen visste eg at den måtte bli min, og når eg såg bilde av buketten, visste eg det samme! Og så plukkar eg opp masse tips her inne då... Eit bryllup kan nok planleggast over to år, slik som eg gjer, men det går nok an å greie det på eit par mnd også, alt ettersom. Ta den tida du treng du, og kooos deg - så går det nok så bra så, uansett kva de bestemmer dykk for!
ikka2011 Skrevet 15. mai 2005 #4 Skrevet 15. mai 2005 Jeg har planlagt siden oktober i fjor og vi gifter oss i juli... men det er først nå inkjøpa mine e' i full gong....
Bokalven Skrevet 15. mai 2005 #5 Skrevet 15. mai 2005 Har bortimot ikke planlagt noen ting. Vi gifter oss antagelig en gang på høsten 2006, og jeg har et hav av tid, så det er ikke noe å stresse med.
Gjest Anerikke Skrevet 15. mai 2005 #6 Skrevet 15. mai 2005 Med oss har alt skjedd litt i hui og hast! Vi var heldige og fikk kirka og lokalene vi ønska oss, og da er det viktigste i boks. Ca et halvt år der, men vi kunne ikke vært så mye seinere ute. Var bare en plass ledig i kirka den dagen vi skal gifte oss. Mange kirker og festlokaler er fullbooka lenge før det! Så må man jo finne kjole... Invitasjonene må jo også sendes i god tid. Men det går fint å planlegge et bryllup på et halvt år! Tenker mye bryllup, men prøver å delegere ansvar og oppgaver til venner og familie. Skal ikke stresse livet av meg før den store dagen
dyveke Skrevet 15. mai 2005 #7 Skrevet 15. mai 2005 Vi begynte så smått å planlegge 1.januar, vielsen er 4.juni. Denne uka ble mye endret fordi vi har bytta lokale, og siden det er mindre enn 3 uker igjen er det vel på tide å få en del detaljer på plass... Vi skal vies av HEF, så ved å bytte lokale må vi endre både seremonien og middagen/festen. Syns egentlig jeg har god tid fremdeles, kunne jeg bare bli enig med meg selv om hvordan antrekket mitt skal være
TeddyToria Skrevet 15. mai 2005 #8 Skrevet 15. mai 2005 Nå har jeg og min kjære vært forlovet i snart 4 år da... Men vi satt den endelige datoen rundt juletider 03/04, og har vel så smått planlagt siden. Jeg bodde derimot i utlandet over en lengre periode i høst, så den virkelige planleggingen begynte ikke før i desember. Det eneste vi sørget for å ha i orden i virkelig god tid var kirke og lokale... Jeg kan ikke fastslå noen antall timer jeg tenker bryllup, men det ligger nå i bakhodet mitt hele tiden, og som veslo så plukker jeg jo opp tips, hint og her hele veien! Jeg vil si det ikke finnes noen fasit. En kan kjøre full rulle og holde bryllup på mindre enn 3 måneder fra frieri, og man kan planlegge i mange år! Men gjennomsnittet ligger vel rundt alt fra 9-10 mnd og opp til 1,5 år...
fant Skrevet 15. mai 2005 #9 Skrevet 15. mai 2005 Vi begynte å planlegge i begynnelsen av januar, og gifter oss 11.juni, altså brukt 5 mnd på planlegging, og det har gått kjempefint. Det kommer nok litt an på hvor du vil gifte deg, vi bor på en liten plass, og fikk både kirke og lokale når vi ville, men du må nok sikkert bestille kirke og lokale tidligere hvis du bor i byen. Det er også greit å sette opp en oversikt over hva som gjøres, sånn at du har har en viss kontroll på det (selv om det alltid dukker opp noe mer som du kanskje ikke har tenkt på....)
Tinema Skrevet 15. mai 2005 #10 Skrevet 15. mai 2005 begynte med litt planlegging i juli sist år, og vi skal gifte oss i september. Vi begynte å se oss litt rundt, mest for nyskjerrighetens skyld, og fant ut at allerede sist sommer, var mye begynt å blir oppbestillt :o Så vi bestilte lokaler og fotograf med det samme, for å være sikker på at vi fikk det som vi ville ha.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2005 #11 Skrevet 16. mai 2005 Begynte etter forlovelsen, 1 år og 3 mnd før. Bestilte vielse og lokaler da. Skal gifte oss i mai neste år. Til høsten begynner kjolejakt og laging av invitasjoner. Bryllupet svirrer i bakhodet titt og ofte. Jeg snapper opp gode ideer her og der, men jeg kaller det "passiv planlegging". Gleder meg til det nærmer seg :-)
Coria Skrevet 16. mai 2005 #12 Skrevet 16. mai 2005 Vi hadde planlagt å ha ti måneder frem til bryllupet, da vi forlovet oss. Men fem måneder før fant jeg ut at jeg var gravid, så vi flyttet det frem to måneder - vi hadde altså tre måneder. Det gikk helt fint, men vi hadde det jo ikke midt på sommeren da. Selv er jeg glad vi ikke hadde så altfor lang tid. Jeg syntes selv med åtte måneder at det hele tiden var så lenge til bryllupet, og en stund på midten var jeg nesten litt lei, for det var ikke så mye å gjøre og det virket uendelig langt unna. Men man må jo se det i forhold til hvordan man vil ha det. Skal man ha det ett spesielt sted midt på sommeren, så må man kanskje planlegge langt frem i tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå