Gå til innhold

Kunde fikk beskjed om dødsfall ved disken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på hotell, og nå nettopp var det en gjest som kom ned for å handle i baren. Gjesten fikk en telefon men hun stod der om at moren nettopp hadde gått bort. 

Jeg er virkelig ikke flink med folk som er lei seg, men fikk sagt at jeg synes det var trist og kondolerer.

Nå sitter jeg her med dårlig samvittighet for at jeg ikke er noe flink med triste folk... Er det noe hyggelig jeg kan gjøre for henne? Noen som har tips? Jeg kommer ikke på noe selv og hun har gått tilbake på rommet sitt nå....  

Anonymkode: 1cd8a...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har vel nok med sitt og sine. Dette innlegget handler om hvordan du skal fjerne din dårlige samvittighet, ikke hva som faktisk hjelper henne

Anonymkode: 8a713...4a8

• Liker 7
Gjest theTitanic
Skrevet

Det mennesker i sorg og tristhet ønsker er noen som bryr seg, vil lytte og føler med dem. 

Det er ikke vits å late som du er interessert i det om du ikke er det. Viser du interesse så kommer de sikkert tilbake til deg. Det må du da forholde deg til. Men grensen mellom  å være empatisk og å sette grenser for hva man selv er villig til å gi/bruke tid på og har interesse av er uklar. 

En bartender skal være litt lyttende da. 

Skrevet

Gå opp med en kopp gratis kakao og noe å bite i? 

Anonymkode: a7dea...3ca

• Liker 11
Skrevet

Ja dette 👆 Kom med en kopp te/kakao og noe til henne, og spør om det er noe hun trenger eller kan hjelpe med. 

Og kan kanskje være greit å ringe opp på rommet først og spørre om det er greit at du kommer med det.

• Liker 8
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på hotell, og nå nettopp var det en gjest som kom ned for å handle i baren. Gjesten fikk en telefon men hun stod der om at moren nettopp hadde gått bort. 

Jeg er virkelig ikke flink med folk som er lei seg, men fikk sagt at jeg synes det var trist og kondolerer.

Nå sitter jeg her med dårlig samvittighet for at jeg ikke er noe flink med triste folk... Er det noe hyggelig jeg kan gjøre for henne? Noen som har tips? Jeg kommer ikke på noe selv og hun har gått tilbake på rommet sitt nå....  

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vel nok med sitt og sine. Dette innlegget handler om hvordan du skal fjerne din dårlige samvittighet, ikke hva som faktisk hjelper henne

Anonymkode: 8a713...4a8

Herregud, skal ikke være lett her i verden.

TS har medfølelse med en ukjent og attpåtil dårlig samvittighet fordi hun føler hun ikke er så flink til å gi trøst i sånne situasjoner - med andre ord et sympatisk medmenneske. Når hun da spør ordrett - er det noe hyggelig jeg kan GJØRE FOR henne - så er det du sitter igjen med/ ditt inntrykk, noe kvasi-pisspreik om at innlegget hennes handler kun om at hun skal fjerne sin dårlige samvittighet :klaske:

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 34
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg villet være i fred, ikke at en ukjent hadde kommer å trengt seg på med noe. Hadde holdt massevis der du sa innledningsvis. Det som imidlertid ERvikrig er å få omsorg og omtanke av deman kjenner.

Anonymkode: 98384...332

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville også hatt vært i fred om det hadde vært meg. Vil ikke ha trøst av en helt totalt ukjent person. 

Anonymkode: 7d1e7...e25

• Liker 5
Skrevet

Synes ikke du skal prøve å gjøre noe, hun har sikkert bekjente hun kan ringe og som vil ta vare på henne.

Evt kan du tilby litt mat og passe på at hun spiser noe. Sorg kan gjøre at folk slutter å spise i lange perioder.

Anonymkode: d69db...57a

Skrevet

Altså? I alle dager

Hun bryr seg nada om deg og din trøst og din kopp med kakao. 

At du er ubrukelig når det kommer til å trøste andre, det får stå for din regning. Hun skal ikke være en forsøkskanin nå. Og bli utlevert på denne måten her, så lite profesjonelt!

(Hvis denne kvinnen er min venninne og hun ringer meg nå og forteller at hun sto i baren på hotellet i går kveld da hun fikk beskjeden, da skjønner jeg fort at det er henne du har skrevet om). 

Anonymkode: d9720...eee

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville satt stor pris på kakao og medfølende ord fra hotellet. Tror faktisk at slike "små" ting betyr mye i slike situasjoner.

Anonymkode: 39676...33a

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville satt stor pris på kakao og medfølende ord fra hotellet. Tror faktisk at slike "små" ting betyr mye i slike situasjoner.

Anonymkode: 39676...33a

Enig. 

Anonymkode: 8398e...a92

• Liker 3
Skrevet

Vet ikke on det hjelper altså

Anonymkode: bf0fb...623

Skrevet

Tror det holder med en "kondolerer" og "er det noe du trenger?". Personen har nok mer enn nok med seg selv, så bare vær tilgjengelig. Er heller ikke noe galt å tilby noe å drikke slik jeg ser det.

Skrevet
On 9/3/2019 at 9:11 PM, AnonymBruker said:

Noe å spise, en boks med Kleenex og et lys hun kan tenne hadde jeg gjort.

Anonymkode: fd4af...54a

• Liker 2
Skrevet

omsorg er godt om det kommer fra ukjente også, ta med en kaffi, en kanne te og en kakao - noe å bite i og bank på døren. Det er gratis å vise omsorg, du trenger ikke være flink med folk, vite hva du skal si eller gjøre annet enn å lytte..

• Liker 2
Skrevet
På 4.9.2019 den 7.08, AnonymBruker skrev:

Altså? I alle dager

At du er ubrukelig når det kommer til å trøste andre, det får stå for din regning. Hun skal ikke være en forsøkskanin nå. Og bli utlevert på denne måten her, så lite profesjonelt!

(Hvis denne kvinnen er min venninne og hun ringer meg nå og forteller at hun sto i baren på hotellet i går kveld da hun fikk beskjeden, da skjønner jeg fort at det er henne du har skrevet om). 

Har du røyka sokkene dine? :ler: 

Skaff deg proff hjelp du, kjære vene.

Anonymkode: ff33a...db2

• Liker 6
Skrevet

Når alt kommer til alt finnes det nok ingen fasit. Må nok se an personen litt.

Skrevet

On 9/4/2019 at 7:08 AM, AnonymBruker said:

Altså? I alle dager

Det har du da ingen forutsetning for å vite...

Anonymkode: 8bcc7...011

• Liker 3
Skrevet

Det kan være at hun faktisk driter i en kopp kakao nå. Men kanskje når hun ser tilbake, vil være takknemlig for at andre faktisk bryr seg. 

Anonymkode: 12fa7...532

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...