Gå til innhold

Hvilken dyreforsikring er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man mest for pengene? Trenger forsikring til hund, men er så usikker på hvilken jeg skal velge. Hvilken har du, og er du fornøyd med den? Har du hatt bruk for den? Er det vanskelig å få de til å dekke diverse? Positive/negative erfaringer ønskes!

Anonymkode: f0be2...65c

Skrevet

Har Agria, hatt det på alle dyr jeg har hatt og er fornøyd. Aldri vært problem å få igjen penger verken ved skade eller død og de har direkteoppgjør som er veldig praktisk. 

Pris bestemmes utifra ulike faktorer. For eksempel var min fjordhest veldig billig å forsikre i Agria, mens venninna min sin sportshest veldig dyr, så hun fikk bedre pris et annet sted. 

Innhent pris fra flere tilbydere utifra din hund (rase, alder, osv). Det kan ofte lønne seg å fortsette å bruke det forsikringsselskapet du har andre forsikringer i, spesielt om du har god avtale gjennom fagforening ol. 

Anonymkode: 0cb1d...2df

Skrevet

Har Tryg med fast egenandel på 2000 kr, og dekning på 50 000 kr året. Er kjempefornøyd, de behandler sakene raskt i løpet av 2-3 dager, og dersom beløpet er ganske høyt (10 000 kr +++) så ringer jeg dem bare, og så tar de direkteoppgjør.

Anonymkode: cc88a...542

Skrevet

Agria, ingen over ingen under. Direkteoppgjør med veterinær slik at du slipper å gjøre opp når du står der og kreve tilbake fra forsikringsselskap.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har agria og, de koster men hittil har de ikke protestert noe på de ganske mange turene vi har hatt til veterinær. Direkteoppgjør koster ca 300 (mulig enda mer idag) så derfor gjør jeg det praktiske selv. 

Skrevet

Jeg har agria nå, men aldri igjen. 

Anonymkode: 696e9...0e1

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har agria nå, men aldri igjen. 

Anonymkode: 696e9...0e1

Kan du fortelle hvorfor du ikke skal ha de igjen?

Anonymkode: f0be2...65c

Skrevet

Jeg har Agria til både hund og hest. Jeg er kjempefornøyd og har alltid fått dekket de tingene jeg har sendt inn. Raskt oppgjør når uhellet har vært ute. I tillegg er det veldig kjekt med det direkteoppgjøret. 

Har tidligere hatt Tryg til hund og vært fornøyd med det også. Hadde tidligere Gjensidige til hest og hesten skadet seg dessverre men fikk ikke dekket en krone da jeg ikke kunne bevise at det var en ulykke 🙄 Hadde en lignende skade ved en annen anledning som Agria dekket uten spørsmål. 

Det som er viktig uansett hvilken forsikring du velger er å lese vilkårene nøye! En forsikring dekker ikke absolutt alt og derfor er det viktig å sette seg inn det før man får seg en overraskelse hos veterinæren. F.eks så dekker en forsikring veldig skjeldent tannbehandling og dette er det mange som har brent seg på.

Skrevet
4 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg har Agria til både hund og hest. Jeg er kjempefornøyd og har alltid fått dekket de tingene jeg har sendt inn. Raskt oppgjør når uhellet har vært ute. I tillegg er det veldig kjekt med det direkteoppgjøret. 

Har tidligere hatt Tryg til hund og vært fornøyd med det også. Hadde tidligere Gjensidige til hest og hesten skadet seg dessverre men fikk ikke dekket en krone da jeg ikke kunne bevise at det var en ulykke 🙄 Hadde en lignende skade ved en annen anledning som Agria dekket uten spørsmål. 

Det som er viktig uansett hvilken forsikring du velger er å lese vilkårene nøye! En forsikring dekker ikke absolutt alt og derfor er det viktig å sette seg inn det før man får seg en overraskelse hos veterinæren. F.eks så dekker en forsikring veldig skjeldent tannbehandling og dette er det mange som har brent seg på.

Agria har dekket tann hos meg :)

Fikk også dekket livmorfjerning uten problemer.

Koster litt med agria og premien går opp hvert år. Men når uhellet er der, er de mye bedre enn alle andre forsikringsselskap. Ingen problemer overhode.

Skrevet

Jeg har Agria og er superfornøyd.

Hunden min ble veldig syk og måtte opereres da hun var valp og utgiftene ble kjapt høyere enn det jeg hadde forsikret henne for som var 30 000 i året. Da jeg innså dette kontaktet jeg kontaktpersonen min i Agria og hun klarte å ordne det sånn at jeg fikk økt summen til 60 000 i året og da slapp jeg å bekymre meg for det økonomiske, fikk til og med penger tilbake noen dager senere.

I tillegg til denne årlige summen så har hunden livsforsikring, medisin og rehabilitering. Det er ikke sikkert jeg vil trenge alle disse men det er utrolig deilig å vite at dersom hunden skulle bli syk senere så har jeg én ting mindre å tenke på.

Det skal nevnes at jeg ikke har erfaring med andre forsikringselskaper når det kommer til dyr så jeg er ikke i stand til å sammenligne, bare så det er nevnt.

Skrevet
34 minutter siden, Calypso skrev:

Jeg har Agria og er superfornøyd.

Hunden min ble veldig syk og måtte opereres da hun var valp og utgiftene ble kjapt høyere enn det jeg hadde forsikret henne for som var 30 000 i året. Da jeg innså dette kontaktet jeg kontaktpersonen min i Agria og hun klarte å ordne det sånn at jeg fikk økt summen til 60 000 i året og da slapp jeg å bekymre meg for det økonomiske, fikk til og med penger tilbake noen dager senere.

I tillegg til denne årlige summen så har hunden livsforsikring, medisin og rehabilitering. Det er ikke sikkert jeg vil trenge alle disse men det er utrolig deilig å vite at dersom hunden skulle bli syk senere så har jeg én ting mindre å tenke på.

Det skal nevnes at jeg ikke har erfaring med andre forsikringselskaper når det kommer til dyr så jeg er ikke i stand til å sammenligne, bare så det er nevnt.

Jeg klarer ikke å forstå at man eier ett dyr uten å ha forsikring, vil bare tilføye.
Du betaler 200-300 mnd kr, ja det blir fort noen kr i året. Men kan love at den dagen når du står der, med en syk hund og utgifter som ruller på seg, så blir du jævlig glad for at du betaler de pengene hver mnd. Du slipper altså å bekymre deg for om du har råd om hunden blir syk. Det burde i teorien være pålagt å ha forsikring på dyret du eier (nå burde dyrehold også være i ett sentralt registert, men helt annen diskusjon) på lik linje med bilforsikring!

Har også livsforsikring, medisin og rebhabilitering på mine. På agria har jeg til og med fått dekket generelle blodprøver og urinprøver uten spørsmål. Tannhelse har også blitt tatt, det samme har fjerning av fettklumper. Og veterinærene er snille - har de først inne dyret under dekning så tar de og gjør litt ekstra bare for dyrevelferdens skyld.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, CabinCruiser skrev:

Agria har dekket tann hos meg :)

Fikk også dekket livmorfjerning uten problemer.

Koster litt med agria og premien går opp hvert år. Men når uhellet er der, er de mye bedre enn alle andre forsikringsselskap. Ingen problemer overhode.

Så bra 😄 Vet bare at mange har blitt overrasket av akkurat den :) Men vet de dekker noe.

Skrevet
På 3.9.2019 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Har Tryg med fast egenandel på 2000 kr, og dekning på 50 000 kr året. Er kjempefornøyd, de behandler sakene raskt i løpet av 2-3 dager, og dersom beløpet er ganske høyt (10 000 kr +++) så ringer jeg dem bare, og så tar de direkteoppgjør.

Anonymkode: cc88a...542

Men de dekker vel kun til fylte 12 år?

Bruker Agria. Dyre er de, men de dekker livet ut og har direkteoppgjør - uansett sum.

Anonymkode: a6c73...1e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...