Gå til innhold

En kreativ økonom som trenger tips til ny karrierevei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at jeg er litt lei kontorjobben. Jeg er samfunnsøkonom og har jobbet mye med innhenting og analyse av data i kommunen.

Jeg er ikke best, men utfører jobben greit. For å bli best kreves det lidenskap, og jeg har ikke det for jobben. Ser få jobber som frister.

Jeg gikk drama på folkehøyskole, og er en kreativ sjel. Har også holdt på med litt foto på fritiden. I sommer begynte jeg med oppussing av en hytte og storkoste meg.

Merker at jeg savner å skape noe, sette mitt preg på jobben og bruke ideene mine. Jeg liker å jobbe sammen eller yde noe for mennesker. 

Kan dette kombineres? Er det jobber for en økonom som har snev av disse elementene og som samtidig kan vektlegge erfaringen fra kommunen i 2 år som noe positivt?

Kan markedsføring være noe?

Har kun vært yrkesaktiv i 2 år.

Anonymkode: efdc5...3a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å tilby økonomikunnskapene dine til gründere i startfasen? Kan det være et marked for det? Da får du være med på å starte opp noe, for såvidt også ditt eget.

Hilsen ensomikkevethvahunsnakkerom

Anonymkode: fc34c...5f3

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er samfunnsøkonom og har jobbet mye med innhenting og analyse av data i kommunen.

Jeg gikk drama på folkehøyskole, og er en kreativ sjel. Har også holdt på med litt foto på fritiden. I sommer begynte jeg med oppussing av en hytte og storkoste meg.

Kan dette kombineres?

Så du ønsker en jobb hvor du får kombinert din evne til å analysere data, drama, foto, oppussing av hytter?

Vet at det er enkelte håndtverkeryrker hvor de ansetter ufaglærte til å pusse opp bygg. Så sikkert mulig for deg å være med på oppusinng om du vil det, men tror du må regne med å jobbe med mange polakker. 

Vet også at en del samfunnsøkonomer ender opp som konsulenter. Kan det være noe? Kjenner også flere som har vært konsulenter som etterpå har brukt kunnskapene og nettverket derfra til å bli grundere. Tror jeg kjenner 4 stykker som var konsulenter og senere endte opp med å starte bedrifter. Vet at en av dem også klarte å lage et produkt som faktisk var nyttig og selv om jeg ikke tror han tjente så mye penger på det så fikk han i hvert fall følelsen av å ha skapt noe. I dag bruker han erfaringen sin til å hjelpe andre grundere. 

Anonymkode: 08e34...527

Skrevet

Høres ut som du må starte egen bedrift😊

Anonymkode: 0d1df...697

Skrevet

Hva med PPU for yrkesfag?? 

Anonymkode: 94286...4b8

Skrevet

Hmm.. analysere finn.no for å finne  og  kjøpe underprisede boliger på finn.no, pusse dem opp, og være din egen fotograf og eiendomsmelger når du selger? Da tror jeg du skal få brukt det meste av de talentene du nevnte.

Skrevet
1 time siden, prt90 skrev:

Hmm.. analysere finn.no for å finne  og  kjøpe underprisede boliger på finn.no, pusse dem opp, og være din egen fotograf og eiendomsmelger når du selger? Da tror jeg du skal få brukt det meste av de talentene du nevnte.

kan bli mye flytting på ts, for å unngå skatt på overskudd. men et godt og kreativt forslag; skulle gjerne gjort det selv☺️

Anonymkode: 1e44c...3b4

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du bor, men kan reiseliv Norge være noe for deg?  Dette er en næring i vekst som har stort behov for folk som evner å se helheten, har analytiske evner  OG kreativitet.

Skrevet

Takk for mange gode ideer 😊

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...