AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Jeg vurderer å begynne å studere igjen, jeg ønsker meg en master. Jeg jobber 100% og rent økonomisk tenker jeg at jeg må fortsette med det. Jobber i staten så har gode permisjonsrettigheter, men har ikke råd til ulønnet perm i et halvår feks. Jeg ser jeg kan ta en master på heltid, men det må jo bli veldig vanskelig ift jobb. Ser også at det er mulig å ta studier på deltid, men dette er betalingsstudier. Det finnes stipendordninger jeg kan søke på, men det vil uansett gjøre økonomien litt trangere. Er det noen som vil dele erfaringer med å kombinere 100% stilling med masterstudier? Må legge til at jeg har to barnehagebarn også, så har ikke alt for mye tid🙈😅 Anonymkode: 80922...daf
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Jeg jobbet 80% og tok master på deltid ved siden av, det var et helvete jeg aldri ville begitt meg inn på igjen. Flere på samme studie sluttet undervies, tror det var bare halvparten som fullførte faktisk. Det er mye å lese, nivået er høyere enn bachelor og jobben med masteroppgaven kan ikke sammenlignes med å skrive bachelor. Studiet krever mye av deg både i tid og innsats. Du skal produsere et selvstendig stykke forskning, og det er ikke gjort på en kveld. Når du sier du ikke har tid så gir jo egentlig svaret seg selv, hvor skal du få tid til masterjobbingen? Anonymkode: 7aa3d...752 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Jeg har en master som jeg tok på fulltid. Jeg brukte omtrent 5,5 timer hver dag (mandag-fredag) i snitt på den. Litt mer i eksamensperioder. Omtrent 1100 timer i året. Fikk barn underveis uten å ta permisjon, og hadde deltidsjobb ved siden av. Opplevde at jeg jobber veldig strukturert og effektivt med tiden jeg prioriterte. Fikk B. Vurderer å ta en master på deltid (50%) ved siden av full jobb. Ser for meg å da bruke i snitt 1 time hver dag, og så ta «skippertak» under samlingene og 4-5 helger i halvåret. Rundt 400 timer. Ser at dette kommer til å bli litt krevende, men er motivert og tror ikke det blir vanskelig å få til en time studier hver kveld etter leggetid av barna slik som jeg ser at kveldene mine brukes nå: 30-45 min trening pluss dusj, deretter 1,5 timer på sofa mens mannen trener/dusjer, og deretter 1,5 timer sofakos sammen. Kan droppe noe av den sofakosen uten problemer. Dersom det blir mindre enkelte kvelder kan jeg legge inn litt mer tid i helgene. Hvis du har et lignende liv som meg, så tenker jeg at det er fullt mulig. Anonymkode: 76c05...7ec
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 Hadde ikke hatt nubbsjans. Kom meg så vidt gjennom løpet med 40 prosent stilling. Hadde aldri gjort det igjen. Men det er jo forskjell fra master til master. Hadde en god del praksis og masse obligatorisk, så det var rimelig problematisk å kombinere. Anonymkode: 003c9...e6a 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet 80% og tok master på deltid ved siden av, det var et helvete jeg aldri ville begitt meg inn på igjen. Flere på samme studie sluttet undervies, tror det var bare halvparten som fullførte faktisk. Det er mye å lese, nivået er høyere enn bachelor og jobben med masteroppgaven kan ikke sammenlignes med å skrive bachelor. Studiet krever mye av deg både i tid og innsats. Du skal produsere et selvstendig stykke forskning, og det er ikke gjort på en kveld. Når du sier du ikke har tid så gir jo egentlig svaret seg selv, hvor skal du få tid til masterjobbingen? Anonymkode: 7aa3d...752 Jeg jobber 100% (utenom samlinger, da tar jeg permisjon) og tar master på deltid over 3 år. Jeg synes det går helt fint jeg. Selvsagt er det mye lesing på kvelder og fridager, men det går fint for min del. Mange i klassen min som gjør det samme. Anonymkode: ff20c...602
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber 100% (utenom samlinger, da tar jeg permisjon) og tar master på deltid over 3 år. Jeg synes det går helt fint jeg. Selvsagt er det mye lesing på kvelder og fridager, men det går fint for min del. Mange i klassen min som gjør det samme. Anonymkode: ff20c...602 Da tar du det på ett år lenger enn meg. Og du har enda ikke kommet itl oppgaveskrivingen tydeligvis, det er da helvete virkelig starter. I alle fall hvis du som på mitt fag må ha en hel del godkjenninger på plass før du kan gå i gang. Tidspress får en ny dimensjon. Kan snakkes når du er ferdig. Anonymkode: 7aa3d...752 3
Høna79 Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Jobber 100 % og tar en MBA over 2 år, hvor den tilsvarer 60 studiepoeng (dvs 50 % studier). Går greit, men det hjelper at jeg synes tematikken er svært interessant og relevant, og at jeg i perioden begrenser «andre prosjekter og ansvar». Det er nok å gjøre, og familie må være inneforstått med prioriteringene når det pågår.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #8 Skrevet 4. september 2019 Jeg sliter meg halvt ihjel på master, hadde aldri i livet gått med jobb og barn i tillegg. Anonymkode: 334f8...429
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #9 Skrevet 4. september 2019 Master på fulltid + fulltidsjobb + to barnehagebarn må være en bortimot umulig kombinasjon, i alle fall hvis du har tenkt å se barna dine... Anonymkode: 1faf4...093 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #10 Skrevet 4. september 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Da tar du det på ett år lenger enn meg. Og du har enda ikke kommet itl oppgaveskrivingen tydeligvis, det er da helvete virkelig starter. I alle fall hvis du som på mitt fag må ha en hel del godkjenninger på plass før du kan gå i gang. Tidspress får en ny dimensjon. Kan snakkes når du er ferdig. Anonymkode: 7aa3d...752 Enig i at det er masteroppgaven som vil være det største problemet. Hvis man er erfaren student og god på studieteknikk, trenger man ofte ikke lese like mye på fagene som man «skal» ut fra estimert timer arbeid per studiepoeng. Men masteroppgave er noe HELT annet, og kan være svært arbeidskrevende. Anonymkode: 1faf4...093 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #11 Skrevet 4. september 2019 Jobber 100%, har barnehagebarn og tar master på deltid. Det har i perioder vært ekstremt hektisk og jeg har tenkt at dette går ikke. Nå gjenstår oppgaven og jeg har innsett at den er det umulig å kombinere med full jobb, så må søke noe permisjon. Anonymkode: 19830...e31
popstar Skrevet 4. september 2019 #12 Skrevet 4. september 2019 Jobbet 100 % som sykepleier mens jeg tok master i juss på heltid, fullførte på normert tid. Det gikk ok, men jeg hadde ikke barn. Med barn hadde det aldri gått. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #13 Skrevet 4. september 2019 Takk for at dere delte erfaringene deres med meg😊 Heltid var vel egentlig utelukket hele tiden, men svarene her gjør meg litt mer motivert til å vurdere deltid. Kan ta den over 3,5-4,5 år, så når det er tid for masteroppgave er barna blitt litt eldre. Jeg lærer raskt, så tror ikke 1-2 emner per halvår skal være uoverkommelig. Ts Anonymkode: 80922...daf
Nooni Skrevet 4. september 2019 #14 Skrevet 4. september 2019 Min venn tok master på ordinær tid i tillegg til 100% jobb (lederstilling) og det gikk veldig bra. Alt går, det handler om innstilling, planlegging og organisering hvis man lever et "normalt" hektisk liv og har trening i å prioritere. Har du ikke trening i det og/eller ser viktigheten av det, vil du heller ikke lykkes. Da finner du unnskyldninger for alt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå