Gå til innhold

Kostnader ved å bygge ut bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bor i et lite 3 roms hus ute på landet og vurderer å bygge ut 35 kvadratmeter som skal inneholde ekstra sov og større bad + et lite walking closet, jeg selv tenker det blir rundt 500 000 men ønsker å høre med noen her inne før jeg forhører meg videre, pr dags dato er dette bare en løs tanke :) 

Endret av Mask
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du får veldig mye vennetjenester så ville jeg lagt på 200 kNOK (pga badet). Fortsatt kan det bli knapt.

Anonymkode: aff34...612

• Liker 1
Skrevet

Høres knapt ut. Små tilbygg med bad er dyrt, kvadratmeterprisen er høyere på små prosjekter enn store. Du må nok  regne med minst 25.000 kr/m2, litt avhengig av valg av kvaliteter og overflater. Med mye egeninnsats så kan du selvsagt få det billigere, men drøyt 14.000 kr/m2 er nok litt i billigste laget.

Skrevet

Vi endte på 800k for 50kvm uten bad. Noe egen innsats og familiepris. Det ble gjort noen endringer i det eksisterende også, men ikke stort. 

Anonymkode: 54a1e...be0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi endte på 800k for 50kvm uten bad. Noe egen innsats og familiepris. Det ble gjort noen endringer i det eksisterende også, men ikke stort. 

Glemte noe..

Vi trakk nye kabler i hele huset og oppgraderte til smarthus.

Skrevet

Å pusse opp bad, der du gjør en totalrenovering koster gjerne 200 000. Der det allerede er lagt til vann, avløp, strøm.. Det nye badet skal jo kobles på, så jeg tror ikke du blir ferdig på 500 000 😬

Skrevet

Takk for svarene, ser jo at realitetsvis blir det vel 20k per kvadratmeter men det er overkommelig, rart, det virker som utbygging nesten ble dyrere en hele huset haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...