AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #21 Skrevet 3. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: BS. Man tar selvsagt ingen sjanser men lar hunden sove over på klinikken ! At det går å i det hele tatt vurdere å gi f i hundens beste. Hadde en veterinær insistere på å sende hunden hjem er det meget uansvarlig og bananrepublikk klinikk. Anonymkode: 8030f...8b4 De fleste vanlige klinikker i Norge har ikke døgnbemanning. Derfor blir ofte dyr sendt hjem samme kveld etter operasjoner, men da er det viktig at dyreeier er oppmerksom og får grundig informasjon fra veterinær hva man må paapå hjemme og ikke nøle med å ringe vakttelefon. Klinikker med døgnbemanning tilbyr som regel overnatting for noen operasjoner og behandlinger, men ikke alle. Det er mange mindre inngrep der dyra kan reise hjem samme dag. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ts. det er ingen grunn til at du ikke skal hente hunden samme dag. Selvsagt skal hunden hjem! Anonymkode: fe6e4...485 Som sagt over her, mange klinikker har ikke bemanning om natten, mens andre har det og kan tilby overnatting. Det er mange medisinske og praktise grunner til at en hund, eller et annet dyr eller menneske, ikke bør dra hjem rett etter en operasjon. Det må veterinær/lege vurdere hva som er hensiktsmessig for den type operasjon. Det å bli flyttet på og fraktet unødvendig rett etter operasjon er ikke gunstig om man har mulighet til å slippe. På klinikken kan dyra få væske og smertestillende intravenøst og være under nøye observasjon, samt få behandling straks om nødvendig. Anonymkode: 3bef1...819
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #22 Skrevet 3. september 2019 hunden din står nok sist på op lista, noe planlagt kirurgi ofte gjør, fordi man på større sykehus må prioritere mer akutte tilfeller om morgenen (mange av de veldig syke kommer inn om natten). Da vil man komme igang sent, hunden din vil måtte få tid til å våkne på en tilfredsstillende måte (med tilsyn) og man ønsker å smertevurdere underveis. Hvis hunden går på bordet klokken 4 f.ex vil den ikke være klar for hjemreise før midt på natten. Det er et ga ske upraktisk tidspunkt å sende hjem nyopererte hunder på. Anonymkode: a4ce1...271 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #23 Skrevet 4. september 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva er det med deg? Hunden min har operert mange ganger. Hun har alltid kommet hjem samme dag. Anonymkode: fe6e4...485 Vanvidd ! Anonymkode: 8030f...8b4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #24 Skrevet 4. september 2019 I siviliserte land (!) har man selvsagt ansatte på vakt 24/7. Folk må virkelig ikke tro Norge er front på alt. Veterinæren min tok til og med syke katten min hjem de siste to nettene i hans liv ,for å sikre han var varm og trygg! Aldri hørt om tilsvarende i Norge. Anonymkode: 8030f...8b4 1
Chantielle Skrevet 4. september 2019 #25 Skrevet 4. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts. det er ingen grunn til at du ikke skal hente hunden samme dag. Selvsagt skal hunden hjem! Anonymkode: fe6e4...485 Med mindre det oppstår komplikasjoner av noen art,så ser ikke jeg heller noen grunn til at hunden skal ha behov for overnatting. Gir veterinæren god informasjon om hva man skal gjøre etter en operasjon,samt gir eier av hunden mulighet til å kontakte veterinær,så er en overnatting unødvendig. Min erfaring er at hunden har det bedre ved å ha starten av sin rekonvalesent hjemme i trygge og vante omgivelser.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #26 Skrevet 4. september 2019 Oppdatering. Vet ringte for litt siden og operasjonen hadde gått supert! Allmenntilstand var også veldig god. Hunden min var våken når hun ringte meg. Veterinæren sa jeg kunne hente henne i dag da hun var i såppas fin form. Skal hente henne rundt 20.00. Siden formen var så god så var det unødvendig for henne at hun sov over og at hun da hadde det best hjemme hos meg. ts Anonymkode: 33f10...ca8 5
Rumle Skrevet 4. september 2019 #27 Skrevet 4. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering. Vet ringte for litt siden og operasjonen hadde gått supert! Allmenntilstand var også veldig god. Hunden min var våken når hun ringte meg. Veterinæren sa jeg kunne hente henne i dag da hun var i såppas fin form. Skal hente henne rundt 20.00. Siden formen var så god så var det unødvendig for henne at hun sov over og at hun da hadde det best hjemme hos meg. ts Anonymkode: 33f10...ca8 Så bra! 1
Chantielle Skrevet 4. september 2019 #28 Skrevet 4. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering. Vet ringte for litt siden og operasjonen hadde gått supert! Allmenntilstand var også veldig god. Hunden min var våken når hun ringte meg. Veterinæren sa jeg kunne hente henne i dag da hun var i såppas fin form. Skal hente henne rundt 20.00. Siden formen var så god så var det unødvendig for henne at hun sov over og at hun da hadde det best hjemme hos meg. ts Anonymkode: 33f10...ca8 Så bra!
Million Skrevet 4. september 2019 #29 Skrevet 4. september 2019 Jeg har en kastrert tispe, og jeg hentet henne hjem samme dag som operasjonen. Ikke snakk om noen overnatting. Det virker på meg som et forsøk på å hale mer penger ut av det hele, dette med overnatting. Har hunden noen mennesker hjemme første døgnet etterpå, er det ikke nødvendig å overnatte i bur på veterinærklinikken. 1
ludden Skrevet 5. september 2019 #30 Skrevet 5. september 2019 Når hunden min var syk, måtte kona dra til veterinæren med hunden for meg......det endte med at jeg måtte hente igjen hunden,mens kona overnatter fortsatt hos veterinæren. Jeg har ikke sendt med henne så mye som en bamse. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #31 Skrevet 5. september 2019 12 hours ago, Million said: Jeg har en kastrert tispe, og jeg hentet henne hjem samme dag som operasjonen. Ikke snakk om noen overnatting. Det virker på meg som et forsøk på å hale mer penger ut av det hele, dette med overnatting. Har hunden noen mennesker hjemme første døgnet etterpå, er det ikke nødvendig å overnatte i bur på veterinærklinikken. Fy faen for en holdning du har til de som vier livet sitt til å hjelpe dyr. Du burde virkelig skamme deg. Tror du dyrleger er noen pengegriske drittsekker? Tror du det? Anonymkode: a4ce1...271 2
Million Skrevet 5. september 2019 #32 Skrevet 5. september 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy faen for en holdning du har til de som vier livet sitt til å hjelpe dyr. Du burde virkelig skamme deg. Tror du dyrleger er noen pengegriske drittsekker? Tror du det? Anonymkode: a4ce1...271 Det finnes vel råtne epler overalt i verden, så hvorfor ikke en og annen veterinær som har lyst å tjene noen ekstra kroner pr kunde? Og du, ro deg ned littegrann. Språket ditt står ikke helt i stil med hva som faktisk ble skrevet. Det er ikke verdens undergang.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #33 Skrevet 5. september 2019 På 4.9.2019 den 14.55, AnonymBruker skrev: Oppdatering. Vet ringte for litt siden og operasjonen hadde gått supert! Allmenntilstand var også veldig god. Hunden min var våken når hun ringte meg. Veterinæren sa jeg kunne hente henne i dag da hun var i såppas fin form. Skal hente henne rundt 20.00. Siden formen var så god så var det unødvendig for henne at hun sov over og at hun da hadde det best hjemme hos meg. ts Anonymkode: 33f10...ca8 Flott! De får jo oppvåkningsprøyte. Så er de litt sløve og rare i noen timer til et døgn. Hvordan er et med hunden din i dag? Anonymkode: 3f409...1af
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #34 Skrevet 5. september 2019 På 4.9.2019 den 16.54, Million skrev: Jeg har en kastrert tispe, og jeg hentet henne hjem samme dag som operasjonen. Ikke snakk om noen overnatting. Det virker på meg som et forsøk på å hale mer penger ut av det hele, dette med overnatting. Har hunden noen mennesker hjemme første døgnet etterpå, er det ikke nødvendig å overnatte i bur på veterinærklinikken. Hunden min har operert mye. Hun kommer alltid hjem samme dag, litt groggy. Men i god form. Hun er også kastrert, blitt operert for svulster, operert ut tenner. Aldri hatt komplikasjoner. Vi får med skriv hjem, og hva de trenger av medisiner. Og så er det dyresykehus i flere fylker. Jeg føler meg alltid trygg når hunden er hos veterinæren, og alltid godt å hente henne hjem. Og stelle og kose, hjemme. Vår veterinær sier også at hunder er mest rolig og heler best hjemme. Anonymkode: 3f409...1af
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #35 Skrevet 5. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flott! De får jo oppvåkningsprøyte. Så er de litt sløve og rare i noen timer til et døgn. Hvordan er et med hunden din i dag? Anonymkode: 3f409...1af Det går greit i dag. Dårlig matlyst og generelt sliten. Jeg har gitt henne kylling og ris, da ble hun plutselig sulten:p hun kastet opp en del når vi kom hjem, men heldigvis ingenting i dag. Hun har heldigvis fått en del smertestillende og fått gått på do. Hun aksepterte bodyen overraskende bra og hun rører ikke såret sitt. Anonymkode: 33f10...ca8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #36 Skrevet 5. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det går greit i dag. Dårlig matlyst og generelt sliten. Jeg har gitt henne kylling og ris, da ble hun plutselig sulten:p hun kastet opp en del når vi kom hjem, men heldigvis ingenting i dag. Hun har heldigvis fått en del smertestillende og fått gått på do. Hun aksepterte bodyen overraskende bra og hun rører ikke såret sitt. Anonymkode: 33f10...ca8 De kan jo bli litt kvalme hvis de får mat for tidlig etter narkosen. Jeg pleier å vente ca. fem timer med mat etter jeg har hentet min men gir henne tilgang til vann selvsagt. Flott! Du har nok fått all informasjonen du trenger av veterinæren. Lykke til med lille voffen din. 😊 Anonymkode: 3f409...1af
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #37 Skrevet 7. september 2019 Oppdatering! Nå er hunden min blitt skikkelig syk. Hun har hatt blodig diaré og oppkast i hele dag. Hun er heldigvis hos veterinær nå og får væskebehandling og diverse. Vi har såvidt vært ute etter operasjonen, så jeg vet ikke hvordan hun kan ha blitt smittet. Pass på hundene deres! Anonymkode: 33f10...ca8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #38 Skrevet 7. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering! Nå er hunden min blitt skikkelig syk. Hun har hatt blodig diaré og oppkast i hele dag. Hun er heldigvis hos veterinær nå og får væskebehandling og diverse. Vi har såvidt vært ute etter operasjonen, så jeg vet ikke hvordan hun kan ha blitt smittet. Pass på hundene deres! Anonymkode: 33f10...ca8 Herregud så fælt!!! Er det det samme som alle de andre hundene i Norge? Hvilket område i Norge hører du til? Nord, midt eller sør? Anonymkode: c5281...ccf
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #39 Skrevet 7. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud så fælt!!! Er det det samme som alle de andre hundene i Norge? Hvilket område i Norge hører du til? Nord, midt eller sør? Anonymkode: c5281...ccf Det virker som om det er den smittsomme sykdommen som går rundt i Norge:( jeg holder til i Oslo dessverre.. Hun har ikke vært i kontakt med andre hunder siden operasjonen, så jeg vet ikke hvordan hun kan ha blitt smittet. Hun var veldig dehydrert når vi kom til veterinær Anonymkode: 33f10...ca8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #40 Skrevet 7. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som om det er den smittsomme sykdommen som går rundt i Norge:( jeg holder til i Oslo dessverre.. Hun har ikke vært i kontakt med andre hunder siden operasjonen, så jeg vet ikke hvordan hun kan ha blitt smittet. Hun var veldig dehydrert når vi kom til veterinær Anonymkode: 33f10...ca8 Uff, det er jo forferdelig. Krysser fingrene for at det går bra med hunden din! Høres helt merkelig ut dette, særlig når hundene ikke en gang er i kontakt med hverandre. Anonymkode: c5281...ccf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå