Gå til innhold

Er det ufint å gjespe på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foran pasienter eller elever for eksempel?

Anonymkode: 25c9d...afe

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi man har sovet dårlig altså. Ikke fordi den andre kjeder en 

Skrevet

Bare hold deg foran munnen, folk som gaper hemningsløst foran andre er så ufint.

Anonymkode: aad95...32c

• Liker 3
Skrevet

Ja

Anonymkode: 83f9d...be5

Skrevet

Ufint og ufint. Gjesping er jo ikke akkurat viljestyrt. Er det ufint å hoste på jobb? 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hold deg foran munnen, folk som gaper hemningsløst foran andre er så ufint.

Anonymkode: aad95...32c

Dette👆🏻Og for all del prøv å hold igjen Så godt du klarer hvis du prater med noen.

Anonymkode: f1b9e...d33

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Tenker selv som når jeg f.eks har vært pasient på sykehus, så oppfatter jeg ikke gjesp som noe ufint. Host, gjesp, nys. Lite man kan kontrollere annet enn å holde seg for munnen :) Gjesping kommer jo ofte når det er litt innestengt luft, og er jo bare kroppen som har behov for litt påfyll av oksygen. 

Skrevet

Ja, det er ufint. 

Anonymkode: 966bb...508

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foran pasienter eller elever for eksempel?

Ja, det tenker jeg er svært ufint! Mennesker med normale funksjoner, kan lett kamuflere en gjesp som måtte komme. Det tenker jeg helt ok, men å gjespe uten å skjule det, med gapende munn, det syns jeg er ufint og uprofesjonelt. Syns forøvrig det er lite tiltrekkende å måtte se ufivillig rett inn i tenner og drøvel på andre, uansett hvem det er. Å gjespe er noe alle kan gjøre men det som er avgjørende om det er innenfor, er måten det blir gjort på. Og nå i denne skrivende stund, har jeg sannelig gjespet flere ganger!😃Er det ikke rart hvordan gjesp smitter, selv bare ved tanken!

Skrevet

Det er ufint, og man merker at man skal til og gjespe og rekker å stoppe det. 
Hvis man absolutt ikke greier å stoppe det så holder man munnen foran og skjuler de.t 

Anonymkode: 1e9d3...c09

Skrevet

Jeg er lærer og har gjespa på jobb. Sier bare «oi oi! Er litt trøtt i dag, jeg.» 

Anonymkode: 4d32a...c63

• Liker 2
Skrevet

Det er da mange måter å gjespe på. Og innimellom klarer man ikke å holde igjen. 

Man snur seg litt bort, forsøker å begrense det, og holder handen eller armen foran munnen. Det sier "jeg sov lite i natt". Å stå og gape, og se trøtt og uinteressert ut, det sender fullstendig feil inntrykk 

Anonymkode: 33b27...148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...