Gå til innhold

Hund i bil mens eier er på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det lov til å plassere hundene sine i bilen mens man er på jobb i 7-8 timer?

Det står parkert en bil i gaten utenfor med to hunder i. Bjeffer helt sinnsykt mye, sikkert hver gang det går noen forbi, og spesielt på andre hunder. Jeg er hjemme i permisjon, og disse hundene vekker baby hele tiden. 😟  Har kun sett denne bilen de siste dagene, så usikker på hvor mange timer de hundene er i bilen. Stakkars hunder.. 😕 

Anonymkode: a2814...885

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke overdriver så høres jo ikke optimalt ut. Men hvis eier følger med på dem og de har luft og vann så er det ikke noe galt i det. Det er hunder som står og bjeffer ved døren hjemme også hele dagen. Det er sånn det er å bo i leilighet, kan aldri være sikker på om noen pusser opp dagen lang osv. Når jeg først rekker å ta meg fri en hverdag så er for eks. det garantert at jeg vekkes tidlig pga oppussing i bygget. Slår aldri feil. 

Anonymkode: a592e...d5c

• Liker 1
Skrevet

Vi har hunden i bil noen ganger når vi skal noe, maks 2 timer. Da er det lapp på ruta med nr, rent vann og mat. 

Hunden har seperasjonsangst men klarer seg mye bedre i bilen enn om hun blir igjen hjemme. Er det sol så skaffer vi pass, det samme om vi er på jobb. 

Anonymkode: dc64d...352

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hunden i bil noen ganger når vi skal noe, maks 2 timer. Da er det lapp på ruta med nr, rent vann og mat. 

Hunden har seperasjonsangst men klarer seg mye bedre i bilen enn om hun blir igjen hjemme. Er det sol så skaffer vi pass, det samme om vi er på jobb. 

Anonymkode: dc64d...352

Vi hadde også en hund med separasjonsangst. Hun klarte seg også mye bedre i bilen enn hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

Det er lurt at bebien din venner seg til lyder. Du burde trene mer på soving i vogn på bråkete steder. Veldig dumt hvis du allerede nå lærer bebien din at den skal våkne av alt mulig.

Anonymkode: 9b175...8da

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lurt at bebien din venner seg til lyder. Du burde trene mer på soving i vogn på bråkete steder. Veldig dumt hvis du allerede nå lærer bebien din at den skal våkne av alt mulig.

Takk for tips, men det var ikke det jeg spurte om 😉 sover btw greit i jevn støy, men når en hund plutselig bjeffer (skikkelig høy lyd fra de hundene der) skvetter baby til, akkurat som voksne folk ville gjort. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke overdriver så høres jo ikke optimalt ut. Men hvis eier følger med på dem og de har luft og vann så er det ikke noe galt i det. Det er hunder som står og bjeffer ved døren hjemme også hele dagen. Det er sånn det er å bo i leilighet, kan aldri være sikker på om noen pusser opp dagen lang osv. Når jeg først rekker å ta meg fri en hverdag så er for eks. det garantert at jeg vekkes tidlig pga oppussing i bygget. Slår aldri feil. 

Anonymkode: a592e...d5c

Overdriver ikke nei. Da er det ingen lov som sier noe om dette da, så får bare la det være 😊 har hund selv, så tåler litt bjeffing og støy. Men bjeffing over flere timer er litt kjipt da. Bor i hus, ikke i leilighet, men de parkerer i gaten utenfor, sikkert pga det er gratis parkering. 

Skrevet

Å sette igjen hunden i bilen i flere timer på åpen gate høres idiotisk ut. Her jeg jobber er det et par stykker som har med hunden omtrent hver dag. I starten var det for å ikke være for lenge borte fra dem på valpestadiet, men det virker mer permanent nå. Jeg jobbet på et litt avsidesliggende sted, så det er lite støy her. Hundene sitter i store bur i bagasjen med bakdøra helt åpen. Luftes en gang i timen. Virker som det fungerer greit siden de er vant med det. Men å la hunder sitte i bilen hele dagen midt i et boligfelt eller hva nå enn høres ikke bra ut

Anonymkode: 6c107...018

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for tips, men det var ikke det jeg spurte om 😉 sover btw greit i jevn støy, men når en hund plutselig bjeffer (skikkelig høy lyd fra de hundene der) skvetter baby til, akkurat som voksne folk ville gjort. 

Du må lære bebien din at det går bra å skvette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...