Gå til innhold

Foreldre med sosial angst - Hvordan takler du ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært sjenert men samtidig sosial, men har etter hver utviklet sosial angst i voksen alder. Har et barn på snart 2.

Angsten er værre i enkelte perioder enn i andre, men det hemmer meg en del (mest tanker og slik) på det værste, og liker feks ikke gå på butikken de dagene. Har heldigvis samboer.

Flere som sliter med sosial angst og er forelder? Hvordan takler du det med helsestasjon, barnehage, skole, bursdager, snakke med andre foreldre, fritidsaktiviter osv? 

Anonymkode: 343d4...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Høres veldig krevende ut. Jeg har ikke sosial angst, men er introvert. Merker at jeg til tider blir sliten av å forholde meg til/ kommunisere masse med barnehagepersonell. Har også noia for at de synes klesstilen min er for dårlig 🙈 Har ikke prioritert klesstil så mye som småbarnsmor (beklager avsporing). 

Anonymkode: ab752...f82

Skrevet

Takler det ikke rett og slett.

Men klistrer på meg et smil, biter tenna sammen og gjennomfører det jeg skal. Om det er foreldremøter, fotballkamp eller annet. Så gåter jeg heller en skvett eller spyr i skjul for barna når jeg er hjemme igjen.

Anonymkode: e809a...730

• Liker 2
Skrevet

Tenker gjennom alle mulige og umulige scenarioer på forhånd, hva som kan skje og hvordan jeg kan håndtere det. Så biter jeg tennene sammen og gjennomfører. Har lovt meg selv at selv om problemene mine begrenser meg så skal de ikke begrense barnet mitt. Så så lenge barnet mitt trenger å ha meg med i barnebursdag, så gjør jeg det selv om det er grusomt.

Ligger gjerne utslått på sofaen dagen etterpå og henter meg inn igjen mens barnet er i barnehagen.

Anonymkode: 216a5...e7b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke problemer med å forholde meg til butikkansatte, helsestasjon eller barnehagepersonalet ved henting og levering. Men jeg hater smalltalk og mingling, situasjoner som innebærer dette som foreldrekaffe og slikt er mareritt. Fritidsaktiviteter går også greit, men det tar jo energi selv om det ikke krever så mye småprating. Man gjør alt man kan for barnet sitt, presser seg i ukomfortable situasjoner og slikt samtidig som man noen ganger må verne seg for å bevare helse.

Anonymkode: ec3dd...c34

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...