Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som alenemor så er det ikke alltid tiden strekker til for å gjøre alt man skal gjøre i løpet av dagen. Vurderer å begynne å gi middagsglass til babyen de dagene jeg ikke har ork eller tid til å lage middags fra scratch.

Er det "farlig" å gi ofte middagsglass til barn under ett år? Og er det noen her som tør å innrømme at de gir middagsglass/klemmeposer daglig eller veldig ofte?

Anonymkode: 26af7...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. De smoothieposene prøver jeg å ikke gi så ofte, da gir jeg heller most frukt. Posene er kjekke på tur/på farta. Min minste nå er ikke glad i noe jeg lager selv omtrent, så hun får sikkert middagsglass 3-4 dager i uken. Storebror var omvendt, likte ikke middagsglass. Jeg er ikke alenemor, men har 2 små og er ofte dødssliten etter jobb og henting i barnehagen, så da er det praktisk å kunne gi minste et middagsglass av og til siden hun legges først og sjelden spiser av vår middag.

Anonymkode: 94243...29c

Skrevet

Eldstejenta mi ville bare ha middagsglass hun. Lagde alt mulig av hjemmelaget mat, hun nektet. Og hun et fortsatt kresen, men velernært, 8 år etter😉

Skrevet

Ingen problem å gi middagssglass. Det er fullverdig måltid på lik linje med annen mat.

Anonymkode: 85f80...35f

• Liker 3
Skrevet

Akkurat nå får han bare middagsglass, vi er midt i flytting, jeg sliter med en depresjon og har ingen avlastning så jeg får tatt meg igjen. Orker bare ikke bruke tid på middag til verken meg eller baby. Og middagsglass er ok selv om man ikke har alle de unnskyldningene jeg har 😛

Anonymkode: 8bb10...09f

• Liker 1
Skrevet

Går helt fint å gi middagsglass. Men det blir kanskje litt dyrt i lengden? Eneste du må være obs på er at alt er most, selv om noen har litt mer konsistens. Viktig at barnet lærer å håndtere ulike konsistenser. Men du gir vel sikkert grøt, skive, frukt o.l. Utenom eller etterhvert :)

Vi pleier forresten å lage «babyvennlig» mat jevnlig til middag. Feks skjærer grønnsaker i små biter og koker, lager potet/søtpotet/rotfruktmos, bruker fullkorns makaroni, ofte fisk pga grei kosistens. Moser evt litt med gaffelen for å gjøre det enda lettere å spise. Men da har vi planlagt måltidene for en uke feks og ukeshandlet. Slik vi har kjøpt inn mat som både vi og baby kan ha til middag :)

Skrevet

Vi ga mye middag fra poser og glass en periode, og så gikk babyen gradvis over til å spise samme middag som oss. Jeg har aldri hatt noe dårlig samvittighet for det :) 

Anonymkode: 6e06e...cba

• Liker 1
Skrevet

Hehe, mini her har spist fast føde i 2 mnd nå, og får veeldig mye ferdigmat. Smoothie-poser i grøten (en liten pose per dag), og nesten bare middag fra glass. Rett og slett fordi jeg ikke orker å bruke så mye tid på matlaging akkurat nå, og fordi hun faktisk foretrekker middagsglassene da hun ikke vil ha noen biter, det blir det jo gjerne mer av i hjemmelaget uansett hvor lenge jeg står å moser med stavmikseren. Snakket litt med helsesøster ang nettopp dette, og hun sa at produktene på markedet er så gode nå, at det er ingenting å ha dårlig samvittighet over. Jeg blir vell å lage mer fra bunnen av når mini aksepterer bitene mine 😊

Anonymkode: 8e5e6...dd8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...