Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har en oppskrift som er god?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare min akk så omtrentlige oppskrift...

Hakker 3 sjalottløk og 2 fedd hvitløk og freser dette i smør. Har så i skivet sopp og freser alt til soppen er myk. Heller over fløte til det dekker soppen , og jevner med litt maisenna utrørt i hvitvin. Kverner gjerne litt svart pepper over. Hvis du liker urter, kan du ha i litt frisk timian.

Denne er god til lammestek! I tillegg kan du servere brokkoli eller aspargesbønner.

Skrevet

Stek hakket løk og hvitløk sammen med skivet sopp. Tilsett litt fløte, litt crème fraîche, litt tomatpuré, litt kjøttfond (buljong), salt/pepper, paprikapulver, worcestershiresaus og litt soyasaus. La putre et par minutter og server.

Gjest Anonymous
Skrevet
Stek hakket løk og hvitløk sammen med skivet sopp. Tilsett litt fløte' date= litt crème fraîche, litt tomatpuré, litt kjøttfond (buljong), salt/pepper, paprikapulver, worcestershiresaus og litt soyasaus. La putre et par minutter og server.

Veldig god :) Tror du sa en gang at det ikke var nødvendig med både fløte og crème fraîche: Dvs bruk det som er tilgjengelig. Det gjelder å ikke avskrekke noen fra å prøve fordi de tror de ikke har det som trenges. Mener jeg brukte lettrømme og bittelitt matfløte forrige gang.

Skrevet

Det er sant, jeg bruker det jeg har tilgjengelig. Men det som er aller best er begge deler, både den fyldige fløten og den litt syrlige crème fraîchen (eller rømme). Men ikke kjøp en pakke for å bruke bittelitt.

Skrevet

Finhakk 1 sjalottløk og 1 fedd hvitløk. Fres 1 min i 1 ts ekte smør og 1 ts olivenolje. Ha i 10-12 tynt skivede sjampignoner og fres til de har svettet ut væsken i seg OG væsken har fordampet. Det kan ta 5-10 minutter og gjøres på middels til svak varme. Hell over inntil 1 kartong matfløte (eller kremfløte til spes anledninger...) og la koke inn til tykk og fin konsistens. Salte og pepre, avslutt evt med litt finhakket vårløk eller gressløk. Server gjerne på en grillet/ristet brødskive som gratineres med parmesan i ovn under grillelement et min eller 2.

Gjest borghild
Skrevet

Jrg lager soppstuing av fluesopp og smør! Smelter smøret først og moser fluesoppen oppi og lar det surre i en times tid. Blir litt groggy av å spise for mye da men..

Skrevet

Skjær champinjongen i biter og la dette brunes lett i en gryte med smør. Hell over fløte og la det stå og koke til det blir en fin konsistens. Evt ha i litt jevning. Smak til med salt og pepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...