AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Skal selge enebolig verdivurdering 2 mill og i dag har jeg hatt første befaring fra megler. DNB skal ha 120 000 totalt for jobben. Er det rimelig, greit eller dyrt? Skal ha to meglere til på befaring. Anonymkode: a06f2...fad
..... Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal selge enebolig verdivurdering 2 mill og i dag har jeg hatt første befaring fra megler. DNB skal ha 120 000 totalt for jobben. Er det rimelig, greit eller dyrt? Skal ha to meglere til på befaring. Anonymkode: a06f2...fad Vi har akkurat solgt. 2,5% av salgssum samt en rekke andre kostnader. Inkl. Forsikring og tilstandsrapport ender vi vel på 125.000,-. Kjedelig mtp at vi endte med å selge til noen vi kjente.....
Dent42 Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Tålig likt her, 2,5% av salgssum+ takstmann (7000) + div. omkostninger 20000,- + eierskifteforsikring som jeg er usikker på hva kom på. og så er det sikkert noe med liten skrift som kommer i tillegg...
Ivik Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal selge enebolig verdivurdering 2 mill og i dag har jeg hatt første befaring fra megler. DNB skal ha 120 000 totalt for jobben. Er det rimelig, greit eller dyrt? Skal ha to meglere til på befaring. Anonymkode: a06f2...fad Marton Eiendomsmegling har fastpris på salg av bolig på 25.000, men da må du holde visningen selv.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 4 minutter siden, Ivik skrev: Marton Eiendomsmegling har fastpris på salg av bolig på 25.000, men da må du holde visningen selv. Og selv være en dreven selger. Anonymkode: 2aa15...d1b 1
BMF Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 Prut på prisen. Du må minst få den ned til under 2, men er du tøff nok og stiller dem opp mot hverandre, så kan du ende på under 1,5.
BMF Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Sjekket siste oppgjøret mitt. Solgte for 2.850. Avtalt fastpris på provisjon til megler 30.000
fordijegvil Skrevet 4. september 2019 #8 Skrevet 4. september 2019 Solgte bolig for 2.5 mill, ca. 80 000 for megler + takst.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #9 Skrevet 4. september 2019 Da jeg solgte min for 2.7 betalte jeg under 80 000 for megler + takst Anonymkode: 5f3ce...08a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #10 Skrevet 4. september 2019 Jeg trodde Marton var på vei til å avvikle? Mener å ha lest at det ikke gikk så bra med de. Sparebank1 har et konsept som heter Himla, men er ikke så imponert over meglerne derfra. Er du medlem av et boligbyggelag, har de ofte gunstige avtaler med et eiendomsmeglerfirma. Syn det høres mye ut med den prisen du har fått. Jeg solgte leilighet for 2,5 mill, og betalte ca 80 000,-. Det er fullt mulig å prute, evnt få en fastpris. Anonymkode: 051c9...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #11 Skrevet 4. september 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal selge enebolig verdivurdering 2 mill og i dag har jeg hatt første befaring fra megler. DNB skal ha 120 000 totalt for jobben. Er det rimelig, greit eller dyrt? Skal ha to meglere til på befaring. Anonymkode: a06f2...fad Hvilket opplegg legger DNB opp til? Meglerhonoraret, ts, er ikke så nøye. Dersom du betaler 200 000 til en knall selger som får prisen opp med 400 000 har du tjent penger, ikek tapt dem. Det du må se opp for er meglere som forsøker selge deg inn på "fastpris" og som ikke har noe opplegg - altså en konkret plan for hvordan de skal få avhendet akkurat din bolig raskt og dyrest mulig i dagens lokale marked akkurat der du bor. Det siste du vil ha er en umotivert tosk som jobber til fastpris og kun har ett mål: å selge flest mulig boliger. Under reell verdi. I så fall er du bedre stilt ved å selge selv. Typiske kontrollspørsmål: hvor lang tid bruker din type bolig på å bli solgt? Hvem kjøper? Hvordan skreddersyr de markedsføring for å nå akkurat den gruppen mennesker? Hvordan anbefaler de styling til den gruppen mennesker? Anonymkode: bd761...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #12 Skrevet 4. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket opplegg legger DNB opp til? Meglerhonoraret, ts, er ikke så nøye. Dersom du betaler 200 000 til en knall selger som får prisen opp med 400 000 har du tjent penger, ikek tapt dem. Det du må se opp for er meglere som forsøker selge deg inn på "fastpris" og som ikke har noe opplegg - altså en konkret plan for hvordan de skal få avhendet akkurat din bolig raskt og dyrest mulig i dagens lokale marked akkurat der du bor. Det siste du vil ha er en umotivert tosk som jobber til fastpris og kun har ett mål: å selge flest mulig boliger. Under reell verdi. I så fall er du bedre stilt ved å selge selv. Typiske kontrollspørsmål: hvor lang tid bruker din type bolig på å bli solgt? Hvem kjøper? Hvordan skreddersyr de markedsføring for å nå akkurat den gruppen mennesker? Hvordan anbefaler de styling til den gruppen mennesker? Anonymkode: bd761...5bf Alle kontrollspørsmålene er besvart. Markedsføringspakken til DNB er helt lik den Eiendomsmegler 1 har (men har ikke fått endelig pris fra sistnevnte enda.). Jeg kjenner ikke meglernes historikk for boligsalg, så jeg vet ikke hvor flinke de er. TS Anonymkode: a06f2...fad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå