Gå til innhold

Farging av brudekjole

Anbefalte innlegg

Gjest Bride to be
Skrevet

Vurderer å kjøpe/få sydd brudekjole i silke slik at den kan farges og brukes som selskapskjole etter bryllupet. Vil også farge skoene.

Har noen erfaring med dette? Regner med at kjolen da må være i silke, mener å ha hørt at syntetiske stoffer ikke kan farges.

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har også vurdert å farge kjolen min og bruke den som selskapskjole etter bryllupet. Salongen den kommer via hadde god erfaring med farging av sko - kjempegodt resultat, men de garanterte ingenting mtp å farge kjolen. Vanskelig å få et godt resultat.

Jeg kommer uansett ikke til å gjøre det selv tror jeg, men jeg kommer nok til å prøve. Har ikke lyst til å selge kjolen, nemlig... :wink:

K

Skrevet

Brudekjolen min kommer ikke til å være hvit, så da er det ikke et spørsmål jeg trenger ta stilling til. ;)

Gjest Bride to be
Skrevet

Takk for svar Kverula og Lunacia!

Snakket med en designer ang. farging og hun sa at silke kan farges men kun i duse farger (som er OK siden jeg har lyst på lys rosa e.l.).

Tør heller ikke gjøre det selv, dumt hvis det skulle bli skjoldete. Skal spørre på et renseri, kanskje de kan hjelpe.

Tenker som deg Kverula at jeg ikke har lyst til å selge kjolen etterpå, vil ha den som et minne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...