I Grosny Skrevet 7. september 2019 #61 Skrevet 7. september 2019 (endret) På 3.9.2019 den 15.12, sonush skrev: Global oppvarming er noe helt annet. Enkelte ting er for viktige temaer til å forholde seg kun til valgkamp. Enten Stortingets- eller lokalvalg. Eks som du selv ga, global oppvarming og en fra meg påby barnevaksinering ville hørt hjemme både inni og utenfor valgkamp. Klima og miljø er en viktig kampsak, der MDG, AP, SV og Rødt i Oslo kjemper for klimaet , bompenger og mye parkeringsavgift. Om det virker er en annen sak. Klimaregnskapet i produksjon av elbilbatterier er jo ganske dårlig. Men det blir jo kroner i kommunekassa. Jeg tror ikke elbilene hjelper klimaet, men jeg tror eksosutslipp blir redusert, noe som betyr mye lokalt. Frp ønsker å stille seg lojalt med fattige deltidsarbeidere og unngå å kjøre dem for hardt ned med bomavgifter, men disse arbeiderene har så til de grader blitt hestehandlet bort at bompengene med Frp i regjering har blitt dyrere enn noensinne. Frp har lovet billigere bommer og levert dyrere. Sånn kan de ikke holde på uten å miste stemmer. Det verste med Frp lokalt slik jeg ser det , utifra deres grunnleggende ideologi , er at de ønsker frislipp av byggetillatelser uten å ta for mye hensyn til at bygging gir behov for nye skoler, veier, t-baner, fritidsanlegg, friområder og sånt. De er også generelt positive til bygging i strandsonen, og det vil jeg ikke ha noe av. Der vil jeg selv spasere og bade. Endret 7. september 2019 av I Grosny
Capt. Obvious Skrevet 7. september 2019 #62 Skrevet 7. september 2019 59 minutter siden, Stina234 skrev: Dette er ble veldig mye tåkeprat. Mye av det du sier her er direkte feil. Ta for eksempel Rodesia. Der var det riktignok mange hvite gardbrukseiere men dette tilførte faktisk landen velferd og jobber. etter at de ble kastet ut kollapset landet inn i massedrap, fattiddom og korrupsjon. Å? Den du siterte satte det nok på spissen, men hva konkret mener du er feil? At FrP ikke har snakket i de beste ordlag om innvandring er jo ikke akkurat noe som er ukjent. Ei heller at partiet jobber i retning av privatisering. FrP er riktignok ikke like liberalistiske som før Bolkesjø, men man kan jo ikke akkurat si at partiet er det som er mest begeistret for fagforeninger og kollektive avtaler.
Gjest 007_008_007 Skrevet 7. september 2019 #63 Skrevet 7. september 2019 (endret) 2 timer siden, Stina234 skrev: Dette er ble veldig mye tåkeprat. Mye av det du sier her er direkte feil. Ta for eksempel Rodesia. Der var det riktignok mange hvite gardbrukseiere men dette tilførte faktisk landen velferd og jobber. etter at de ble kastet ut kollapset landet inn i massedrap, fattiddom og korrupsjon. Ingen feil. Cecil Rhodes var forbildet til Anders Lange. Tåkeprat sier du. Din analyse er heller ikke særlig oppklarende. Hvilke faktorer lå til grunn for at Rhodesia ikke opplevde oppvekst? Slik du skriver det kan man få inntrykk av at den hvite mannen var nødvendig og uten han gikk alt til helvetet. Hva tror du var grunnen til det? Endret 7. september 2019 av 007_008_007
adreya Skrevet 7. september 2019 #64 Skrevet 7. september 2019 På 6.9.2019 den 16.20, Sam3 skrev: Skattelette til de rike som har aldri vært rikere er ikke realistisk syn - det er ran av landets sparepenger og handlingsrom . Det førstår du første ved neste økonomisk nedtur da tjenester blir kuttet overalt. Kan godt si det mer rett fram. Den venstre siden er dritt partier og burde aldri stått i en posisjon hvor de har mulighet til å bestemme ting i et land. Frp vil gjøre det bedre for private aktører og det er private firmar som skaper verdier i et land. 2
Gjest Sam3 Skrevet 8. september 2019 #65 Skrevet 8. september 2019 23 hours ago, 007_008_007 said: Ingen feil. Cecil Rhodes var forbildet til Anders Lange. Tåkeprat sier du. Din analyse er heller ikke særlig oppklarende. Hvilke faktorer lå til grunn for at Rhodesia ikke opplevde oppvekst? Slik du skriver det kan man få inntrykk av at den hvite mannen var nødvendig og uten han gikk alt til helvetet. Hva tror du var grunnen til det? Nettop. ”Analyse” på et barnslig nivå.
Gjest 007_008_007 Skrevet 8. september 2019 #66 Skrevet 8. september 2019 1 time siden, Sam3 skrev: Nettop. ”Analyse” på et barnslig nivå. Look who talks 😄
Gamle Smukka Skrevet 8. september 2019 #67 Skrevet 8. september 2019 På 5.9.2019 den 22.22, sonush skrev: Fint for deg. Vi bor i et demokratisk land og jeg heier på din rett til å velge hvem du vil stemme på. Jeg har en viss ide hvem jeg skal stemme på, men kan med sikkerhet si at det ikke blir FrP/Høyre. Dette er ikke pga innvandringsspørmålet. Dette har å gjøre med alt de har snik-inført, alt ting er blitt dyrere. Mange rettigheter vi (altså innbyggerne i Norge) har mistet. Mannen min er toller, hører ting fra han og, ift arbeidssituasjon (ingenting taushetsbelagt). Dette har de snik-inført, mens vi har stått på sidelinjen og kranglet om innvandringsspørsmålet. Du bør heller bekymre deg om snik-innføring av politikken og beredskapen landet ikke har når vi står i møte med millionvis av klimaflyktninger de nærmeste årene. Om ikke landet da er rustet til å stå i mot dette, vil dine bekymringer fremstå som et paradis.
Gjest 007_008_007 Skrevet 9. september 2019 #68 Skrevet 9. september 2019 På 8.9.2019 den 12.51, Gamle Smukka skrev: Du bør heller bekymre deg om snik-innføring av politikken og beredskapen landet ikke har når vi står i møte med millionvis av klimaflyktninger de nærmeste årene. Om ikke landet da er rustet til å stå i mot dette, vil dine bekymringer fremstå som et paradis. Men da er det kanskje en god ide å slutte å krige og selge våpen til disse landene?
Gamle Smukka Skrevet 9. september 2019 #69 Skrevet 9. september 2019 2 minutter siden, 007_008_007 skrev: Men da er det kanskje en god ide å slutte å krige og selge våpen til disse landene? Jeg ser ikke at klima har med våpensalg å gjøre.
Apis Skrevet 10. september 2019 #70 Skrevet 10. september 2019 På 5.9.2019 den 11.21, Paramount skrev: . En norsk fotballtrener, og tydelig erklært sosialist, hadde som bærende prinsipp i sitt treningsarbeid at alle skulle trene på det de var best til, og bare det. Er ikke det merkelig, her har vi samme logiske tankefeil som innen sosialistisk politikk, fra en sosialistisk fotballtrener. For her snakker vi om ekte høyreliberalisme. Sosialisten ville dyrke fram det spesielle og særegne ved hver enkelt, for da får vi også det beste kollektivet. Mannen hadde stor suksess med denne høyrevridde modellen. En modell som egner seg også for samfunnet. La folk være seg selv, gjøre det de kan best, da skaper du vinnere i et sterkt og godt samfunn. Problemet er at sosialister skjønner ikke at de dyrker kollektivet som et middel for å nå et mål, kollektivet er selve målet, at alle skal ha det så bra som mulig sammen i et velfungerende samfunn.Det målet nås ikke dersom du dyrker fram det middelmådige i mennesket. Da blir resultatet middelmådig, og mennesker gis ikke anledning til å gjøre det de virkelig vil og kan. Mennesker er mennesker, ikke maur. Yt etter evne få etter behov, er ikke høyreliberalisme, det er sosialisme
Gjest Paramount Skrevet 10. september 2019 #71 Skrevet 10. september 2019 56 minutter siden, Apis skrev: Yt etter evne få etter behov, er ikke høyreliberalisme, det er sosialisme Ja, det er sosialisme. Mennesket som maskin, uten vilje.
Madame Butterfly Skrevet 10. september 2019 #72 Skrevet 10. september 2019 Tror det er sammenblanding av de ulike typer liberalisme begrep, her som så mange andre steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå