Gjest Sam3 Skrevet 5. september 2019 #41 Skrevet 5. september 2019 7 hours ago, Vera said: Jeg tror kanskje du misforsto innlegget mitt? Jeg var sikkert ikke tydelig nok. Jeg mener at forfatteren bak innlegget jeg siterte må ruste seg mot angrep..ikke at det han/hun skrev var et angrep..jeg er jo 100% enig i det han/hun skriver. Men FrPere er jo kjent for å angripe i hytt og pine..spesielt om man tar opp realiteter. Jeg blir i hvert fall bombadert sønder og sammen de gangene jeg påpeker hvor politikken til FrP har utspring. Skjønner men jeg mener at de som angripper fakta gjør det fordi de liker ikke realitet og må skape noe annet.
Stonegiant Skrevet 5. september 2019 #42 Skrevet 5. september 2019 (endret) FrPs målgruppe er folk komplett blottet for en logisk sans. Selvsagt treffer dette dem midt i tomrommet mellom øra. Det er nettopp det som er så skummelt. Endret 5. september 2019 av Stonegiant 5
Sol-gull Skrevet 5. september 2019 #43 Skrevet 5. september 2019 6 hours ago, Paramount said: Utrolig hvor ignorant det er mulig å bli, og i tillegg legge opp til å dele av sin "lærdom". Frp er en konsekvens av venstrevridd politikk. Partiet har eksistert lenge før innvandring var et tema. At folk ikke klarer å skaffe seg kunnskap om samfunnet, og samtidig har stemmerett på lik linje med alle andre, er på grensen til udemokratisk, ikke langt unna å være en trussel mot demokratiet. Ignorante masser kan enkelt manipuleres og flyttes hit og dit, det visste Hitler, Stalin og likesinnede alt om. Alle kjenner konsekvensene. Kanskje vi bør få et forbud mot politiske partier, og heller stemme på mennesker som ønsker å styre landet? Det behøver ikke være mange, og de behøver heller ikke blande seg inn i alt. Så jeg uthever argumentet ditt, resten var bare personangrep. Hvor i posten min sa jeg noe om hvordan Frp oppstod? Jeg snakker om hvordan de får nok stemmer til å komme i regjering, og det har med innvandring å gjøre, noe alle kan se. Det er selvsagt også andre grunner til at folk stemmer på dem, men det de har vokst på er innvandringsfokuset. 1
Gjest Paramount Skrevet 5. september 2019 #44 Skrevet 5. september 2019 1 time siden, libbloom skrev: Det er sosialistene som har bygget landet. Det er mennesker som har bodd i Norge, og betalt skatt, de siste 100 år, som har bygget landet. Sosialistene er de som har bidratt aller minst i denne verdiskapingen. Sosialister er så langt vi kan komme fra verdiskapere.
Gjest libbloom Skrevet 5. september 2019 #45 Skrevet 5. september 2019 6 minutter siden, Paramount said: Det er mennesker som har bodd i Norge, og betalt skatt, de siste 100 år, som har bygget landet. Sosialistene er de som har bidratt aller minst i denne verdiskapingen. Sosialister er så langt vi kan komme fra verdiskapere. Nettopp, skatt...
Vera Skrevet 5. september 2019 #46 Skrevet 5. september 2019 34 minutter siden, Paramount skrev: Det er mennesker som har bodd i Norge, og betalt skatt, de siste 100 år, som har bygget landet. Sosialistene er de som har bidratt aller minst i denne verdiskapingen. Sosialister er så langt vi kan komme fra verdiskapere. 😂 Tror du seriøst på det du selv skriver..? 3
Gjest Sam3 Skrevet 5. september 2019 #47 Skrevet 5. september 2019 1 hour ago, Paramount said: Det er mennesker som har bodd i Norge, og betalt skatt, de siste 100 år, som har bygget landet. Sosialistene er de som har bidratt aller minst i denne verdiskapingen. Sosialister er så langt vi kan komme fra verdiskapere. Alle som jobber betaler skatt uansett hvilken parti eller politikk de støtter. Klarer du ikke å ha en diskusjon uten å forsøple med løgn? Ekkelt...
Gjest 007_008_007 Skrevet 5. september 2019 #48 Skrevet 5. september 2019 9 timer siden, Paramount skrev: Som jeg skrev: han fikk gode resultater etter en høyreliberlistisk modell ved å dyrke individene, vinnerne, og sette de sammen til et vinnerlag. En ekte sosialist ville hatt fokus på å gjøre alle like gode, dvs middels, gjennomsnittlig, middelmådig. Det var forresten ikke Drillo jeg tenkte på, men logikken gjelder for han også, men han er erklært kommunist, det gjør det enda mer paradoksalt. . Er dette sammenliknbart? Skulle Drillo hentet spillere til troppen fra 8 divisjon? Drillo var opptatt av kollektivet. Følger man din analogi, hva består Real Madrid av? 11 egoister?
Madame Butterfly Skrevet 5. september 2019 #49 Skrevet 5. september 2019 16 hours ago, libbloom said: Frp trenger flyktninger for å sanke stemmer. 🤔 Dette kan lede til flere ulike kommentarer, lurer op hvilken retning DU ønsker at diskusjonen tar videre med dette?
Søtnosen95 Skrevet 5. september 2019 #50 Skrevet 5. september 2019 På 3.9.2019 den 14.47, sonush skrev: Skjønner ikke. Har aldri hatt sansen for Frp, men nå syns jeg det går over alle støvleskaft. Bruker propaganda fra stortingsvalg, til lokalvalg, for å få stemmer. Fylkestinget bestemmer over ting som budsjetter, videregående utdanning, samferdsel, tannlege og eldreomsorg. Kommunene bestemmer over mindre og mer lokale ting, som fritidsklubb for unge, helsesøster og grunnskolen Hvorvidt Norge skal ta imot båtflyktninger eller ei har da lokalvalg partier ingen makt over. Det er jo ikke slik at det plutselig drøsser inn en masse båtflyktninger fordi Ap el V el KrF vant i lokalvalg, noe som kunne vært unngått hvis Frp hadde vunnet i lokalvalg. Synd for deg, jeg stemmer FRP ! 1
Madame Butterfly Skrevet 5. september 2019 #51 Skrevet 5. september 2019 Jeg lurer på hvor stor andel av befolkningen som ikke er begeistret for de negative konsekvenser i kjølvannet av norsk flyktning- og asylpolitikk. Jeg lurer også på hvor mange av disse som derfor mener den bør kraftig skjenkes inn. Jeg lurere videre på om oppfatningen i befolkningen gjenspeiles i stortinget. Finnes det tall på dette? Har SSB eller andre gjort undersøkelser?
sonush Skrevet 5. september 2019 Forfatter #52 Skrevet 5. september 2019 3 minutter siden, Søtnosen95 skrev: Synd for deg, jeg stemmer FRP ! Fint for deg. Vi bor i et demokratisk land og jeg heier på din rett til å velge hvem du vil stemme på. Jeg har en viss ide hvem jeg skal stemme på, men kan med sikkerhet si at det ikke blir FrP/Høyre. Dette er ikke pga innvandringsspørmålet. Dette har å gjøre med alt de har snik-inført, alt ting er blitt dyrere. Mange rettigheter vi (altså innbyggerne i Norge) har mistet. Mannen min er toller, hører ting fra han og, ift arbeidssituasjon (ingenting taushetsbelagt). Dette har de snik-inført, mens vi har stått på sidelinjen og kranglet om innvandringsspørsmålet. 2
Gjest Paramount Skrevet 5. september 2019 #53 Skrevet 5. september 2019 3 timer siden, libbloom skrev: Nettopp, skatt... 3 timer siden, Vera skrev: 😂 Tror du seriøst på det du selv skriver..? 2 timer siden, Sam3 skrev: Alle som jobber betaler skatt uansett hvilken parti eller politikk de støtter. Klarer du ikke å ha en diskusjon uten å forsøple med løgn? Ekkelt... Overbevisende argumentasjon. For en stakkarslig gjeng dere er. Her har vi mobbens sanne ansikt, en mobb som roper hallelujah til toleranse, integrering, inkludering og alle andre honnørord som de selv knapt skjønner betydningen av.
Vera Skrevet 5. september 2019 #54 Skrevet 5. september 2019 40 minutter siden, Paramount skrev: Overbevisende argumentasjon. For en stakkarslig gjeng dere er. Her har vi mobbens sanne ansikt, en mobb som roper hallelujah til toleranse, integrering, inkludering og alle andre honnørord som de selv knapt skjønner betydningen av. ..og der gikk du tom for argumentasjon..? Stakkars stakkars FrPere, alle andre er alltid så gruelig stygge mot dem. ALT er alle andre sin feil, alltid. Jeg liker forøvrig at du til og med klarer å si ordet honnør i en nedlatende tone. Din mormor ville vært stolt. 2
Gjest Paramount Skrevet 5. september 2019 #55 Skrevet 5. september 2019 33 minutter siden, Vera skrev: ..og der gikk du tom for argumentasjon..? Stakkars stakkars FrPere, alle andre er alltid så gruelig stygge mot dem. ALT er alle andre sin feil, alltid. Jeg liker forøvrig at du til og med klarer å si ordet honnør i en nedlatende tone. Din mormor ville vært stolt. Jeg har også sympati med Frpere, og den usaklige mobben med skinnhellige mennesker som tror seg moralsk overlegen. Bra vi endelig fant noe å samles om, det viktigste er jo at vi står samlet mot alle de slemme ondingene, alle de stygge menneskene som bare tenker på seg selv. Og ikke på oss to.
adreya Skrevet 5. september 2019 #56 Skrevet 5. september 2019 Syns ærlig talt at Frp er et av de få partiene som har et realistisk syn når det kommer til å styre et land. Alle partiene på den venstre side drivet kun mdd propaganda og snakker dritt om andre partier. 1
Vera Skrevet 6. september 2019 #57 Skrevet 6. september 2019 13 timer siden, adreya skrev: Syns ærlig talt at Frp er et av de få partiene som har et realistisk syn når det kommer til å styre et land. Alle partiene på den venstre side drivet kun mdd propaganda og snakker dritt om andre partier. FrP har absolutt ingen historikk for å drive løgn og ryktespredning nei..atsjoooolisthaug. 2
Husholdning1 Skrevet 6. september 2019 #58 Skrevet 6. september 2019 47 minutter siden, Vera skrev: FrP har absolutt ingen historikk for å drive løgn og ryktespredning nei..atsjoooolisthaug. Ingen betydelig historikk for det i allefall. Hva Listhaug skulle løyet om er i allefall et stort spørsmål. 1
Gjest Sam3 Skrevet 6. september 2019 #59 Skrevet 6. september 2019 15 hours ago, adreya said: Syns ærlig talt at Frp er et av de få partiene som har et realistisk syn når det kommer til å styre et land. Alle partiene på den venstre side drivet kun mdd propaganda og snakker dritt om andre partier. Skattelette til de rike som har aldri vært rikere er ikke realistisk syn - det er ran av landets sparepenger og handlingsrom . Det førstår du første ved neste økonomisk nedtur da tjenester blir kuttet overalt.
Stina234 Skrevet 7. september 2019 #60 Skrevet 7. september 2019 På 5.9.2019 den 11.39, 007_008_007 skrev: Nei, men jeg er ikke for nedsnakking av de som allerede er her. Frp skjærer alle innvandrere over samme kam. Når var det sist at de snakket positivt om de mange tusen innvandrere som er i jobb, godt integrerte osv? Aldri! Frp er grunnlagt på rasisme og nyliberalisme. Anders lange var pro-apartheid regimet i Sør-Afrika. Hans tanker om Rhodesia er enda verre. Disse fakta kan ikke bestrides. Og retorikken til Frp i dag? Alt snikinnføres i følge dem. De lanserer ferdigproduserte argumenter som har kun et formål, å skape distanse mellom folk. Og det gavner deres politiske ideologi. Knus fagforeninger, innfør privatisering innenfor alle næringer osv. Ayn Rands politiske ideologiske tanker er hele tiden der. Sosialismen blir sett på som bremsende for individet. De misliker alt som lukter av kollektivisme. Hva skjer? Det blir større sosiale forskjeller. Istedenfor at vi trekker lasset sammen så skal noen tråkke på hodene våre og komme seg oppover. Dette er ble veldig mye tåkeprat. Mye av det du sier her er direkte feil. Ta for eksempel Rodesia. Der var det riktignok mange hvite gardbrukseiere men dette tilførte faktisk landen velferd og jobber. etter at de ble kastet ut kollapset landet inn i massedrap, fattiddom og korrupsjon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå