Gå til innhold

Fortnite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 9 år, som helt siden Fortnite kom har mast om å få spille. Jeg vet flere i klassa hans får lov, egentlig alle hans beste venner, og han føler seg veldig utenfor da han ikke får lov, det snakkes mye om fortnite innad i gjengen dems.

Han er så lei seg fordi han ikke får lov, og jeg skjønner jo at det er vondt for han å føle seg så utenfor.

Ville dere latt han få spille? Med tidsbegrensning på så og så lenge, noen bestemte dager i uka? For det er dette jeg vurderer, da jeg som mor synes det er utrolig vanskelig å nekte han det da alle hans beste venner spiller..

Anonymkode: 6691e...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vanskelig, her får ikke 10 åringen spille fortnite. Har blitt mast om det i sikker 1,5 år men ingen av hans bestevenner spiller det så mye så da har det egentlig gått greit. 

Vi hadde en avtale foreldrene i mellom i klassen at fortnite ikke var ønskelig fordi det tok over fokuset på skolen, førte til utestengelse i friminutt og mobbing... nå tror jeg ikke det er så mye spilling som før.

er generelt i mot skytespill (uansett hvor lite realistisk det der).

Anonymkode: 6a844...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett dere inn i hva spillet går ut på så ser dere at det ikke er så ille spill. Skjenner ikke en eneste en 10 åring som ikke spiller fortnite. Lærerikt er det også. 

Anonymkode: 858ba...7d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at dette er så populært. Jeg gamer selv, men dette ser dritkjedelig ut. Interesserer meg ikke. Men har hørt en stor prosent som spiller dette er avhengige. Ca 40% mener jeg det var.

Syns du skal si nei

Anonymkode: 8a188...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme som ts, nektet og nektet og sendte han ut på lekeplassen der han gikk..... mutters alene. Det gikk så langt at gutten begynte å vise tegn på depresjon og jeg fikk et slag i trynet hos BUP. 

La han få spille, når min gutt fikk lov fikk han også tilbake det sosiale livet sitt. 

Anonymkode: 7ee92...2ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen for at han ikke får lov til å spille? Dette er jo nærmest barnespill.. Er selv gamer, og syns egentlig ikke noe om Fortnite som et spill. 

Husker når jeg var litta, satt alltid med gameboy eller på PC-en og spilte spill fra jeg var 6år :) Ser ikke noe galt i det. 

Anonymkode: 006a9...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en på 9, han har spillt siden han var 8. Har ikke tatt noe skade av det, ikke avhengig eller noe annet negativt. Han har fått mange nye venner i klassen derimot, som spiller Fortnite, jenter også.

Anonymkode: 6acf6...66b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sønn på 9 år, som helt siden Fortnite kom har mast om å få spille. Jeg vet flere i klassa hans får lov, egentlig alle hans beste venner, og han føler seg veldig utenfor da han ikke får lov, det snakkes mye om fortnite innad i gjengen dems.

Han er så lei seg fordi han ikke får lov, og jeg skjønner jo at det er vondt for han å føle seg så utenfor.

Ville dere latt han få spille? Med tidsbegrensning på så og så lenge, noen bestemte dager i uka? For det er dette jeg vurderer, da jeg som mor synes det er utrolig vanskelig å nekte han det da alle hans beste venner spiller..

Anonymkode: 6691e...1d5

Er du sikker på at alle vennene får spille?Noen sier det kanskje bare ?

Ikke lett det der.Har samme problemet.

Men heldigvis flere av vennene som ikke får lov og da er det lettere å forstå at han ikke får lov.

Anonymkode: 152e4...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en foreldregruppe for klassen hans sine foreldre, på Facebook, der du kan spørre om noen der lar sine barn i den klassen spille spillet? Så får du sett mer om det er «alle»?

Anonymkode: c077a...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke at dette er så populært. Jeg gamer selv, men dette ser dritkjedelig ut. Interesserer meg ikke. Men har hørt en stor prosent som spiller dette er avhengige. Ca 40% mener jeg det var.

Syns du skal si nei

Anonymkode: 8a188...739

Da må de isåfall ha få satt diagnose. Høres latterlig ut.

Anonymkode: 41f84...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vanskelig, her får ikke 10 åringen spille fortnite. Har blitt mast om det i sikker 1,5 år men ingen av hans bestevenner spiller det så mye så da har det egentlig gått greit. 

Vi hadde en avtale foreldrene i mellom i klassen at fortnite ikke var ønskelig fordi det tok over fokuset på skolen, førte til utestengelse i friminutt og mobbing... nå tror jeg ikke det er så mye spilling som før.

er generelt i mot skytespill (uansett hvor lite realistisk det der).

Anonymkode: 6a844...09d

Barn finner ALLTID noe å mobbe hverandre for. Er det ikke Fortnite, er det noe annet. Naivt å tro at kollektivt forbud fikser noe som helst.

Anonymkode: c07c4...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...