AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Hvor mye er det egentlig greit å "kreve" av leietaker..? Leier et hus med veldig mye tomt, det ble sagt at vi ikke trengte å tenke på annet enn plenklipping og snømåking før vi signerte kontrakt. Men så tar utleier det som en selvfølge at vi skal beskjære gedigne trær og busker når det trengrs, de selv betaler bare for leie av lift, og de har stige, spader, hekkesaks osv. Bortkjøring av rasket skal vi liksom gjøre. Og blomstermidler osv må vi selv stå for. Kjæresten min føler seg som en vaktmester og jeg som en gartner. Det er masse å gjøre i hagen som føles mer som en park. Eller jungel, for den er full av busker, trær og blomsterbed. Vi ser etter ny bolig, men det er rift om utleieboliger her, og vi har ikke råd til å kjøpe leilighet ennå. Da jeg kom kjørende hjem i dag sto utleierne på plena. (En venninne fikk helt hetta da hun hørte dette, "de må holde seg unna eiendommen dere leier"). Kona sa at hun skulle komme tilbake og fjerne noe blomstergreier som er visne. Jeg har vannet og luket i hytt og pine. Nå tenkte jeg at det lir mot høst, alle begynner å få brune busker og blomster nå vel. Jeg sa at jeg kan ordne med de blomstene. Men nå vet jeg søren hvilke hun mener. Det var noen få ved garasjen, sa hun. Men det er 5 bed å velge mellom og det meste i hele hagen ser shabby ut pga været som har vært. Jeg har gjort så godt jeg har kunnet. Men når jeg har spurt venner om plantetips osv så har alle blitt helt sjokka over hvor mye vi har tatt vare på hagen. Og mener at utleier helst må gi blaffen i hvordan vi ordner der, eller fikse ting selv så lenge kontrakten ikke sier noe om at vi må gjøre alt. Hva mener dere? Jeg har slett ikke grønne fingre, men har googlet osv for å gjøre ting rett. Vet ikke om jeg bare skal klippe vekk det bruneste eller fjerne hele planten. Vet ikke navnet på plantene så jeg får googlet heller. Anonymkode: 34390...e87
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Hvorfor spør du ikke bare utleier om hvorfor de har gått bort fra avtalen dere hadde? Anonymkode: bbae9...cb8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå