Gå til innhold

Erfaringer med hund og små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på seks år som ønsker seg hund. Vi hadde hund før hun ble født, og kan i grunn godt tenke oss hund igjen. Vi hadde flere trekkhunder, men det er nok ikke så aktuellt nå. Noen som har erfaringer med hvilke raser som kan egne seg. Vi ser for oss en mellomstor hund som går godt sammen med barn. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

først og fremst ville jeg tenke meg om før jeg kjøpte en hund til en 6 åring..

Skrevet

Hei. Skjønner at jeg var litt uklar. Vi har ikke tenkt å kjøpe hund til seksåringen, men det at hun har lyst på hund har fått oss til å tenke på å skaffe oss hund igjen. Så det jeg var ute etter var noen erfaringer med hunderaser som kan passe når man har så små barn. :)

Skrevet

ÅÅåååh, hehe jeg ble bare litt bekymret. hunde asylene er fulle av "kjøpe en hund til 4-5-6-7-8 åringen" hunder..

Men hunderaser er jeg ikke helt sikker på..

her nede (nederland...) er det veldig maaaasssse jack russel terriere.. det er robuste hunder..

Cavalieren er sikkert fin til barn (pluss at den er nyyyydelig!!)

Der er masse små terrier og spaniel raser som sikkert passer perfekt.

hehe kjøp et hundeleksikon og let i vei:)

lykke til!!!

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Jeg har i grunnen ikke hørt om så veldig mange raser som er spesielt barnevennlige i seg selv. Hvor barnevennlig en hund er, kommer an på hvordan man trener opp barna, mener jeg. Klarer barna å oppføre seg sammen med hunden, blir nesten alle hunder barnevennlige.

Gjest Gjesta
Skrevet

Engelsk bulldog er kjent for å være glad i barn. Jeg vewt ike om dere liker dette utseende da, men den skal være veldig glad i barn iallefall..

Skrevet

Ridgebacker er jevnt over snille mot barn og stødige, men en ridgeback valp i huset samtidig med nokså små barn.... steike for et slit. Å få tak i en voksen ridgeback derimot :)

Skrevet

Leonberger! (kommer vel ikke akkurat i kategorien mellomstor hund, men pytt sann...)

Utrolig kosete og rolige bamser som elsker unger og som ungene elsker å kose med. Har selv valp som er vant med store unger, men takler småunger (1-3 år) helt fantastisk. Uendelig tålmodighet med kravling og undersøkelser, og ungene lykkelige når de får ligge og kose den deilige, myke pelsen.

Skrevet

Leon er en nydelig hund da... åssen bil har man med et sånt beist (sorry) i huset?

Skrevet

Berner Sennen er veldig glad i unger, golden retriever, labrador, flatcoat, alaskan malamute. Det er mange raser, men man må jo også tenke på hvilke andre egenskaper man vil at hunden skal ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...