AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Hvis dere har en god og åpen kommunikasjon med foreldrene, er dette med på å gi dere tillit til foreldrene, eller er ikke dette avgjørende? Har dere tillit til de fleste foreldre til barna i barnehagen dere jobber, eller er det faktorer som gjør at tilliten minsker? Hadde vært interessant å vite hvorfor dere får tillit til noen foreldre, mens andre kanskje ikke oppnår det samme tillitsforholdet. Anonymkode: 0ab5f...042
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere har en god og åpen kommunikasjon med foreldrene, er dette med på å gi dere tillit til foreldrene, eller er ikke dette avgjørende? Har dere tillit til de fleste foreldre til barna i barnehagen dere jobber, eller er det faktorer som gjør at tilliten minsker? Hadde vært interessant å vite hvorfor dere får tillit til noen foreldre, mens andre kanskje ikke oppnår det samme tillitsforholdet. Anonymkode: 0ab5f...042 Så lenge barnet har alt de trenger i barnehagen og foreldrene virker interessert og oppegående i hente/levering har vi jo ingen grunn til å tenke noe annet!:) Anonymkode: 20a87...eea
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Det viktige er at foreldre har tillit til at barnet blir godt ivaretatt og vice versa. Noen foreldre er introverte, reserverte og sier lite, mens andre snakker om alt og ingenting på utpust. Vi ser barna først og fremst, og en ser lett om et barn har det godt. Vi driver ikke å studererer foreldre for å finne noe mistenkelig. De aller fleste foreldre er flinke foreldre. Så har du unntakene. Barn som er steesset, apatiske, kommer uten sokker i støvlene og er mer enn normalt skitne flere dager på rad. Da spiller det ingen rolle om foreldre er blide og åpne eller om de er mer lukkede, og de kan komme i begge kategorier. Hvis vi mistenker rus, på samme måte. Alt handler om barnas beste, og foreldre kommer i alle utgaver. Anonymkode: 23e95...957 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge barnet har alt de trenger i barnehagen og foreldrene virker interessert og oppegående i hente/levering har vi jo ingen grunn til å tenke noe annet!:) Anonymkode: 20a87...eea Jeg er litt rar sosialt. Altså, jeg liker ikke "smalltalk", jeg har tillitt til at mitt barn har det godt i barnehagen og jeg følger med på oppdateringer på nettet for å få med meg hva barnet har gjort løpet av dagen. Det jeg derimot ikke liker er å stoppe opp å snakke med enhver ansatt under hente situasjoner. Det gjør jeg kanskje 1 gang i uka.. jeg hilser og jeg sier hodet, hverken mer eller mindre. Når jeg henter er jeg sliten og ønsker dra hjem for å stelle istand mat til meg og barna. Vil jeg da få mindre tillit som forelder, er det det du mener? Anonymkode: 0f98e...344
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 Hvis barnet har det de trenger og foreldrene viser interesse ved henting og levering har vi tillit. Men vi har også tillit til de som er introvert. Handler ikke om smalltalk i garderoben. Men vi bryr oss mest om barna. Viser barna unormal adferd og reaksjoner og vi blir bekymret for barnet, blir vi bekymret. Vi vet også at ikke alle barn har det godt. Statistisk sett. Vår jobb er å følge opp barna. Anonymkode: 730b3...aa7
Absol Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 Stort sett, ja. Men jeg blir stadig vekk skuffet.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet har det de trenger og foreldrene viser interesse ved henting og levering har vi tillit. Men vi har også tillit til de som er introvert. Handler ikke om smalltalk i garderoben. Men vi bryr oss mest om barna. Viser barna unormal adferd og reaksjoner og vi blir bekymret for barnet, blir vi bekymret. Vi vet også at ikke alle barn har det godt. Statistisk sett. Vår jobb er å følge opp barna. Anonymkode: 730b3...aa7 Er det faktisk slik at enkelte blir levert uten sokker eller skitne klær? Hva er det værste tilfellet du har vært borti? 😮 Akkurat nå, Absol skrev: Stort sett, ja. Men jeg blir stadig vekk skuffet. Hvordan da? Anonymkode: 0f98e...344
Absol Skrevet 3. september 2019 #8 Skrevet 3. september 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det faktisk slik at enkelte blir levert uten sokker eller skitne klær? Hva er det værste tilfellet du har vært borti? 😮 Hvordan da? Anonymkode: 0f98e...344 Foreldre jeg har oppfattet som oppegående som plutselig blir til totalt idioter når de skal skilles for eksempel. Har også opplevd saker der overgrep og mishandling har blitt avdekket hos foreldre som virkelig har alt på stell utad. Synes ofte de verste sakene kommer overraskende.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #9 Skrevet 3. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt rar sosialt. Altså, jeg liker ikke "smalltalk", jeg har tillitt til at mitt barn har det godt i barnehagen og jeg følger med på oppdateringer på nettet for å få med meg hva barnet har gjort løpet av dagen. Det jeg derimot ikke liker er å stoppe opp å snakke med enhver ansatt under hente situasjoner. Det gjør jeg kanskje 1 gang i uka.. jeg hilser og jeg sier hodet, hverken mer eller mindre. Når jeg henter er jeg sliten og ønsker dra hjem for å stelle istand mat til meg og barna. Vil jeg da få mindre tillit som forelder, er det det du mener? Anonymkode: 0f98e...344 Nei..? Ingen som forventer at du skal stoppe opp og smalltalke med hver eneste ansatt, det har vi uansett ikke tid til... Men om vi vil fortelle noe som har skjedd med barnet i løpet av dagen og du ikke er interessert i å høre er jo ikke det helt bra da! Anonymkode: 20a87...eea
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #10 Skrevet 3. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det faktisk slik at enkelte blir levert uten sokker eller skitne klær? Hva er det værste tilfellet du har vært borti? 😮 Hvordan da? Anonymkode: 0f98e...344 Her er det verste da en 2-åring ble levert i kun kjole uten armer og uten noen ting under midt på vinteren. Ikke jakke engang. Og ingenting i byttekorga! Tar man det opp er svaret alltid: men barnet ville ha bare det på. Det er som om noen foreldre tror de ikke har noe de skulle ha sagt i det hele tatt!! Anonymkode: 20a87...eea
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #11 Skrevet 3. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det faktisk slik at enkelte blir levert uten sokker eller skitne klær? Hva er det værste tilfellet du har vært borti? 😮 Anonymkode: 0f98e...344 Ja, noen ganger kan barn komme uten sokker eller lue, det er ikke alle kamper foreldre tar om morgenen, dem om det. Utover det generelle svaret der, så har jeg taushetsplikt, også her inne. Anonymkode: ad015...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #12 Skrevet 3. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei..? Ingen som forventer at du skal stoppe opp og smalltalke med hver eneste ansatt, det har vi uansett ikke tid til... Men om vi vil fortelle noe som har skjedd med barnet i løpet av dagen og du ikke er interessert i å høre er jo ikke det helt bra da! Anonymkode: 20a87...eea Men kommer ikke det litt an på hva dere har å fortelle? Jeg er ikke noe glad i small talk, og sliter spesielt med folk som bruker veeeldig lang tid på å formidle enkle ting (snakker i ti minutter når det hadde klart seg med ja eller nei). Klart man vil vite om det har skjedd noe spesielt, men henting i barnehagen er en av veldig mange ting som skjer i løpet av dagen, så hvis det bare har vært en helt vanlig dag, vil man kanskje helst slippe en lengre tirade om selvfølgeligheter og bagateller ... Anonymkode: 70bc7...808
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #13 Skrevet 3. september 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kommer ikke det litt an på hva dere har å fortelle? Jeg er ikke noe glad i small talk, og sliter spesielt med folk som bruker veeeldig lang tid på å formidle enkle ting (snakker i ti minutter når det hadde klart seg med ja eller nei). Klart man vil vite om det har skjedd noe spesielt, men henting i barnehagen er en av veldig mange ting som skjer i løpet av dagen, så hvis det bare har vært en helt vanlig dag, vil man kanskje helst slippe en lengre tirade om selvfølgeligheter og bagateller ... Anonymkode: 70bc7...808 Å stå i ti minutter å snakke med alle foreldre har vi ikke tid til... Anonymkode: 20a87...eea
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #14 Skrevet 3. september 2019 7 timer siden, Absol skrev: Foreldre jeg har oppfattet som oppegående som plutselig blir til totalt idioter når de skal skilles for eksempel. Har også opplevd saker der overgrep og mishandling har blitt avdekket hos foreldre som virkelig har alt på stell utad. Synes ofte de verste sakene kommer overraskende. Hva gjør de når de skal skilles ? Behandler barna dårlig eller det at de er idioter mot bhg ansatte? 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei..? Ingen som forventer at du skal stoppe opp og smalltalke med hver eneste ansatt, det har vi uansett ikke tid til... Men om vi vil fortelle noe som har skjedd med barnet i løpet av dagen og du ikke er interessert i å høre er jo ikke det helt bra da! Anonymkode: 20a87...eea haha, jeg stopper jo selvsagt om noen prøver å prate til meg. Men hvis ikke da går jeg 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, noen ganger kan barn komme uten sokker eller lue, det er ikke alle kamper foreldre tar om morgenen, dem om det. Utover det generelle svaret der, så har jeg taushetsplikt, også her inne. Anonymkode: ad015...2a8 Ja det kan jeg også finne på å gjøre. Feks nå, da kan jeg levere barnet uten ytterjakke og lue, i og med jeg selv bare har på genser og bukse. På vinteren er det noe annet 😛 men nå er det jo slik at barnet har 3 forskjellige utedresser, 2 jakker, 1 turbukse + alt han trenger i bhg. Trenger ikke ha på lue før å løpe 10m fra bilen. Anonymkode: 0f98e...344
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #15 Skrevet 3. september 2019 Man får som regel ike bra inntrykk av foreldrene de få minuttene de henter og leverer. Som kjent finnes det sjarmerende psykopater som mobber egne barn uten at noen ville trodd det. Man får ikke inntrykk av hvordan noen er som forelder på så korte møter. Noen kan virke glade og snille, uten at det betyr de er gode foreldre som ser barnas behov. På samme måte kan noen virke sure og mutte fordi de er stressa, uten at det betyr de er dårlige foreldre Anonymkode: c1881...72f 2
Applehead Skrevet 3. september 2019 #16 Skrevet 3. september 2019 Jeg har tillitt til de aller fleste foreldre. De aller fleste gjør en utmerket god jobb 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #17 Skrevet 3. september 2019 Jeg har tillit til alle foreldrene ja, hvorfor skulle jeg ikke ha det? Skal man gå rundt å tenke at alle er skyldige til det motsatte er bevist? 🙄 Anonymkode: 865e8...a10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå