Gå til innhold

Småbarns mor - Ensom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Månedene og ukene går og jeg føler meg mer og mer ensom. Jeg har en mann som elsker meg (barnefar) og et fantastisk barn. Har familie og svigerfamilie, men ingen av de er flinke til å stile opp med barnepass/avlastning eller bare det å invitere med på ting.

Jeg har kun ei venninne, og hun har ikke barn, hun har nettop fått seg kjæreste og er mye opptatt med både tid med han (som jeg forstår) og hun jobber mye. 

Jeg sliter med sosial angst og er derfor ikke så frempå. Barnet har ikke startet i bhg enda, og dagene blir like, og jeg mer ensom. Jeg er så takknemlig for barnet og koser meg egentlig, men samtidig så har jeg lite alenetid og føler jeg mister meg selv. Mannen har 9 til 4 jobb, så er heldig med at han kommer hjem hver dag, men jeg trenger også tid utenfor huset, men hvem skal jeg være med? Derfor blir det til at jeg går meg en tur, godt det. Men trenger liksom noe mer, snakke med andre enn barnet som ikke kan snakke, mannen og av og til på telefon med mamma..

Denne ensomheten kom som et slag i trynet, og jeg sliter mer med det enn jeg sier til noen som helst. 

Ny her på forumet så postet først i graviditet og spedbarnsforumet, så litt feil. Så poster her også. Barnet er 1 år, så er jo ikke spedbarn.

Anonymkode: 47ddb...f5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk hey girl! Forumene på fb

Anonymkode: 1ff28...fbb

Skrevet

Babysang i kirken?

Termingruppe på Facebook?

barselgruppe i regi helsestasjonen?

🙂

Anonymkode: 428e2...3ae

Skrevet

Skal du ikke ut i jobb etter hvert?

Har ikke mannen venner som dere kan invitere? Ingen naboer med barn på samme alder man møter på lekeplassen? Ingen babysang? Sånn yoga-kurs eller pilates der man har med baby? Jeg tenker noe lavterskel organisert noe er et sted å begynne. Spør på helsestasjonen om de har noe barselgruppe/lekegruppe-opplegg de kan anbefale, de vet gjerne hva som foregår i bydelen/bygda,. Åpen barnehage? 

For din egen del syns jeg du kan forsøke å finne noe lavterskel og organisert også, som du kan begynne på alene. Et kor? Et kurs av noe slag? En turgruppe? 

Anonymkode: 6390e...1b3

Skrevet

Hei ❤️ ensomhet er vondt men det er ting du selv må ta tak i, som å utfordre din sosiale angst, gå ut, ta kontakt med folk - som nevnt over er barselgrupper en måte, men santidig er babysang, babysvømming osv en fin greie som finnes de fleste steder om man vil ha kontakt med andre i samme situasjon, ellers tenker jeg det går ann å ta med ungen å gå på biblioteket, til svømmehallen, på kafe, gallerier osv for å kjenne på det å være blant andre, for en ting har jeg erfart som mor, barna får oppmerksomhet og på den måten kommer man i kontakt med andre ;) 

Anonymkode: 181ff...96a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...