Gå til innhold

Frie studiepoeng, hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et årsstudium i interkulturell forståelse kan også inngå i andre bachelorgrader som frie studiepoeng, og kan kombineres med utdanninger som journalist, sosionom, politi, lærer, sykepleier osv. 

Anonymkode: f7923...1ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at du kan bruke disse i stedet for enkelte valgfag. Slik at du f eks kan ta to/to og et halvt år på en utdanning og så få innbakt det du hadde fra før som om det var valgfag på bacheloren. Og dermed få en bachelorgrad. Men dette må du sjekke nøye, og få bekreftelse på at det går. 

Skrevet

Dvs du kan ta hva du vil, så lenge du oppnår de studiepoengene du skal til f.eks en master. For så å skrive masteren din

Anonymkode: 5de01...ef5

Skrevet
4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det betyr at du kan bruke disse i stedet for enkelte valgfag. Slik at du f eks kan ta to/to og et halvt år på en utdanning og så få innbakt det du hadde fra før som om det var valgfag på bacheloren. Og dermed få en bachelorgrad. Men dette må du sjekke nøye, og få bekreftelse på at det går. 

Hvor kan jeg sjekke dette? Og hvordan søker jeg eventuelt på bachelor, 2. Året? 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kan jeg sjekke dette? Og hvordan søker jeg eventuelt på bachelor, 2. Året? 

Du må snakke med studieveileder på den bachelorgraden du har tenkt å ta. 

Hvordan du søker på bachelorgrad andre året? Det er stort sett siste året, evt litt hvert år, hvor du har valgemner. Så du søker på vanlig måte og begynner som normalt på første år  , så får du disse emnene innbakt etterhvert. Slik at du kan bli ferdig tidligere. 

Slik jeg forstår det så vurderer du å ta dette årstudiet først og så evt en bachelorgrad etterpå? 

Skrevet
6 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Du må snakke med studieveileder på den bachelorgraden du har tenkt å ta. 

Hvordan du søker på bachelorgrad andre året? Det er stort sett siste året, evt litt hvert år, hvor du har valgemner. Så du søker på vanlig måte og begynner som normalt på første år  , så får du disse emnene innbakt etterhvert. Slik at du kan bli ferdig tidligere. 

Slik jeg forstår det så vurderer du å ta dette årstudiet først og så evt en bachelorgrad etterpå? 

Det stemmer 😊

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer 😊

Hvis du tenker å få hele eller deler av det inn i en bachelorgrad så bør du snakke med veileder på det studiet du vil ta senere for å få en bekreftelse på hva som blir godkjent. Det varierer veldig hva de godkjenner. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvis du tenker å få hele eller deler av det inn i en bachelorgrad så bør du snakke med veileder på det studiet du vil ta senere for å få en bekreftelse på hva som blir godkjent. Det varierer veldig hva de godkjenner. 

Tusen takk 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...