Gå til innhold

Ekstremt dyre og voldsomme utdrikningslag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi giftet oss for noen år siden, og har hatt veldig lyst til å gå i bryllup selv. Nå de seneste årene har flere av vennene våre også fått seriøse forhold og det har blitt noen bryllup. Vi har blitt like glade hver gang, men samtlige bryllup har enten vært i utlandet eller i andre deler av landet. Når vi må betale hotell, flyreiser m.m. i tillegg til den utgiften et bryllup faktisk er har vi rett og slett ikke hatt råd. Men det er nå én ting, folk må jo selvfølgelig få gifte seg der de har lyst. Selv om vi kunne tenke oss å feire dagen deres sammen med dem, er det jo viktig at de får det bryllupet de selv ønsker.

Det store problemet er at det er en trend i mannens vennekrets (selv om dette er litt forskjellige «vennegrupper») å ha lange og dyre utdrikningslag. De skal også gjerne holdes i utlandet eller på en annen kant av landet. Det skal vare en helg og det skal koste 2-3000 kroner. For en familie med tre barn hvorav en er baby er det jo ikke bare krevende økonomisk, men også tidsmessig. I min vennekrets har det vært vanlig med en dag som begynner litt tidlig og avsluttes på byen. Det har alltid vært i samme by og har kosta noen hundrelapper. Det er jo så mye enklere å få til. Det er så utrolig trist når man aldri hverken kan delta i bryllupet og heller ikke i utdrikningslagene til gode venner.

Er dette sånn det er nå overalt, eller?

Anonymkode: 2689e...dbf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det heldgivis ikke blandt min vennekrets. Vi har vel vært oppi 500 kr år person for ene utdrikkingslaget, men da var vi få personer, da bruden ikke ønsket noe voldsomme greier. Aldri vart over en dag, og heller ikke veldig lang reisevei (maks en time). 

Anonymkode: 02298...92c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette sånn det er nå overalt, eller?

Kansje bare blant de rike? Jeg opplever ikke dette. 

Anonymkode: e40b1...fbc

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kansje bare blant de rike? Jeg opplever ikke dette. 

Anonymkode: e40b1...fbc

Det er det som er så rart. Vi er overhodet ikke rike og selv om noen i gjengen har grei økonomi, vil jeg si de fleste er helt vanlige mennesker fra et helt vanlig område i en middels by. Ikke noe velstående Holmenkollen-folk akkurat.

Anonymkode: 2689e...dbf

• Liker 1
Skrevet

Mennene som gjerne vil ha disse utdrikkingslaget?

Jeg tror det er et påskudd for å komme seg unna hjemmefra.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, O.G. skrev:

Hehe, det tror jeg også! God unnskyldning for guttetur 😁

Ellers: nei, det mest vanlige er fortsatt en dag/kveld som koster kanskje 500 + egen drikke. Men jeg ser jo at enkelte drar det litt langt.... Men da er det bare å si at man ikke kan. Jeg gidder ikke så voldsomt opplegg ihvertfall. Det skulle I såfall vært noe helt spesielt som jeg har lyst til uansett. Og da måtte jeg selv ordnet barnevakt/hatt råd/avtalt med mann osv.

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

Guttetur er alltid gøy!

Jeg har vært i Budapest, Lofoten og Amsterdam i nylige utdrikningslag, gikk vel en 8-10,000 per tur men det var det absolutt verdt :). En bytur i Norge er jo bare trist... Var i et rimeligere utdrikninglag i Gøteborg også, og det var absoutt like gøy men endte vel på 5-6,000...

Skrevet
Akkurat nå, SM30 skrev:

Guttetur er alltid gøy!

Jeg har vært i Budapest, Lofoten og Amsterdam i nylige utdrikningslag, gikk vel en 8-10,000 per tur men det var det absolutt verdt :). En bytur i Norge er jo bare trist... Var i et rimeligere utdrikninglag i Gøteborg også, og det var absoutt like gøy men endte vel på 5-6,000...

Og det var sikkert gøy. Tviler ikke på det. Men om man har noe begrenset økonomi og/eller flere småunger hjemme så blir det jo vanskelig for hele familien. 

Helt enig i at man skal få dra på turer og slikt likevel, men dette kan bli vel voldsomt for mange. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Og det var sikkert gøy. Tviler ikke på det. Men om man har noe begrenset økonomi og/eller flere småunger hjemme så blir det jo vanskelig for hele familien. 

Helt enig i at man skal få dra på turer og slikt likevel, men dette kan bli vel voldsomt for mange. 

Jaja, men da sier man jo bare nei? Kan ikke ødelegge moroa for andre dersom man ikke har råd.

Enten tjene mer penger, ikke få unger eller droppe det :) 

Skrevet
Akkurat nå, SM30 skrev:

Jaja, men da sier man jo bare nei? Kan ikke ødelegge moroa for andre dersom man ikke har råd.

Enten tjene mer penger, ikke få unger eller droppe det :) 

Ja. Men da blir det færre som deltar, eller de deltar og får sur stemning hjemme (Som er berettiget).

Dere 'feirer' at kameraten skal gifte seg, da er det fint om flest mulig av kameratene blir med, og at dere anerkjenner at ved å gifte seg så betyr det faktisk at man må ta mest hensyn til barn og kone. 

Men ellers er jeg helt for både gutte- og jenteturer (Og utdrikningslag) 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Ja. Men da blir det færre som deltar, eller de deltar og får sur stemning hjemme (Som er berettiget).

Dere 'feirer' at kameraten skal gifte seg, da er det fint om flest mulig av kameratene blir med, og at dere anerkjenner at ved å gifte seg så betyr det faktisk at man må ta mest hensyn til barn og kone. 

Men ellers er jeg helt for både gutte- og jenteturer (Og utdrikningslag) 

Ja, men så gifter man seg forhåpentligvis kun en gang og alle vil ha et morsomt utdrikningslag. Kjipt å være den kompisen som har et kjipt lag fordi noen av kompisene ikke vil/kan ta seg råd til det...

Skrevet (endret)
2 minutter siden, SM30 skrev:

Ja, men så gifter man seg forhåpentligvis kun en gang og alle vil ha et morsomt utdrikningslag. Kjipt å være den kompisen som har et kjipt lag fordi noen av kompisene ikke vil/kan ta seg råd til det...

Vel... En del familiefedre kan faktisk ikke bruke 10 000 og være borte en helg. 

Og sånn blir det gjerne  for han som gifter seg også. 

Sånn er livet ofte. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 8
Skrevet
15 minutter siden, SM30 skrev:

Enten tjene mer penger, ikke få unger eller droppe det :) 

Ikke få unger slik at man får tid og råd til å delta i ekstravagante utdrikningslag ?! :ler:

Du må ha et veldig trist og ensomt liv 🤦‍♀️

TS: Ja, det er vel normen i mange kretser nå å arrangere utdrikningslag som koster tusenvis av kroner. Jeg pleier å takke nei 🤓 

Gidder ikke punge ut for en dag/helg med «supermorsomme» (😴) aktiviteter med noen andres venner. 

Anonymkode: 83c90...f70

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke få unger slik at man får tid og råd til å delta i ekstravagante utdrikningslag ?! :ler:

Du må ha et veldig trist og ensomt liv 🤦‍♀️

TS: Ja, det er vel normen i mange kretser nå å arrangere utdrikningslag som koster tusenvis av kroner. Jeg pleier å takke nei 🤓 

Gidder ikke punge ut for en dag/helg med «supermorsomme» (😴) aktiviteter med noen andres venner. 

Anonymkode: 83c90...f70

Fin hersketeknikk, men det får deg til å høres misunnelig ut.

Jeg skjønner at du må rettferdiggjøre ditt valg å sette avkom til verden, men hvis du ikke har råd til å delta i utdrikningslag til nære venner så mener jeg du ikke har råd til å få barn. Nå ser jeg heller ikke helt hvorfor man skulle dra i noen andres venners lag - jeg drar kun når mine venner drikkes ut..?

At du blir trøtt av "supermorsomme" aktiviteter synes jeg også sier en del om deg, sunshine... 

Skrevet
40 minutter siden, SM30 skrev:

Fin hersketeknikk, men det får deg til å høres misunnelig ut.

Jeg skjønner at du må rettferdiggjøre ditt valg å sette avkom til verden, men hvis du ikke har råd til å delta i utdrikningslag til nære venner så mener jeg du ikke har råd til å få barn. Nå ser jeg heller ikke helt hvorfor man skulle dra i noen andres venners lag - jeg drar kun når mine venner drikkes ut..?

At du blir trøtt av "supermorsomme" aktiviteter synes jeg også sier en del om deg, sunshine... 

Du høres ut som en ordentlig tullebukk! :)

Anonymkode: 38739...ac2

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du høres ut som en ordentlig tullebukk! :)

Anonymkode: 38739...ac2

Det er jeg😊😊

Skrevet

I en sånn situasjon hadde jeg droppet å reise i utdrikningslag, men evt sett om den av oss som er nærmest brudeparet får reist i bryllupet. 

Anonymkode: e3d24...a6a

Skrevet
3 timer siden, SM30 skrev:

Så det må bli kjipt fordi en ikke bruker 8/10 k, og er en helg i Amsterdam? 

Koser meg gløgg i hjel med å spille kort med gubben en fredagskveld jeg, men jeg skjønner at min definisjon på moro er litt skakk.. 

I mitt utdrikningslag var vi mange jenter, fordi utdrikningslaget ikke var overdådig. Jeg ble kledd ut, driti ut, fikk mat og drikke, fikk en enkel men sabla moro opplevelse, og vi dro på et utested kledd ut, alle sammen. Og jeg er så glad for at alle vennene mine kunne være med, jeg tar heller en "enkel" kveld i nærområdet med alle vennene mine, enn en helg meg 1/5 av venninnene mine, fordi resten ikke hadde råd, any day. 

• Liker 6
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det må bli kjipt fordi en ikke bruker 8/10 k, og er en helg i Amsterdam? 

Koser meg gløgg i hjel med å spille kort med gubben en fredagskveld jeg, men jeg skjønner at min definisjon på moro er litt skakk.. 

I mitt utdrikningslag var vi mange jenter, fordi utdrikningslaget ikke var overdådig. Jeg ble kledd ut, driti ut, fikk mat og drikke, fikk en enkel men sabla moro opplevelse, og vi dro på et utested kledd ut, alle sammen. Og jeg er så glad for at alle vennene mine kunne være med, jeg tar heller en "enkel" kveld i nærområdet med alle vennene mine, enn en helg meg 1/5 av venninnene mine, fordi resten ikke hadde råd, any day. 

Skjønner det jo godt hvis 4/5 av vennene dine er fattige og du evt selv er det også, da er det jo mye bedre å gjøre noe man har råd til! Man koser seg uansett ikke like mye om man hele tiden føler på at det er dyrt...

Skrevet
4 timer siden, O.G. skrev:

Det er vel heller kvinnfolk som vil ha dyrt utdrikingslag, baby shower, bridal party, gender reveal party og alt det andre tullet de adopterer fra Amerika.

Mannfolkene jeg kjenner i min omgangskrets som er gift hadde alle veldig spartanske utdrikingslag, det var enten guttetur på hytta eller en liten runde på byen.

Noen av de damene som disse gutta giftet seg med derimot skulle ha full pakke med prinsessebryllup, limousine og alt skulle være perfekt.

Anonymkode: 9d014...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...