AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Hvor ofte anbefaler DU vask med mild såpe under armene og underlivet + rumpe? Det er snakk om barneskolealder, ikke heftige sportsaktiviteter. Evt andre anbefalinger? Lenker til gode artikler? Pr i dag vaskes det daglig med mild uparfymert såpe (ikke hele kroppen daglig). Anonymkode: e5515...cd6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #2 Skrevet 4. september 2019 Hver dag. Anonymkode: ebe1d...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #3 Skrevet 4. september 2019 Hver dag ja. God hygiene må læres tidlig og barna må skjønne at daglig vask er normalt. Anonymkode: e7bd4...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #4 Skrevet 4. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver dag ja. God hygiene må læres tidlig og barna må skjønne at daglig vask er normalt. Anonymkode: e7bd4...ddf Har blitt fortalt at det er skadelig med såpe hver dag, og at vann er godt nok 5-6 ganger i uken (også armhulene og underlivet). Skulle visst være mye om det på nett, men fant ærlig talt ikke noe fornuftig. Så da spør jeg dere 😊 Jeg kommer nok til å fortsette med såpe hver dag. Vi har milde såper og skrubber ikke inn hele kroppen daglig med Nille-såpe, liksom 🤪 Anonymkode: e5515...cd6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #5 Skrevet 4. september 2019 Bare å kjøre på hver dag med mild såpe. Anonymkode: ebe1d...1f0
skruf Skrevet 4. september 2019 #6 Skrevet 4. september 2019 Vask av ansikt, under armene og underliv hver dag, også i barneskolealder. Ikke bruk såpe i ansiktet, bare vann. Og ikke bruk samme såpe som brukes på kroppen i underlivet, det skaper ubalanse nedentil. Og såklart ny truse hver dag ifm stell. Kjøp ei mild såpe til kroppen, gjerne ei oljebasert såpe for å unngå at huden blir tørr. Ph5 eucerin er veldig fin og mild, kjøpes på apoteket https://www.med24.no/eucerin-ph5-shower-oil-400-ml?gclid=CjwKCAjwnrjrBRAMEiwAXsCc47IdM-bXR71CJR2X_lACyomurBAuSSLXmhD6UQBkk4aPN6AZsewuIhoCAagQAvD_BwE
Danseren01 Skrevet 4. september 2019 #7 Skrevet 4. september 2019 Legen sier jo at man ikke skal vaske alt for ofte fordi da vansker man vekk viktige stoffer for kroppen 😉 Jeg vasker ansiktet og under armene hver dag med en vaskeklut. Men underlivet ville jeg nok ikke vasket hver dag. Underlivet trenger en spesiell ph-verdi og hvis man vasker det hver dag vil man vaske vekk de viktige stoffene. Kanskje annenhver dag? Eller kanskje til og med sjeldnere?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #8 Skrevet 4. september 2019 Barn før pubertet trenger bare å vaskes med vann til den daglige klutvasken. Hvis de har slurvet med å tørke seg bak kan man bruke intimsåpe ved behov i rumpa, men ikke i underlivet. Skolebarn bør lære seg å gjøre dette på egenhånd, for plutselig er de blitt store. Når de kommer i puberteten trenger de mild såpe under armene, men jenter skal ikke ha såpe i underlivet. Det er også viktig å skylle opp kluten og vaske bort såpen, for såperester kan irritere huden og faktisk bidra til lukt. Barn som er kommet i puberteten bør også læres å bruke deo hver dag etter klutvask (nautral og anglamark er gode, milde deodoranter), for andre barn plukker lett ut de som er begynt å lukte. Anonymkode: 5c257...6f0 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #9 Skrevet 4. september 2019 Man trenger ikke vaske prepubertale barn med såpe daglig. For et hysteri.. Anonymkode: 6c8c1...a0c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #10 Skrevet 4. september 2019 Er det hysteri at ungene har litt såpe i vaskevannet når de tar morgenvasken? 🤔 Det er jeg helt uenig i. Faktisk så er det helt ukomplisert og ingen her som har blitt hverken sår eller tørr (er gutter, da). Det gjorde vi i "gamle dager" da jeg var liten også. Ingen hysteri, kun rutine. Og ikke har vi fått noe varige mén eller lugubre intåleranser heller 😂😂😂 Anonymkode: e5515...cd6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå