AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #41 Skrevet 3. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som sagt det er et komplisert tema, så jeg gidder rett og slett ikke å gjøre jobben for deg. Det finnes mange grupper på Facebook som også legger ut forskning på dette, både Norske og amerikanske sider. Hadde du i det heletatt lest en del om stoffskifte hadde du garantert vært borti deg jeg skriver. Du får tro hva du vil. Anonymkode: ce696...067 Du gjøre jobben for meg? Det er jo for svarte du som slenger ut med en masse ubegrunnede påstander. Du må vise til troverdig forskning på det du hevder her, og jeg vet at du svarer som du gjør fordi du ikke har troverdig forskning å vise til, fordi det ikke finnes forskning som støtter opp om svadaen du kommer med, fordi det er svada. Tipper på at du ikke vet hvordan du gjør et litteratursøk engang i og med at du tror det er vanlig å melde seg inn i grupper på facebook for å finne litteratur. Anonymkode: b9e84...bb6 5
ajarRun Skrevet 3. september 2019 #42 Skrevet 3. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Slutt for all del ikke på medisiner og tro at du kan spise deg frisk!!! Det er farlig. Du må ta det resten av livet desverre. Anonymkode: 28838...41c Hva med Steve JObs? Han levde hele livet med en fruktdiett etter å ha fått kreft. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #43 Skrevet 3. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gjøre jobben for meg? Det er jo for svarte du som slenger ut med en masse ubegrunnede påstander. Du må vise til troverdig forskning på det du hevder her, og jeg vet at du svarer som du gjør fordi du ikke har troverdig forskning å vise til, fordi det ikke finnes forskning som støtter opp om svadaen du kommer med, fordi det er svada. Tipper på at du ikke vet hvordan du gjør et litteratursøk engang i og med at du tror det er vanlig å melde seg inn i grupper på facebook for å finne litteratur. Anonymkode: b9e84... Nei, alt jeg sier er at de fleste kan bli frisk fra lavt stoffskifte. Jeg vet om ganske mange fler enn meg selv som har det. Ufattelig mange har god effekt av å kutte ut blant annet gluten. Det skader jo INGEN å spise sunt gjør det vel? Nei, det finnes desverre ikke mye forskning på det, men noe. Det peker ikke i retningen at kosthold ikke har en effekt, tvert imot. Gluten er sentralt. Jeg tror ikke heller du helt skjønner hva lavt stoffskifte er (finnes dog ulike årsaker) og kompleksiteten. Jeg har vært på Facebook grupper for å dele erfaringer, lese forskning og andre artikler etc. Vi deler med hverandre. Gruppa fra USA deler mye bra artikler fra blant annet leger som jobber mye med ls. Grunnen til at jeg har svært liten lyst til å dele forskning og andre artikler da det ikke finnes en artikkel eller forskning som tar for seg alt det nødvendige og du virker ganske uviten om temaet. Jeg har også lest igjennom i 5 år og hatt mange samtaler med legen min som er veldig dyktig på ls. Jeg har for all del ikke lagret disse artiklene fordi jeg møter på en som ikke har interesse for det og ber meg gjøre jobben. Det tar også mye tid for meg å lete igjennom, lese omigjen og sile ut for deg. Det har jeg ikke kapasitet til. Men la med to jeg fant i farten så kanskje ballen kan rulle litt. Det er igrunn ikke så farlig hva du tror og ikke tror. En person som virkelig ønsker å prøve å bli frisk klarer fint å finne den infoen en trenger både på nett, grupper, hos enkelte leger i Norge etc. Og ikke minst prøve seg frem. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30060266/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9872614 Anonymkode: ce696...067 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #44 Skrevet 3. september 2019 2 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Hva med Steve JObs? Han levde hele livet med en fruktdiett etter å ha fått kreft. Han døde jo av kreft. Anonymkode: 54985...61f 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #45 Skrevet 4. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Min anti-tpo er lett forhøyet...ts Anonymkode: a78e0...cc5 https://sml.snl.no/thyreoideaantistoff Anti-tpo forhøyet kan også være tilstede hos friske. Er prøvene dine tatt flere ganger? Stusser på at du har begynt på Levaxin når selve stoffskiftehormonene tydeligvis var normale (?), og bare styringshormon og anti-TPO var forhøyet? Anonymkode: d45f6...a0a 1
Djungelvrål Skrevet 4. september 2019 #46 Skrevet 4. september 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ofte kan gluten skape betennelse i kroppen. Mange blir mye bedre ved å kutte dette. Anonymkode: ce696...067 Gluten er et vegetabilsk protein. Det finnes vegetabilsk protein i en rekke matvarer. Har du kilder på at gluten kan forårsake betennelse på folk som ikke har cøliaki?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #47 Skrevet 4. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, alt jeg sier er at de fleste kan bli frisk fra lavt stoffskifte. Jeg vet om ganske mange fler enn meg selv som har det. Ufattelig mange har god effekt av å kutte ut blant annet gluten. Det skader jo INGEN å spise sunt gjør det vel? Nei, det finnes desverre ikke mye forskning på det, men noe. Det peker ikke i retningen at kosthold ikke har en effekt, tvert imot. Gluten er sentralt. Jeg tror ikke heller du helt skjønner hva lavt stoffskifte er (finnes dog ulike årsaker) og kompleksiteten. Jeg har vært på Facebook grupper for å dele erfaringer, lese forskning og andre artikler etc. Vi deler med hverandre. Gruppa fra USA deler mye bra artikler fra blant annet leger som jobber mye med ls. Grunnen til at jeg har svært liten lyst til å dele forskning og andre artikler da det ikke finnes en artikkel eller forskning som tar for seg alt det nødvendige og du virker ganske uviten om temaet. Jeg har også lest igjennom i 5 år og hatt mange samtaler med legen min som er veldig dyktig på ls. Jeg har for all del ikke lagret disse artiklene fordi jeg møter på en som ikke har interesse for det og ber meg gjøre jobben. Det tar også mye tid for meg å lete igjennom, lese omigjen og sile ut for deg. Det har jeg ikke kapasitet til. Men la med to jeg fant i farten så kanskje ballen kan rulle litt. Det er igrunn ikke så farlig hva du tror og ikke tror. En person som virkelig ønsker å prøve å bli frisk klarer fint å finne den infoen en trenger både på nett, grupper, hos enkelte leger i Norge etc. Og ikke minst prøve seg frem. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30060266/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9872614 Anonymkode: ce696...067 Forskningen du viser til handler om sammenhengen mellom cøliaki og autoimmun hypothyreose. Det du har hevdet kan med andre ord ikke backes av disse artiklene. Nei det er nok ikke så farlig hva jeg tror og ikke tror, men det som er farlig er folk som deg som sprer feilinformasjon. Anonymkode: b9e84...bb6 1
Lady T Skrevet 4. september 2019 #48 Skrevet 4. september 2019 Hold deg unna soyamelk, soyaolje, tofu osv (soyasaus og fermentert soya er ok) Ikke fråtse i rå brokkoli, kål, jordbær og mat med goitrogener. Varmebehandlet skal det ikke være noe problem 🙂 Ta b12, da de fleste med LS sliter med opptaket av b12, og da hjelper det ikke med mat med b12, hvis tarmene ikke tar det opp. Ta selen, jod, sink, omega3, d-vit. Men vær forsiktig så du ikke tar for mye. Selv tar jeg optimalsettet fra fitline og fungerer bedre enn noen gang på det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #49 Skrevet 4. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, alt jeg sier er at de fleste kan bli frisk fra lavt stoffskifte. Jeg vet om ganske mange fler enn meg selv som har det. Ufattelig mange har god effekt av å kutte ut blant annet gluten. Det skader jo INGEN å spise sunt gjør det vel? Nei, det finnes desverre ikke mye forskning på det, men noe. Det peker ikke i retningen at kosthold ikke har en effekt, tvert imot. Gluten er sentralt. Jeg tror ikke heller du helt skjønner hva lavt stoffskifte er (finnes dog ulike årsaker) og kompleksiteten. Jeg har vært på Facebook grupper for å dele erfaringer, lese forskning og andre artikler etc. Vi deler med hverandre. Gruppa fra USA deler mye bra artikler fra blant annet leger som jobber mye med ls. Grunnen til at jeg har svært liten lyst til å dele forskning og andre artikler da det ikke finnes en artikkel eller forskning som tar for seg alt det nødvendige og du virker ganske uviten om temaet. Jeg har også lest igjennom i 5 år og hatt mange samtaler med legen min som er veldig dyktig på ls. Jeg har for all del ikke lagret disse artiklene fordi jeg møter på en som ikke har interesse for det og ber meg gjøre jobben. Det tar også mye tid for meg å lete igjennom, lese omigjen og sile ut for deg. Det har jeg ikke kapasitet til. Men la med to jeg fant i farten så kanskje ballen kan rulle litt. Det er igrunn ikke så farlig hva du tror og ikke tror. En person som virkelig ønsker å prøve å bli frisk klarer fint å finne den infoen en trenger både på nett, grupper, hos enkelte leger i Norge etc. Og ikke minst prøve seg frem. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30060266/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9872614 Anonymkode: ce696...067 Du har lest ting på facebook og derfor kan du gi medisinske råd, som kan være farlige hvis noen velger å følge dem og spise glutenfritt og slutte på medisin? Nå har du gått for langt og du er rapportert. Anonymkode: f6b89...33b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #50 Skrevet 4. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har lest ting på facebook og derfor kan du gi medisinske råd, som kan være farlige hvis noen velger å følge dem og spise glutenfritt og slutte på medisin? Nå har du gått for langt og du er rapportert. Anonymkode: f6b89...33b Da må du lese innleggene igjen. Jeg har IKKE PÅ NOEN SOM HELST TIDSPUNKT gitt medisinsk råd. Jeg har hele veien sagt at det er legen som må hjelpe TS med medisinering. Hvis du leser hva jeg skriver så deler vi både forskning, artikler OG EGNE ERFARINGER på facebook. Jeg er faktisk ganske fasinert over store kunnskapsmangler her inne og liten kunnskap om egen sykdom. Men er vel noen som trives å være syk også. Og når i h**** har jeg sagt at det bare er å slutte å spise gluten og dermed slutte med medisiner? Nå får du ta deg sammen. Jeg har tom. sagt at mange IKKE kan bli friske eller bedre. Og når ble råd om å spise bedre ulovlig? Jeez! Anonymkode: ce696...067 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #51 Skrevet 4. september 2019 Jeg la om kostholdet, inkludert vitaminer, og går ikke lenger på medisiner. Dette i samråd med lege som har spesialisert seg på stoffskiftesykdom. Det betyr ikke at det fungerer for alle, men det er da virkelig verdt et forsøk? Vanlige fastleger kan dessverre ikke nok om LS. Jeg gikk privat. Anonymkode: bcd90...536 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #52 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg har sluttet med levaxin etter å hatt lavt stoffskifte i mange år 😃 spiser normalt, men tar mye vitaminer og mineraler og spiser mye sunt, i tillegg til det vanlige kostholdet.. hadde ikke trodd det skulle virke så inn, meg jeg har altså kunnet slutte helt på medisiner - og i min familie har alle LS.. begge foreldre, besteforeldre og flere søsken. Anonymkode: 646e1...d30
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #53 Skrevet 30. oktober 2019 https://www.nrk.no/troms/professor-i-retten_-_-stoffskiftesykdom-kan-fore-til-psykose-1.14300435 Drap begått av kvinne som ble psykotisk pga lavt stoffskifte. Hun hadde droppet medisin. Just sayin’.... Anonymkode: 1cb8c...396
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #54 Skrevet 30. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/troms/professor-i-retten_-_-stoffskiftesykdom-kan-fore-til-psykose-1.14300435 Drap begått av kvinne som ble psykotisk pga lavt stoffskifte. Hun hadde droppet medisin. Just sayin’.... Anonymkode: 1cb8c...396 Hvis man slutter med levaxin er jo det i samarbeid med lege. Det er selvfølgelig kjempeskummelt å slutte på medisin av seg selv. Det er en kjent sak at man kan bli sinnsyk - og dø - uten medisiner når man trenger det. Det er ikke dermed sagt at en gang LS alltid LS. Det er mulig å bli frisk pga det man putter i seg 😁👏🏻 Anonymkode: 646e1...d30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå