Gå til innhold

Levaxin...for alltid?

Fremhevede innlegg

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det der er farlig. Det er ingen sak å gå på en medisin resten av livet. Stol på meg. Jeg bruker 8 forskjellige medisiner kun for å holde meg i livet pga forskjellige medisiner.

Den eneste som skal gi medisinske råd vedr. stoffskifte, er fastlegen din. Ikke hør på folk som kommer med medisinske råd vedr. sykdommen din.

Anonymkode: f6b89...33b

https://www.nrk.no/hordaland/mange-eldre-far-for-mye-medisiner-_-johannes-_92_-fikk-halvert-mengden-da-legen-gikk-gjennom-listen-1.14661621

Anonymkode: 90efa...3fc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går oå medisin og skulle gjerne sluppet. 

Tar imot alle råd om hvordan jeg skal bli frisk uten medisin 

Anonymkode: f0fd5...219

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være det. Mange faktorer som spiller inn. Mange har blitt helt friske/bedre med riktig kosthold. 

Anonymkode: ce696...067

Javel og hva var deres diett ? Jeg har gått på medisin et halvt år kan kroppen min klare å produsere selv igjen ?? 

Anonymkode: f0fd5...219

Skrevet

Ofte kan gluten skape betennelse i kroppen. Mange blir mye bedre ved å kutte dette. 

Haha for noe tøv. Håper virkelig ingen hører på dette tullet. 

Om du mener fortsatt at du har redd må du vise til troverdig forskning. 

Anonymkode: b9e84...bb6

• Liker 2
Skrevet

Helt feil. Selvfølgelig har kostholdet sinnsykt mye å si på hormonene dine. 

Har du hørt om empiri? 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke farlig å bli frisk. Men man må gjøre dette i samråd med en lege som har god kunnskap om ls og kosthold. Er ikke alle som har mulighet å bli frisk fra ls heller desverre. 

Ingen sak?, Du vet at medisiner har bivirkninger? Kan man slippe unna levaxin er det jo mye bedre. 

Det er heller ingen som kommer med medisinske råd her, men at det er fult mulig for de fleste med ls å bli frisk/bedre med en del arbeid og oppfølging av en dyktig lege! Det er fakta! og folk som sier det er umulig har desverre liten kompetanse på dette området. 

Jeg bruker levaxin jeg også, så ikke kom og snakk om at jeg ikke vet hva jeg snakker om.

Skrevet

Du kan risikere å få sånn lavt stoffskifte krise, hvor det blir så lavt at du risikerer koma. Men dette er sjeldent og du vil være dårlig i lang tid før det skjer, samt kuttet medisinen helt.

Anonymkode: 9f253...b05

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker levaxin jeg også, så ikke kom og snakk om at jeg ikke vet hva jeg snakker om.

Så fordi du går på levaxin så har du peil? 

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er kun tsh som er forhøyet, men t4 og antistoffer er normale kan det normalisere seg. Mange leger gir ikke levaxin pga forhøyet tsh alene (så lenge den er under 10), men følger heller opp pasient tett med blodprøver for å se om vedkommende normalisererer seg.

Anonymkode: f1240...622

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha for noe tøv. Håper virkelig ingen hører på dette tullet. 

Om du mener fortsatt at du har redd må du vise til troverdig forskning. 

Du mener sieriøst at ikke gluten skaper betennelse i kroppen? 🙈 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi du går på levaxin så har du peil? 

Kan du belegge påstandene dine med vitenskaplige studier? Om ikke sprer du vranglære som kan være potensielt livsfarlig. Belegg det du sier, eller hold teoriene dine for deg selv. At noen sier at det har hjulpet dem er bare anekdoter som ikke kan etterprøves og ikke har noen verdi når vi snakker om sykdom og medisinering.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Sussudio skrev:

Kan du belegge påstandene dine med vitenskaplige studier? Om ikke sprer du vranglære som kan være potensielt livsfarlig. Belegg det du sier, eller hold teoriene dine for deg selv. At noen sier at det har hjulpet dem er bare anekdoter som ikke kan etterprøves og ikke har noen verdi når vi snakker om sykdom og medisinering.

Det er et kompleks tema. Hvis du faktisk ikke har fått med deg korrelasjon mellom kosthold og stoffskifte er det bare å begynne å lese selv. Både bøker, forskning og fra leger som kan stoffskifte godt. Mye forskning gjenstår selvsagt.

Og hva i pokker er farlig ved å spise sunt? Er du redd for å bli frisk? Det er IKKE skadelig. Ingen må stoppe på medisiner uten hjelp av en lege som kan stoffskifte godt uansett. 

Og vet du, svært mange leger som medisinere pasientene sine gjør det helt feil, ødelegger livskvaliteten til pasientene sine og ødelegger hormonsystemet. 

Er jo ikke rart du tror at ingen kan bli bedre når du mangler veldig mye kunnskap. 

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener sieriøst at ikke gluten skaper betennelse i kroppen? 🙈 

Ja, jeg har cøliaki og gluten skaper betennelse i mine tarmer, men hos friske mennesker gjør ikke gluten det. Gluten påvirker ikke stoffskiftehormoner heller.

Du må underbygge slike tøvete påstander som du kommer med. Men selvsagt har du ikke noe å underbygge dem med fordi det er bare vissvass. 

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et kompleks tema. Hvis du faktisk ikke har fått med deg korrelasjon mellom kosthold og stoffskifte er det bare å begynne å lese selv. Både bøker, forskning og fra leger som kan stoffskifte godt. Mye forskning gjenstår selvsagt.

Og hva i pokker er farlig ved å spise sunt? Er du redd for å bli frisk? Det er IKKE skadelig. Ingen må stoppe på medisiner uten hjelp av en lege som kan stoffskifte godt uansett. 

Og vet du, svært mange leger som medisinere pasientene sine gjør det helt feil, ødelegger livskvaliteten til pasientene sine og ødelegger hormonsystemet. 

Er jo ikke rart du tror at ingen kan bli bedre når du mangler veldig mye kunnskap. 

Du må gjerne vise oss korrelasjonen mellom stoffskifte og kosthold. Og gjerne vis oss hvordan gluten lager betennelse hos mennesker uten cøliaki og hvordan dette påvirker stoffskiftet. Jeg vil gjerne se forskning som viser at å kutte ut gluten gjør at man får normalt stoffskifte om man fra før hadde for lavt stoffskifte, for det er jo det du hevder. 

Du sier at andre mangler kunnskap, men her er det faktisk du som mangler kunnskap. Du har ingenting å støtte opp mot alle påstandene du fyrer løs med i denne tråden, og da blir det søren meg for dumt å si at andre mangler kunnskap. Når du kommer med en påstand er det DITT ansvar å komme med empiri, det er ikke andres ansvar. Har du et problem med det, så slutt å poste slik bullshit som du kommer med i denne tråden. 

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne vise oss korrelasjonen mellom stoffskifte og kosthold. Og gjerne vis oss hvordan gluten lager betennelse hos mennesker uten cøliaki og hvordan dette påvirker stoffskiftet. Jeg vil gjerne se forskning som viser at å kutte ut gluten gjør at man får normalt stoffskifte om man fra før hadde for lavt stoffskifte, for det er jo det du hevder. 

Du sier at andre mangler kunnskap, men her er det faktisk du som mangler kunnskap. Du har ingenting å støtte opp mot alle påstandene du fyrer løs med i denne tråden, og da blir det søren meg for dumt å si at andre mangler kunnskap. Når du kommer med en påstand er det DITT ansvar å komme med empiri, det er ikke andres ansvar. Har du et problem med det, så slutt å poste slik bullshit som du kommer med i denne tråden. 

Som sagt det er et komplisert tema, så jeg gidder rett og slett ikke å gjøre jobben for deg. Det finnes mange grupper på Facebook som også legger ut forskning på dette, både Norske og amerikanske sider. 

Hadde du i det heletatt lest en del om stoffskifte hadde du garantert vært borti deg jeg skriver. 

Du får tro hva du vil. 

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt det er et komplisert tema, så jeg gidder rett og slett ikke å gjøre jobben for deg. Det finnes mange grupper på Facebook som også legger ut forskning på dette, både Norske og amerikanske sider. 

Hadde du i det heletatt lest en del om stoffskifte hadde du garantert vært borti deg jeg skriver. 

Du får tro hva du vil. 

Snakk om å drite seg ut. Det er DU som påstår ting, da er bevisbyrden DIN. 

Anonymkode: 6db2d...f9e

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt jeg forstår så er T3 og T4 normalt, det er bare TSH som er forhøyet? Og ikke anti-TPO eller TRAS?  Har TSH vært kontrollert flere ganger? Har andre årsaker til symptomene dine vært diskutert?

Det KAN være naturlig variasjon i TSH som kunne normalisert seg spontant, særlig hvis TSH ikke var veldig høy og ikke har vært målt flere ganger.

Anonymkode: d45f6...a0a

Hei. Ts her...mange som engasjerer seg. Jeg har ikke tenkt å slutte på medisinen...jeg bare lurte. Hadde også forhøya TPO. Har siste årene hatt angst og depresjon,det kan ligne på symptomene,spesielt at jeg er sliten. Men angsten er under kontroll no pga medisiner. Har symptom som tørt hår,hud,hovne fingerledd,legger på meg...

Anonymkode: a78e0...cc5

• Liker 1
Skrevet

Må nok bruke det resten av livet. jeg har høy anti tpo og må bruke levaxin resten av livet. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Prøver18 skrev:

Må nok bruke det resten av livet. jeg har høy anti tpo og må bruke levaxin resten av livet. 

Min anti-tpo er lett forhøyet...ts

Skrevet
17 minutter siden, Prøver18 skrev:

Merker du forresten noen bivirkninger av levaxin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...