AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Har symptom på lavt stoffskifte og siden styringshormonet er forhøya har jeg begynt på levaxin. Kommer jeg til å få lavt stoffskifte eller kan det skje at det stabiliserer seg slik at jeg ikke trenger medisin? Veit jeg kan spør legen,men har ikke time på seks uker. Noen som har gått på levaxin og etterhvert slutta? Er det noe jeg kan gjøre med kostholdet? Anonymkode: a78e0...cc5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Grunnen til at det stabiliserer seg, ER at du tar levaxin. Sluttet du med det uten å konferere legen din, vil den slutte å virke. Anonymkode: f6b89...33b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 Spis mat laget fra bunn av med rene råvarer og prøv deg frem da enkelte reagerer på noen matvarer. Prøv en stund å hold deg unna gluten og sukker. Få nok vitaminer i deg. Anonymkode: ce696...067 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spis mat laget fra bunn av med rene råvarer og prøv deg frem da enkelte reagerer på noen matvarer. Prøv en stund å hold deg unna gluten og sukker. Få nok vitaminer i deg. Anonymkode: ce696...067 Hva har gluten å gjøre med stoffskifte? Anonymkode: b9e84...bb6 12
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spis mat laget fra bunn av med rene råvarer og prøv deg frem da enkelte reagerer på noen matvarer. Prøv en stund å hold deg unna gluten og sukker. Få nok vitaminer i deg. Anonymkode: ce696...067 Tror du dette er nok til å stabilisere stoffskifte ? Anonymkode: f0fd5...219 4
tussi680 Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 Levaxin må du nok bruke hele livet gjennom, stoffskiftet har blitt i ulage og det greier ikke å reparere seg selv, slik at det må ha hjelp utenifra med tabletter. Har det selv. Det har ingenting med gluten og sukker å gjøre, det kommer det andre symptomer av. Tar du ikke levaxin vil stoffskiftecellene som en har i hele kroppen ødelegges og du blir veldig dårlig. Er kun en tablett og du blir fulgt opp av legen din som hjelper deg med å få riktig dosering via blodprøvene du tar. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Jeg går oå medisin og skulle gjerne sluppet. Tar imot alle råd om hvordan jeg skal bli frisk uten medisin Anonymkode: f0fd5...219 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #8 Skrevet 3. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har gluten å gjøre med stoffskifte? Anonymkode: b9e84...bb6 Ofte kan gluten skape betennelse i kroppen. Mange blir mye bedre ved å kutte dette. Anonymkode: ce696...067 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #9 Skrevet 3. september 2019 Man blir ikke frisk uten tilførsel av tyroksin. Blir helt matt av dere. Fungerer ikke skjoldbruskkjertelen- så gjør den ikke det. Samme hva dere spiser og ikke spiser. Kjedelig, men sånn er det. Gnål om dette annenhver uke. Google dere frem- eller konferer med lege!! Anonymkode: 3f139...466 11
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #10 Skrevet 3. september 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du dette er nok til å stabilisere stoffskifte ? Anonymkode: f0fd5...219 Det kan være det. Mange faktorer som spiller inn. Mange har blitt helt friske/bedre med riktig kosthold. Anonymkode: ce696...067 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #11 Skrevet 3. september 2019 18 minutter siden, tussi680 skrev: Levaxin må du nok bruke hele livet gjennom, stoffskiftet har blitt i ulage og det greier ikke å reparere seg selv, slik at det må ha hjelp utenifra med tabletter. Har det selv. Det har ingenting med gluten og sukker å gjøre, det kommer det andre symptomer av. Tar du ikke levaxin vil stoffskiftecellene som en har i hele kroppen ødelegges og du blir veldig dårlig. Er kun en tablett og du blir fulgt opp av legen din som hjelper deg med å få riktig dosering via blodprøvene du tar. Helt feil. Selvfølgelig har kostholdet sinnsykt mye å si på hormonene dine. Anonymkode: ce696...067 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #12 Skrevet 3. september 2019 Slutt for all del ikke på medisiner og tro at du kan spise deg frisk!!! Det er farlig. Du må ta det resten av livet desverre. Anonymkode: 28838...41c 11
tussi680 Skrevet 3. september 2019 #13 Skrevet 3. september 2019 Nei, ikke helt feil, vet at det kan gåes ned i dose ja, men ikke forever. Da må en jo spise grøntfor hele livet da? Inkludert forurenset som natur nå er? Eller?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #14 Skrevet 3. september 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt for all del ikke på medisiner og tro at du kan spise deg frisk!!! Det er farlig. Du må ta det resten av livet desverre. Anonymkode: 28838...41 10 år med lavt stoffskifte, flere år på medisiner,. Endret kostholdet og trappet ned i samråd med lege. Går nå ikke på medisiner, sluttet for et år siden. Jeg er ikke alene. Hvis du ikke tror det er mulig så bør du lese deg litt opp på ls. Anonymkode: ce696...067 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #15 Skrevet 3. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har symptom på lavt stoffskifte og siden styringshormonet er forhøya har jeg begynt på levaxin. Kommer jeg til å få lavt stoffskifte eller kan det skje at det stabiliserer seg slik at jeg ikke trenger medisin? Veit jeg kan spør legen,men har ikke time på seks uker. Noen som har gått på levaxin og etterhvert slutta? Er det noe jeg kan gjøre med kostholdet? Anonymkode: a78e0...cc5 Så vidt jeg forstår så er T3 og T4 normalt, det er bare TSH som er forhøyet? Og ikke anti-TPO eller TRAS? Har TSH vært kontrollert flere ganger? Har andre årsaker til symptomene dine vært diskutert? Det KAN være naturlig variasjon i TSH som kunne normalisert seg spontant, særlig hvis TSH ikke var veldig høy og ikke har vært målt flere ganger. Anonymkode: d45f6...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #16 Skrevet 3. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går oå medisin og skulle gjerne sluppet. Tar imot alle råd om hvordan jeg skal bli frisk uten medisin Anonymkode: f0fd5...219 Det der er farlig. Det er ingen sak å gå på en medisin resten av livet. Stol på meg. Jeg bruker 8 forskjellige medisiner kun for å holde meg i livet pga forskjellige medisiner. Den eneste som skal gi medisinske råd vedr. stoffskifte, er fastlegen din. Ikke hør på folk som kommer med medisinske råd vedr. sykdommen din. Anonymkode: f6b89...33b 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #17 Skrevet 3. september 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er farlig. Det er ingen sak å gå på en medisin resten av livet. Stol på meg. Jeg bruker 8 forskjellige medisiner kun for å holde meg i livet pga forskjellige medisiner. Den eneste som skal gi medisinske råd vedr. stoffskifte, er fastlegen din. Ikke hør på folk som kommer med medisinske råd vedr. sykdommen din. Anonymkode: f6b89...33b Det er ikke farlig å bli frisk. Men man må gjøre dette i samråd med en lege som har god kunnskap om ls og kosthold. Er ikke alle som har mulighet å bli frisk fra ls heller desverre. Ingen sak?, Du vet at medisiner har bivirkninger? Kan man slippe unna levaxin er det jo mye bedre. Det er heller ingen som kommer med medisinske råd her, men at det er fult mulig for de fleste med ls å bli frisk/bedre med en del arbeid og oppfølging av en dyktig lege! Det er fakta! og folk som sier det er umulig har desverre liten kompetanse på dette området. Anonymkode: ce696...067 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #18 Skrevet 3. september 2019 Hvis du begynner med det, vil kroppen slutte å produsere hormonet, og du må ta det livet ut ja. Jeg hadde samme problem, men legen spurte aldri om kostholdet mitt. Jeg hadde nektet meg selv alt rødt kjøtt i tenårene, og manglet derfor b12, som er essensielt for skjoldbruskkjertelen. Jeg droppet medisinene, og ryddet opp i kostholdet på flere områder. Noen mnd senere, var prøvene helt fine. Anonymkode: acec0...fd1 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #19 Skrevet 3. september 2019 PS. Aldri avslutt medisiner uten å opplyse legen om det Anonymkode: acec0...fd1 1
EvaLena Skrevet 3. september 2019 #20 Skrevet 3. september 2019 Jeg brukte Levaxin i mange år. Så var det en periode jeg prøvde uten, flere mnd. Da jeg tok blodprøve hos legen så var stoffskiftet helt fint. Han skrev ut ny resept på Levaxin og den hentet jeg aldri. Alle blodprøver etter det har vært fine og legen er fornøyd med en dosering jeg ikke har tatt på flere år nå. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå