AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #1 Skrevet 3. september 2019 Hei! Skal ta opp fag som privatist i januar, ca 46.000 til sammen... Jeg har ikke behov for å låne penger til mat og bolig, men lurte på om det går an å låne f.eks 76.000 av Lånekassen, altså 30,000 utenom? Kan man bestemme hvor mye penger man vil låne? Anonymkode: daafd...012
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 Link til tilleggslån Venninna mi gjorde dette da hun tok nettstudier, men hun skrev et tilleggsbrev i søknaden sin. På linken står det at det gjelder utdanning utenfor Norden, men venninna mi fikk 120 000 per skoleår ekstra i lån. Hun ringte Lånekassen på forhånd og forhørte seg. Anonymkode: 69df0...dba
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #3 Skrevet 3. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Link til tilleggslån Venninna mi gjorde dette da hun tok nettstudier, men hun skrev et tilleggsbrev i søknaden sin. På linken står det at det gjelder utdanning utenfor Norden, men venninna mi fikk 120 000 per skoleår ekstra i lån. Hun ringte Lånekassen på forhånd og forhørte seg. Anonymkode: 69df0...dba Tusen takk! Det jeg mente var at jeg ønsker å kun låne 76.000, ikke full studiestøtte som er rundt 120.000... Kan man det? Jeg fant ikke svar på Google siden jeg ikke visste hvordan jeg skulle formulere meg Anonymkode: daafd...012
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #4 Skrevet 3. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Det jeg mente var at jeg ønsker å kun låne 76.000, ikke full studiestøtte som er rundt 120.000... Kan man det? Jeg fant ikke svar på Google siden jeg ikke visste hvordan jeg skulle formulere meg Anonymkode: daafd...012 Er jo bare å betale tilbake det du ikke vil ha? Sette det på en høyrentekonto og betale tilbake med én gang du er ferdig? Anonymkode: aceb0...733 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #5 Skrevet 3. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Det jeg mente var at jeg ønsker å kun låne 76.000, ikke full studiestøtte som er rundt 120.000... Kan man det? Jeg fant ikke svar på Google siden jeg ikke visste hvordan jeg skulle formulere meg Anonymkode: daafd...012 Det står jo at man kan låne inntil en viss sum, det betyr ikke at man får låne alt. Har man kun behov for 76.000 så tror jeg de regner fram til det😊 Eller så var forslaget over her bra😊 Anonymkode: 69df0...dba
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #6 Skrevet 3. september 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står jo at man kan låne inntil en viss sum, det betyr ikke at man får låne alt. Har man kun behov for 76.000 så tror jeg de regner fram til det😊 Eller så var forslaget over her bra😊 Anonymkode: 69df0...dba Tusen takk for svar! Men jeg skjønte ikke helt, gir Lånekassen deg kun støtte for hva fagene koster? Eller kan man få mer til bolig og mat akkurat som studielån på universitetet? Når jeg gikk inn på kalkulatoren til Lånekassen så viste det utbetalinger per måned, men privatistskole e skal vel ha alt inn på en gang? Anonymkode: daafd...012
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #7 Skrevet 3. september 2019 Som privatist har du kun rett til støtte fra Lånekassen dersom du følger undervisning på skoler som Sonans, Akademiet o.l. Tar du fag på egenhånd, er du ikke berettiget til støtte. Anonymkode: 7e1fa...b2e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #8 Skrevet 3. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som privatist har du kun rett til støtte fra Lånekassen dersom du følger undervisning på skoler som Sonans, Akademiet o.l. Tar du fag på egenhånd, er du ikke berettiget til støtte. Anonymkode: 7e1fa...b2e Ja jeg skal gå på Sonans😃 Fagene for dette halvåret koster 46.000 til sammen, kan jeg få full studiestøtte uansett? Anonymkode: daafd...012
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #9 Skrevet 3. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg skal gå på Sonans😃 Fagene for dette halvåret koster 46.000 til sammen, kan jeg få full studiestøtte uansett? Anonymkode: daafd...012 Da har du rett på basisstøtte samt lån til skolepenger. Vil anbefale deg å ta opp så mye lån som mulig ettersom lånet er rentefritt mens du er under utdanning. Videre kan pengene benyttes til egenkapital hvis du i fremtiden skal kjøpe bolig. Anonymkode: 7e1fa...b2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå