Gå til innhold

Hva og hvor ofte bør jeg spise for å gå ned i vekt og stamme opp kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes nå selv jeg lever ganske sunt, men noe gjør jeg sikkert feil. Trenger kostholdsråd. Jeg har akkurat begynt med styrketrening nå og målet er å løfte velter 3 ganger pr uke. Ellers sykler jeg litt eller går på langrenn om vinteren. Jeg ønsker å gå ned i fettprosent, sånn ca 4-5 kg. Jeg er normalvektig i dag og vil fortsatt være det med den ønskene vektnedgangen. Jeg håper noen kam hjelpe meg med kostholdsråd her:)

Anonymkode: 34127...15c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4-5 kg er ingenting! Det kan du gå ned fort. 1 kg fett er ca. 7000 kcal, så om du brenner 900-1200 kcal hver dag er du i mål om en måned. Evt 350-600 kcal hver dag. 

Hvor mye du spiser eller hva du spiser har ikke mye å si, du må bare forbrenne mer enn du får i deg. Du kan brenne 600 kcal ekstra hver dag gjennom løping/annen kardio og spiser 600 kcal mindre for eksempel. 

Om du ønsker å stramme opp også så må du huske å spise nok karbohydrater og proteiner om du ønsker å se resultater. Ellers er det gunstig å spise lavkarbo for å brenne fett raskere. 

Anonymkode: 84ccb...f1f

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kiloene sier ikke noe om fettprosenten.

Bruk målebånd. Da ser du om du krymper på de rette stedene.

Skrevet

Når du akkurat har startet med styrketrening og det er så få kilo det er snakk om, så er det ikke sikkert at du egentlig trenger å gå ned i vekt. Dersom du fokuserer på å spise sunn mat med mye proteiner, og har fremgang på trening vil kroppen bli strammereo og bli mindre på samme vekt. Du kan altså få lavere fettprosent uten å gå ned i vekt. Dette er fult mulig å få til når du er fersk innen styrketrening.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...