AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Jeg synes nå selv jeg lever ganske sunt, men noe gjør jeg sikkert feil. Trenger kostholdsråd. Jeg har akkurat begynt med styrketrening nå og målet er å løfte velter 3 ganger pr uke. Ellers sykler jeg litt eller går på langrenn om vinteren. Jeg ønsker å gå ned i fettprosent, sånn ca 4-5 kg. Jeg er normalvektig i dag og vil fortsatt være det med den ønskene vektnedgangen. Jeg håper noen kam hjelpe meg med kostholdsråd her:) Anonymkode: 34127...15c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #2 Skrevet 3. september 2019 4-5 kg er ingenting! Det kan du gå ned fort. 1 kg fett er ca. 7000 kcal, så om du brenner 900-1200 kcal hver dag er du i mål om en måned. Evt 350-600 kcal hver dag. Hvor mye du spiser eller hva du spiser har ikke mye å si, du må bare forbrenne mer enn du får i deg. Du kan brenne 600 kcal ekstra hver dag gjennom løping/annen kardio og spiser 600 kcal mindre for eksempel. Om du ønsker å stramme opp også så må du huske å spise nok karbohydrater og proteiner om du ønsker å se resultater. Ellers er det gunstig å spise lavkarbo for å brenne fett raskere. Anonymkode: 84ccb...f1f
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. september 2019 #3 Skrevet 4. september 2019 Kiloene sier ikke noe om fettprosenten. Bruk målebånd. Da ser du om du krymper på de rette stedene.
sunt_fokus_ Skrevet 7. september 2019 #4 Skrevet 7. september 2019 Når du akkurat har startet med styrketrening og det er så få kilo det er snakk om, så er det ikke sikkert at du egentlig trenger å gå ned i vekt. Dersom du fokuserer på å spise sunn mat med mye proteiner, og har fremgang på trening vil kroppen bli strammereo og bli mindre på samme vekt. Du kan altså få lavere fettprosent uten å gå ned i vekt. Dette er fult mulig å få til når du er fersk innen styrketrening. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå