AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Min mann har tidligere spilt i eliteserien mens vi hadde tre barn, ett med diagnose som krever ekstra. ALT falt på meg. Han var på treningleir, trente fire kvelder i uka, hadde en til to kamper i uka, og hadde i tillegg mange reisedøgn. I tillegg jobbet han 50% dagtid. På den tiden var deg jeg valg vi tok sammen som familie. Vi hadde stor hjelp av utvidet familie som neste bodde med barna og meg. Barna så pappaen sin fra tribunen eller på TV. Idretten genererte også penger og jeg syntes det var greit. Jeg var hjemme i mange år fordi hans idrett krevde det av meg (i tillegg til et barn med diagnose som også trengte det) Mannen min ble eldre og syntes det tok mye tid fra familien, så han la opp. Barna og jeg elsket å ha ham hjemme på kvelden. ... men nå har idioten helt uten videre bestemt seg for et comeback UTEN å prate med meg først!! Jeg jobber og trives med det, barna ser pappaen sin, og han er hjelpetrener på barnas idrettslag. Han forstår faen ikke hva det krever av MEG at han skal gjøre comeback. Han vil slutte i jobben sin, så økonomisk står vi likt. Han kom faen meg hjem med en kontrakt og har ikke snakket med manager eller noe! Ikke kan han forvente mye spilletid heller, for han er mye eldre enn de fleste andre som spiller elite. jeg nekter å gå tilbake til livet vi hadde før! Skal han gjøre dette igjen kan vi like gjerne skilles, for da ser vi han aldri uansett. Hvordan i helvete er det mulig å ta en sånn avgjørelse uten å snakke med familien sin?!?!?! Til og med pappaen hans ringte ham å skjelte ham ut (men betrygget meg om at de skulle stille opp 100% for barna og meg). så mitt spørsmål er; hadde dere godtatt dette? For jeg har mest lyst til å sende inn søknad om skilsmisse! Anonymkode: 65e65...4d2 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 Nei dette hadde jeg hatt problemer med, spesielt den delen om hvor selvfølgelig han tar dette at det er greit for deg. Du tok virkelig ekstremt mye ansvar så han kunne spille, jeg tror ikke han er klar over hvor mye du har bidratt og tatt på deg så han kunne følge drømmen. Anonymkode: a62a2...bf0 22
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 Nei. Hva skal man med en mann som aldri er der? Anonymkode: 097d0...ec5 21
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 Det spørs litt på hvilket lag det var snakk om. Hadde det vært Rosenborg så hadde det vært greit. Anonymkode: 86f49...790 17
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Hvor gamle er dere? Enig i at dette blir litt i overkant. Veldig spesielt at han avklarer dette med deg først. Anonymkode: 76dc7...cda 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er dere? Enig i at dette blir litt i overkant. Veldig spesielt at han avklarer dette med deg først. Anonymkode: 76dc7...cda *ikke avklarer med deg, skulle det selvsagt stå Anonymkode: 76dc7...cda 1
NBA Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs litt på hvilket lag det var snakk om. Hadde det vært Rosenborg så hadde det vært greit. Anonymkode: 86f49...790 Spiller man på RBK jobber man ikke 50% ved siden av fotballen🤦♂️ 13
HalldirV2 Skrevet 2. september 2019 #8 Skrevet 2. september 2019 En eliteseriespiller med en 50% stilling ved siden av? Og attpåtil hevder du han er pensjonert og vil gjøre comeback? 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #9 Skrevet 2. september 2019 Hvis dette var reelt hadde det vært fire-fem personer innom tråden allerede som fikk nok info av deg til å identifisere dere. Anonymkode: e2e67...efb 11
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #10 Skrevet 2. september 2019 Takk for svar! Jeg var hjemme i syv år (men fødte tre barn på denne tiden). Vi er i 30-årene. Sist han spilte elite hadde vi nok penger til at jeg kunne være hjemme, det har vi ikke nå. Han sier opp sin stilling for å kunne spille elite, men fordi han ikke lenger er på topp får han heller ikke betalt all verden. Hans betaling er lik den han har i sin 08-16 jobb. Altså skal han være borte de aller fleste kvelder, spille kamper i helgene, være på treningsleir og ha reisedøgn og jeg må være alene med alt her hjemme i tillegg til at jeg også må jobbe. Til og med foreldrene hans ble forbanna på han! og til deg som sier jeg har vært heldig som kunne være hjemme: jeg fødte tre barn på de årene, mye av tiden ville jeg uansett vært i permisjon. Og jeg hadde heller ikke lyst til å være hjemmeværende. Det var noe jeg MÅTTE pga et barn med diagnoser. Jeg gjorde det for at han skulle få leve ut drømmen sin. Vi fikk det til å fungere fordi han har foreldre som praktisk talt bodde med oss. Og nei; vi er ikke rike! Han tjente aldri «big money» på idretten. Vi lever i et normalt hus i et normalt område og har tilsammen en gjennomsnittsinntekt Anonymkode: 65e65...4d2 11
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #11 Skrevet 2. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette var reelt hadde det vært fire-fem personer innom tråden allerede som fikk nok info av deg til å identifisere dere. Anonymkode: e2e67...efb Nope, for vi snakker ikke den idretten som alle tror. Det er eliteserie i fler idretter enn fotball. Anonymkode: 65e65...4d2 17
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #12 Skrevet 2. september 2019 8 minutter siden, HalldirV2 skrev: En eliteseriespiller med en 50% stilling ved siden av? Og attpåtil hevder du han er pensjonert og vil gjøre comeback? Vi snakker ikke fotball. Anonymkode: 65e65...4d2 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #13 Skrevet 2. september 2019 Det er ikke fotball, det er en annen idrett. Og ja, jeg kan lett bli kjent igjen for de som er interessert i denne idretten. Men jeg bryr meg ikke, for dette er søren ikke ok! Laget han skal spille på nå er 30 min kjøring unna og masse bompenger, og han har ikke sponsor lengre heller, så alt utstyr må dekkes av egen lomme! Nå sendte han meg melding og sa han var på vei hjem og spurte om det var rester fra middagen igjen. Jeg gidder ikke svare! Jeg har lagt meg og la dyna hans i sofaen, for jeg er så forbanna at jeg ser rødt nå! HI Anonymkode: 65e65...4d2 11
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #14 Skrevet 3. september 2019 Her må du jo virkelig ta en prat med mannen. Minn ham på forrige runde og fortell ham at det ikke blir aktuelt med en ny runde med samme opplegg. Som eldre spiller er han ikke like attraktiv lenger, han er også mer utsatt for skader, og som du sier er lønna ikke det samme lenger. Dette er rett og slett å sette seg selv først. Sett opp et "regnskap" over hva det vil kreve at han forsvinner like mye som tidligere. Et økonomisk (bompenger osv) og et "må ha barnevakt-" og praktiske ting. Kan kanskje være greit å legge inn rikelig med alenetid til deg selv ("trening"). Til slutt setter du opp et kjæresteregnskap. Så får mannen se om det er verdt å ofre familien for å sitte på benken en hel sesong. Anonymkode: 61901...f30 8
Juniper Skrevet 3. september 2019 #15 Skrevet 3. september 2019 Bare det at han skrev under en kontrakt som får så store følger for resten av familien, uten å på noen måte lufte der med dere andre først, det sier «superegoist». 9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #16 Skrevet 3. september 2019 Har han en psykisk krise på gang? Ala. midtlivskrise, bare alt for tidlig? Anonymkode: 288ca...4b1 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #17 Skrevet 3. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mann har tidligere spilt i eliteserien mens vi hadde tre barn, ett med diagnose som krever ekstra. ALT falt på meg. Han var på treningleir, trente fire kvelder i uka, hadde en til to kamper i uka, og hadde i tillegg mange reisedøgn. I tillegg jobbet han 50% dagtid. På den tiden var deg jeg valg vi tok sammen som familie. Vi hadde stor hjelp av utvidet familie som neste bodde med barna og meg. Barna så pappaen sin fra tribunen eller på TV. Idretten genererte også penger og jeg syntes det var greit. Jeg var hjemme i mange år fordi hans idrett krevde det av meg (i tillegg til et barn med diagnose som også trengte det) Mannen min ble eldre og syntes det tok mye tid fra familien, så han la opp. Barna og jeg elsket å ha ham hjemme på kvelden. ... men nå har idioten helt uten videre bestemt seg for et comeback UTEN å prate med meg først!! Jeg jobber og trives med det, barna ser pappaen sin, og han er hjelpetrener på barnas idrettslag. Han forstår faen ikke hva det krever av MEG at han skal gjøre comeback. Han vil slutte i jobben sin, så økonomisk står vi likt. Han kom faen meg hjem med en kontrakt og har ikke snakket med manager eller noe! Ikke kan han forvente mye spilletid heller, for han er mye eldre enn de fleste andre som spiller elite. jeg nekter å gå tilbake til livet vi hadde før! Skal han gjøre dette igjen kan vi like gjerne skilles, for da ser vi han aldri uansett. Hvordan i helvete er det mulig å ta en sånn avgjørelse uten å snakke med familien sin?!?!?! Til og med pappaen hans ringte ham å skjelte ham ut (men betrygget meg om at de skulle stille opp 100% for barna og meg). så mitt spørsmål er; hadde dere godtatt dette? For jeg har mest lyst til å sende inn søknad om skilsmisse! Anonymkode: 65e65...4d2 er det 40 års krisen? Han vil vel ikke godta at han begynner å bli gammel. Anonymkode: e7ecd...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #18 Skrevet 3. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg var hjemme i syv år (men fødte tre barn på denne tiden). Vi er i 30-årene. Sist han spilte elite hadde vi nok penger til at jeg kunne være hjemme, det har vi ikke nå. Han sier opp sin stilling for å kunne spille elite, men fordi han ikke lenger er på topp får han heller ikke betalt all verden. Hans betaling er lik den han har i sin 08-16 jobb. Altså skal han være borte de aller fleste kvelder, spille kamper i helgene, være på treningsleir og ha reisedøgn og jeg må være alene med alt her hjemme i tillegg til at jeg også må jobbe. Til og med foreldrene hans ble forbanna på han! og til deg som sier jeg har vært heldig som kunne være hjemme: jeg fødte tre barn på de årene, mye av tiden ville jeg uansett vært i permisjon. Og jeg hadde heller ikke lyst til å være hjemmeværende. Det var noe jeg MÅTTE pga et barn med diagnoser. Jeg gjorde det for at han skulle få leve ut drømmen sin. Vi fikk det til å fungere fordi han har foreldre som praktisk talt bodde med oss. Og nei; vi er ikke rike! Han tjente aldri «big money» på idretten. Vi lever i et normalt hus i et normalt område og har tilsammen en gjennomsnittsinntekt Anonymkode: 65e65...4d2 Kansje han kan ansette en au pair? om du så blir alene, så fikser du det. Men det er jo ikke sikkert at forholdet holder. Kansje du kan spare opp litt penger? i tilfelle du må kjøpe han ut? Anonymkode: e7ecd...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #19 Skrevet 3. september 2019 Bestill time på familievernkontoret. Vær ærlig med at du vurderer skilsmisse og at du føler han svikter deg og barna. La de på familievernkontoret prøve å få ham til å skjønne konsekvensene av det han har gjort, hva han utsetter deg, barna og foreldrene sine for, og om han er villig til å skilles over dette. Anonymkode: 72486...46d 10
Gjest envillen Skrevet 3. september 2019 #20 Skrevet 3. september 2019 Hei. Det at du kaller han "idioten" sier vell noe, selv om det er i affekt. To skal man være, hvis ikke hva er man da.? Og hva er du i forholdet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå