Gå til innhold

Revet av klo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min klarte å rive opp en klo på bakfoten ganske kraftig i dag, vi skulle gå over en gangbro. Veldig skeptisk til slike broer, men var eneste måten å krysse veien på. Trodde det hadde gått bra, helt til jeg oppdaget at ho silblødde fra ene baklabben og at ho nekta å gå på den. 

Hun har bestandig vært veldig redd for potene sine og vi har aldri fått klippet kjørebehovene hennes. Hun må da dopes ned hos veterinæren. Har derfor ikke fått sett så nøye på det, men har sett at kloa henger fast i klofetet og at kloa ikke er skallet av eller skadet. Hun er derimot sår på klofestet og vi får ikke ta på det. Hun halter litt innimellom, særøig inne og når vi kommer inn fra tur. 

Det jeg lurer på er om det er noe jeg bør ta hensyn til, f.eks mtp å holde det rent.. 

Har fått dyrlegetime i morgen, men dersom jeg har en god plan og «sårprosedyre» kommer jeg til å avvente timen enn så lenge. 

Anonymkode: f6d39...d16

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg håper du dro med hunden til dyrelege?

Et sår kan bli betent, særlig på foten og det er mulig hunden din må ha penicillin.

Min hund rev kloa nesten av, blødde og haltet. Nerven var blottet. Vi dro til dyrelegen og måtte operere den bort under narkose.

Ble bandasje og krage i en stund etterpå. Det var ikke så dyrt, og helt nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...