Gå til innhold

Jeg blir så sliten av tankene mine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så utrolig sliten av hodet mitt. Hver gang jeg snakker med noen, så innbiller jeg meg etterpå at de misliker meg, ikke vil være med meg osv. Tankene flyr rundt til om jeg sa noe feil eller dumt, om de ikke vil møte meg igjen osv. Noen som har noen tips til det? Det gjør at jeg vegrer meg for å være sosial og heller vil være helt alene..

Anonymkode: bd317...c1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en psykolog. Skjønner ikke hva du forventer vi skal gjøre. Vi er ikke leger.

Anonymkode: 75a0f...d58

• Liker 1
Skrevet

Har du vært deprimert tidligere? 

Anonymkode: 75b62...b72

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenkte kanskje den grublingen din kunne være et tegn på en ny depresjon bare.😊

• Liker 1
Skrevet

Du har helt sikker opplevd at andre har gjort eller sagt noe rart. Har du da hatt sånne tanker om dem, som du mistenker at de har om deg når du gjøre noe dumt? Hvis du tenker gjennom alt det dumme og rare folk du treffer sier og gjør hver eneste dag, er jeg ganske sikker på at du vil oppdage at det du sier og gjør er mye mindre dumt enn det mange andre sier og gjør. ;) 

Anonymkode: fe05e...743

• Liker 1
Skrevet

Sånn har jeg det også. Tenker at alt det jeg sier og gjør er dumt og er flau over meg selv. Føler at alle tenker at jeg er rar og er veldig opptatt av hva andre skal mene om meg. Jeg misliker det så mye og hater meg selv fordi jeg ikke vil tenke sånn. Jeg er redd for om jeg sier noe feil eller at andre skal tolke det annerledes enn det jeg mener. Og da stammer jeg og stotrer og finner ikke de riktige ordene. Føler det sånn her også. At alt det jeg skriver er dumt. Ekkel følelse. Har hatt det sånn siden jeg var barn og følte bare at jeg dumma meg ut som barn også. Føler at jeg ikke er bra nok person og at jeg ikke er verdt noe sånn som andre mennesker gjør. Jeg er også mest alene selv om jeg ikke liker å være så ensom men jeg er så redd for å dumme meg ut. Før jeg sover så tenker jeg på alt det jeg har sagt eller gjort i løpet av dagen og alt gjør det sånn at jeg ikke får sove fordi tankene kverner og ødelegger alt. Vanskelig å forklare. Ikke noe godt å ha det sånn Ts.❤️

Skrevet
4 minutter siden, Zaga skrev:

Sånn har jeg det også. Tenker at alt det jeg sier og gjør er dumt og er flau over meg selv. Føler at alle tenker at jeg er rar og er veldig opptatt av hva andre skal mene om meg. Jeg misliker det så mye og hater meg selv fordi jeg ikke vil tenke sånn. Jeg er redd for om jeg sier noe feil eller at andre skal tolke det annerledes enn det jeg mener. Og da stammer jeg og stotrer og finner ikke de riktige ordene. Føler det sånn her også. At alt det jeg skriver er dumt. Ekkel følelse. Har hatt det sånn siden jeg var barn og følte bare at jeg dumma meg ut som barn også. Føler at jeg ikke er bra nok person og at jeg ikke er verdt noe sånn som andre mennesker gjør. Jeg er også mest alene selv om jeg ikke liker å være så ensom men jeg er så redd for å dumme meg ut. Før jeg sover så tenker jeg på alt det jeg har sagt eller gjort i løpet av dagen og alt gjør det sånn at jeg ikke får sove fordi tankene kverner og ødelegger alt. Vanskelig å forklare. Ikke noe godt å ha det sånn Ts.❤️

Veldig synd at du og TS har det sånn. For dette må være fryktelig slitsomt og vondt. Snakk med fastlegen så henviser han til psykolog så får dere hjelp og støtte til å endre tankegangen, og vil etterhvert innse at dere er fine mennesker. ❤️ Ingenting i hverken ditt er TSs innlegg vitner om at dere er dumme eller rare, og det er lett å forstå hva dere skriver. Så dere har ikke noe problem der, problemet deres sitter i hodet/følelsene. Dere har kanskje hatt det vanskelig i oppveksten eller har opplevd noe annet som har gjort at dere har så lav selvfølelse og derfor tenker at ingen kan like dere. Men det er ikke sant, jeg synes dere begge virker som flotte mennesker. Sender dere begge en varm klem. Håper dere tør å be fastlegen om henvisning sånn at dere får hjelp. For slik som dere har det skal ingen behøve å ha det. ❤️

Anonymkode: fe05e...743

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg har flere psykiske diagnoser. 

Mer bare så ufattelig slitsom å analysere ALT. Uansett hvem jeg snakker med og hører jeg ikke fra en person på en liten stund er jeg sikker på at de hater meg og aldri vil se meg igjen. Til og med familie

Skrevet
21 timer siden, Zaga skrev:

Åh, samme som meg.. ikke noe bra at du også har det sånn, samtidig som det er godt å vite at man ikke er alene om det. 

-TS❤️

Skrevet

Senk skuldrene -Alle andre har mer enn nok med seg selv...er du så opptatt av andre som du tror de er av deg da? 😉

Anonymkode: 16173...29d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke psykisk sykdom men har faser hvor jeg tenker akkurat slik. Ca 1 uke til noen dager før mens er jeg hypersenditiv og ekstremt labil, hater meg selv og føler alle ser ned på meg eller baksnakker.

et par dager etter mens er jeg i toppform og helt vanlig igjen men blir flau over hvordan jeg har tenkt om andre og meg selv....

Anonymkode: 4aa55...375

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...