Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen
Skrevet (endret)

Hva trekker dere fram i deres oversikt over nøkkelkvalifikasjoner i CVen deres? Jeg synes det er litt vanskelig å velge..

Endret av Geirfuglen
Videoannonse
Annonse
Skrevet
28 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Hva trekker dere fram i deres oversikt over nøkkelkvalifikasjoner i CVen deres? Jeg synes det er litt vanskelig å velge..

Må man ha med det i CV’en? Har ikke hatt det med før.

Anonymkode: 4e6ad...cd7

Skrevet

Nøkkelkvalifikasjonene er det aller viktigste du skal fortelle om deg selv. Jeg har en del ting som særpreger meg, og jeg trekker fram ulike av disse kvalifikasjonene avhengig av hvilken stilling jeg søker.

Når man søker jobb er det om å gjøre å selge seg ved å svare på utlysningen/arbeidsgivers behov. Derfor: tenk alltid på hva som står i utlysningen dersom det finnes en stillingsutlysning, og velg nøkkelkvalifikasjoner utfra det. Hvis stillingen ikke er utlyst: trekk fram det som passer opp mot arbeidsgivers behov, evt opp mot drømmejobben din. 

Skrevet

Kommer an på jobben hva jeg vektlegger mest. Jeg har to ulike faglige bakgrunner, og også innen hver av dem kan jeg vinkle etter stillingen. 

Anonymkode: 7f244...b1e

Gjest Geirfuglen
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha med det i CV’en? Har ikke hatt det med før.

Anonymkode: 4e6ad...cd7

Jeg er vant med det, men tror ikke akkurat at det er sånn at man må. Det er jo et slags blikkfang.

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Vil ikke putte inn altfor mye heller, nå føler jeg det ble litt stappet. Har kort punkt om hva jeg er utdannet, kort om arbeidsoppgaver per nå, en setning om hva jeg har utrettet som er litt utenom det vanlige, kort om relevante verv, stikkord om mine viktigste egenskaper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...