Gjest onyx, i.i. Skrevet 14. mai 2005 #1 Del Skrevet 14. mai 2005 Har et par veldig gamle, flaskegrønne fløyelsgardiner som dessverre har fått noen flekker. Har ikke lyst til å sende de til rens hvis jeg kan vaske de selv. Noen som har tips til vask av fløyel? Bør jeg håndvaske eller tåler de kanskje 30grader i maskin? Og hva slags vaskemiddel bør jeg bruke? Vil helst ikke ha noe som bleker gardinene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 18. mai 2005 #2 Del Skrevet 18. mai 2005 Omo color bleker jo ikke, men du kan vel også bruke milo om du vil være ekstra forsiktig. Ofte er nye vaskemaskiner mer skånsomme enn gamle. Sett på lav sentrifugeringshastighet, så går nok maskinvask bra. Du kan ha litt vaskemiddel på flekkene og la det virke i ti minutter før du starter maskinen. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 19. mai 2005 #3 Del Skrevet 19. mai 2005 Zalo hjelper på flekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 19. mai 2005 #4 Del Skrevet 19. mai 2005 Milo er fint og skånsomt, kan også brukes i maskin. Et skånsomt alternativ er å la gardingene ligge i bløt i Milo over natten, vri dem opp og sende dem på skånsom skylling og sentrifugering i maskinen (fint alternativ til å ta hele jobben med håndvask) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fi Skrevet 20. mai 2005 #5 Del Skrevet 20. mai 2005 Anbefaler Vanish på flekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2005 #6 Del Skrevet 20. mai 2005 Takk for tips alle sammen! Tror jeg skal prøve milo og badekar først. Hvis det ikke er noen suksess får jeg avansere til vaskemaskin:) Vet ikke helt om jeg skal prøve vanish. Slike kjemikalier kan fort skade gradinene, og det vil jeg helst ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå